Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Model S?

Startet av Joachim@sancon.no, mandag 04. juli 2022, klokken 16:09

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Noen som har hørt eller lest noe mtp leveranse av nye Model S til Norge/Europa? Begynner å bli litt bekymret for at den ikke kommer før nyttår.

Bilen var såpass dyr at å betale 75-80 lapper med mva på toppen blir litt i overkant..

Bestilte i Juli 2021.

aguro

Skal jeg være ærlig så tror jeg du må vente lenge!
Jeg bestilte ny model S i september 2020 med leveringsdato før jul 2020. Så ble den forskjøvet til over jul, men så stoppe de produksjonen og økte samtidig prisen med nesten 130 tusen. Så fikk jeg ny leveringstid i mars 2021. Så endret de leveringstiden til september 2021 og da sa jeg opp avtalen. Etter som jeg vet er det ingen som har fått model S etter november 2020 og jeg tviler på om det blir levert fler model S til Europa på lang tid.

Vi har to model S fra før (2015+2016) og meget fornøyd med bilene, men er veldig skuffet over Tesla som ikke prioriterer premium modellen sin som jeg mener fortsatt er en av de flotteste bilene på markedet.

Det eneste negativet med bilene er støy og mye småfeil samt at den mangler «luksus» følelsen.


Joachim@sancon.no

Har selv en tms levert i sept 2020 så er ikke krise for min del. Men ser at bruktprisene på 2020 modeller ligger på omtrent det samme som jeg ga for bilen, så hadde vært fristende å selge nå, og fått en ny i løpet av året til bare litt ekstra.

Spørs om det blir å selge nå, og heller satse på en performance Y i mellomtiden, men føler det blir en nedgradering. Kommer til å savne 10mil rekkevidde, adaptive dempere og litt lavere støy.

Så skulle det dukke opp en bil før nyttår, så får jeg heller kansellere Y`en.

Hva hadde du som kontraktpris på din sept 2020 bestilling? Jeg har 844 på min Juli 2021..

Thob

#3
Jeg venter på en X Plaid og håper Tesla sender over noen s og x før nyttår og MVA. De har gjort det før, bl.a i forbindelse med avgiftsendringer i Nederland, så håper det samme skjer nå. Pris på min er 1,2 mill. De tok bort prisen på nettsiden kort tid etter så aner egentlig ikke om det er billig eller dyrt, men noe sier meg at de ihvertfall ikke kommer til å bli billigere fremover

afitch80

#4
Ser ut som de første S/X kommer til Europa i Q4.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Joachim@sancon.no

Da satser vi på det.  :)

Var innom på teslastats.no i går og så at det var registrert 8 nye S den 30 juni, men etter noen søk på statensvegvesen så fant jeg en av bilene, men det viste seg at de var 2019 modeller, men registrert som 2022 modeller. Ee32050 f.eks. Ser ut til at de er registrert på Tesla Norge.

For min del blir det kansellering av S om den ikke kan leveres før nyttår, og heller uttak av en Performace Y.


Joachim@sancon.no

Jeg scrollet litt i meldingene til/fra Troy over, og selv om han skal være en god Tesla analytiker, så er anslagene om leveranse til Europa i Q4 kun basert på gjetning, og tidligere salgstall i USA..

Men man får bare håpe.. Har veldig lyst på ny bil nå.. :)

snakkesalig

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-delivery-updates-europe/
SitatAs noted by a number of Model S and Model X buyers, they have started getting messages from Tesla hinting that their highly-anticipated vehicles may finally be coming.

Thob

Jeg fikk tilsvarende på min x plaid forleden dag. Fikk ikke noe Mail men var tilfeldigvis innom bestillingen i appen og da ble jeg bedt om å legge til utleveringssted, registreringsinfo etc. så noe har tydeligvis skjedd i det siste

Joachim@sancon.no

Sjekket min konto nå, og ingen update. Spørs om de prioriterer Plaid bestillinger først. 

Jeg har bestilt den "trege" Model S, og ikke Plaid.

Contango

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 01. august 2022, klokken 12:43
Sjekket min konto nå, og ingen update. Spørs om de prioriterer Plaid bestillinger først. 

Jeg har bestilt den "trege" Model S, og ikke Plaid.
+1
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

geear

Det er kun Plaid som kan leveres i år, i følge konfigsiden. Jeg gar reservasjon på både LR og Plaid, og har kun fått mail om konfigurering av Plaid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA