Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

casall

Sitat fra: Nouish på søndag 04. september 2022, klokken 10:37
Sitat fra: casall på søndag 04. september 2022, klokken 08:50
Hos meg står det ikke noe Year noe sted, men har VIN og utlevering til tirsdag og bilen er registrert på meg.

Når fikk du registrert bilen? :o Skal ta en tur til Risavika nå for å titte, og skulle vel tro bilen din også vil være der? Jeg skal hente på torsdag, så regner vel med reg mandag eller tirsdag.

Ble registrert fredag, ligger under mine kjøretøy på min side hos vegvesen.
Aner ikke hvor bilen er, det kan jo godt være. Er en hvit LR med 19 gemini. Jeg var heldig og fikk overtatt en av avbestilt bil.

kimba

Sitat fra: KNOTTY på søndag 04. september 2022, klokken 10:22
Sitat fra: kimba på lørdag 03. september 2022, klokken 11:26
Oppdaget noen endringer i kildekoden i går (gjennom F12 inne på kontoen hos tesla), fikk opp 2 error-meldinger som ikke har vært der før. Oppdaget at EDD var snevret inn fra 6sept-30sept til 10sept-25sept i dag tidlig. Logget inn på teslakontoen nå og da har VIN kommet. XP7.
Ingen sms kommet enda.
Bestilt 26.04, svart/svart - 19", utlevering Trondheim.

Gratulerer!

Kan du holde oss oppdatert på forløpet? Ifølge et tysk forum tildeles VIN dagen etter produksjon. Hadde vært fint å vite hvor lang tid det tar fra tildeling til man får den registrert også utlevert. Hvilken nummerserie er det på VIN? 020XXX?
Skal oppdatere etter beste evne under veis :)
Nummerserien er 022XXX

keepitsimple

Noen flere som gått fra september 8-30 til november 12 - januar 26?  Ganske overrasket å pløtslig få 3 måneder utsatt, 2 uker før levering.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

sls

Jeg ser av den siste brukerhåndboken for Y står det at biler produsert i Shanghai etter 27. juni har airbag mellom forsetene.
Vet noen om bilene som leveres fra Kina i disse dager er produsert etter 27. juni og har dette?

Og er det noen Long range fra Kina som leveres med festekroker i bagasjerommet nå?

modpow

I forhold til de VIN-nummerene folk ser ut til å ha fått i Q3, så tyder det på at alle er produsert etter 27. juni (basert på informasjon her https://tesla-info.com/tesla-build-date.php).

Det er ingenting som tyder på at de har begynt å produsere biler med festekroker. Uten at jeg er noe ekspert på bilproduksjon, så vil jeg anta at for å kunne montere festekrokene fornuftig i konstruksjonen, så må en endre på formen for bakdelen av bilen som presses i gigapressen. Det tror jeg er en såpass kostbar og stor jobb at det er nok en endring som en først kan få på plass i en helt ny produksjonslinje. Jeg tror ikke at dette var en endring som ble gjort ved oppgraderingen som ble utført i starten av juli. Dette får vi uansett snart vite. Det vil sannsynligvis utleveres biler nå denne uken som er produsert etter oppgradering.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

CCTesla

Sitat fra: keepitsimple på søndag 04. september 2022, klokken 18:19
Noen flere som gått fra september 8-30 til november 12 - januar 26?  Ganske overrasket å pløtslig få 3 måneder utsatt, 2 uker før levering.

Det samme her  :o fra 11-27 september til 18 november - 1 februar.

erikaak

Sitat fra: keepitsimple på søndag 04. september 2022, klokken 18:19

Fikk det for en tid siden. Fra 20 sept - 30 sept til 8 nov - 22 jan. Men det var ca 6 uker før "tiltenkt" leveringsperiode. Håper det fremskyndes, eller i det minste havner på denne siden av året. Håpløs logistikk Tesla driver med.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Slarre40

Her også- september, og plutselig november-februar

kjiipe greier. Men håper virkelig de klarer å klemme det inn før nyttår.
Trondheim

makki

Ser ut som KESS(isar highway) med Tesla ankomst til Bergen idag ca kl 21:00 (Zeebrugge- Kristiansand) har levering 07.09.

Kim-

Gikk fra des-Jan til oktober - desember nå.

Svart/svart 20''
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

casall

Henter ut min LR i morra. På endelig faktura står det at kilometerstand er 30km. Er dette standard eller bare noe de setter?

Mazzbot

Sitat fra: casall på mandag 05. september 2022, klokken 11:57
Henter ut min LR i morra. På endelig faktura står det at kilometerstand er 30km. Er dette standard eller bare noe de setter?

Det står det også på min faktura - tipper det er standard . Langt fra fabrikken i Kina til kaien
Tesla model 3 reservert 31/3 .

casall

odark

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA