Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

AyuCon

Bestilte en hvit/hvit LR i starten av august. Fikk først estimert dato i november-jan. Så Jan-Mars og nå nov-desember. Er vel endel optimalisering av ordre/leveringsflyt.

casall

Sitat fra: AyuCon på fredag 19. august 2022, klokken 12:51
Bestilte en hvit/hvit LR i starten av august. Fikk først estimert dato i november-jan. Så Jan-Mars og nå nov-desember. Er vel endel optimalisering av ordre/leveringsflyt.

Hvilke hjul?

Jeg bestilte svart/svart med 20» 6 august og har nå 8.des - 21 feb.

Zebulon

Sitat fra: Zebulon på tirsdag 19. juli 2022, klokken 18:00
Blå/svart, med 20 tommere, bestilt første halvdel mars. Leveringsdato har hoppet litt frem og tilbake, men stort sett vist slutten av august til slutten av september. Nå endret til 30.juli til 19. august, OG jeg har fått vin (40xxxx) - så da nærmer det seg, ser det ut til.

Da kom det melding om booking av hentetidspunkt. 5-7. september i Drammen (tidligere operert med Lillestrøm). Vin 403xxx

jornk

For en nydelig start på helgen, med SMS fra Tesla om å velge leveringstidspunkt.

boyo

Da er det avtalt levering 31.8 i Drammen (opprinnelig Lillestrøm). Hvit/hvit-19"
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

kpj

Spennende tider nå, mange som får leveringsdato, VIN, og mer nøyaktig estimater!

Krysser fingrene for at det blir levering i Q3 på meg også 🤞

REN-BIL

Sitat fra: kpj på fredag 19. august 2022, klokken 17:53
Spennende tider nå, mange som får leveringsdato, VIN, og mer nøyaktig estimater!

Hva er de tre første sifrene i VIN koden din?

kpj

Sitat fra: REN-BIL på fredag 19. august 2022, klokken 18:09

Ingen VIN på meg enda dessverre. Har EDD 22.10-06.22, bestilte sent april hvit/svart med 20".

ViktorS

Sitat fra: kpj på fredag 19. august 2022, klokken 18:58
Sitat fra: REN-BIL på fredag 19. august 2022, klokken 18:09

Ingen VIN på meg enda dessverre. Har EDD 22.10-06.22, bestilte sent april hvit/svart med 20".

Du gikk på samme "tilbudet" som meg du, med håp om tiiielig levering. Bestilte 10 april, med estimert levering i mai...
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Slarre40

Estimert levering er mye fram og tilbake. Var Først august, så september, oktober før det ble slutten av desember. Nå står det September igjen...

Er det noen som har tro på at bestilt bil i Juni, vil gi levering 16-30 September?

Hvit MY, LR med svarte seter og 19" hjul.
Trondheim

Msalu

Sitat fra: Slarre40 på fredag 19. august 2022, klokken 22:18
Estimert levering er mye fram og tilbake. Var Først august, så september, oktober før det ble slutten av desember. Nå står det September igjen...

Er det noen som har tro på at bestilt bil i Juni, vil gi levering 16-30 September?

Jeg bestilt 25. Mai og har est.levering 13. Sept 30. Sept. Ikke noen VIN i kilde kode. Akkurat samme spec som du har
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

errohan

I have ordered M3LR on 8th July and my delivery is on 5th September. EDD was 23 Aug- 12 Sept. I got my car in 2 months.

Geir Tore Simonsen

Det vil overraske meg litt om en junibestilling blir levert i september, men sikker kan man ikke være. Det er mange kombinasjoner av farge, interiør, hjul som danner hver sin kø og noen køer går fortere og saktere enn andre avhengig av hva fabrikken produserer. Din kombinasjon blir vel produsert av både Berlin og Shanghai nå, så går kanskje fortere enn andre. Jeg er spent på om min LR hvit, hvit, 19" bestilt i mars faktisk blir levert i september slik estimatet nå sier. Den kombinasjonen lages vel bare i Shanghai foreløpig.

Så er det jo det med at man kan plutselig få bil fort når noen med samme spec ikke gjennomfører handelen.

ViktorS

En ting jeg lurer på... Har utleveringssted mye å si på leveringstid? Er det kun transport fra kai til butikk som spiller inn her? Eller kan tesla gi en "ledig bil" til en i Oslo i stedet for Tromsø, fordi det er lettere for de?til tross for at tromsøværingen bestilte bil først?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA