Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

kimba

Muligens noe litt på siden, men hva tenker folk om den oppblomstrende konflikten mellom Kina, USA, Taiwan og Japan - kan dette ha en påvirkning på leveringen av Tesla fra Shanghai? På nåværende tidspunkt tror jeg ikke dette har noe innvirkende effekt, men kan jo få det om eskaleringen fortsetter?

Contango

Sitat fra: kimba på fredag 05. august 2022, klokken 12:46
Muligens noe litt på siden, men hva tenker folk om den oppblomstrende konflikten mellom Kina, USA, Taiwan og Japan - kan dette ha en påvirkning på leveringen av Tesla fra Shanghai? På nåværende tidspunkt tror jeg ikke dette har noe innvirkende effekt, men kan jo få det om eskaleringen fortsetter?
Ja. Kan lett bli alt for varmt i lokale områder verden over for å både kjøpe og kjøre bil. Hvor Teslaen kommer fra vil uansett oppleves som mindre viktig.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Dwerg

Bestilte rød/svart med 20" felger 3. april. For noen få dager siden dukket VIN opp i kildekoden og bilen befinner seg på Höegh St. Petersburg med ETA 25.08 i Nederland. Fikk telefon fra Tesla idag for å gå over litt ting i bestillingen. Spurte da om hvordan det er med hengerfeste da jeg bestilte bilen før de inkluderte det og satt opp prisen, han fra Tesla var mildt sagt like spent på dette selv og hadde naturligvis ingen peiling. Han fortalte at det var en del biler med hengerfeste inkludert som også skulle leveres ut i samme tidsrom (September). Så hvis jeg er skikkelig heldig så får jeg gratis hengerfeste.

Nouish

Sitat fra: Dwerg på fredag 05. august 2022, klokken 20:55
Fikk telefon fra Tesla idag for å gå over litt ting i bestillingen. Spurte da om hvordan det er med hengerfeste da jeg bestilte bilen før de inkluderte det og satt opp prisen, han fra Tesla var mildt sagt like spent på dette selv og hadde naturligvis ingen peiling. Han fortalte at det var en del biler med hengerfeste inkludert som også skulle leveres ut i samme tidsrom (September). Så hvis jeg er skikkelig heldig så får jeg gratis hengerfeste.

Synes det er litt frustrerende hvor lite informasjon de hos Tesla sitter på.

Var selv innom kort tid etter min bestilling i midten av mai fordi jeg var usikker på om nødladeren ville komme sammen med bilen. Svaret jeg fikk var "vi har ikke utlevert noen biler etter den nyheten, så vi vet ikke". Påpekte at det stod (og forstatt står - se her) at Tesla mobile connector med innenlands adapter er standard ved levering. Da var han usikker på om siden hadde blitt oppdatert eller ikke...

Nå er de vel usikre på hvorvidt hengerfeste på biler bestilt etter 27.(?) april kommer med hengerfeste løst eller sittende på bilen, eller tar jeg feil? Har ikke spurt om dette selv, da jeg egentlig ikke har noe interesse for hengerfeste, annet enn at jeg kommer til å sjekke at jeg faktisk får det da min ordre var etter den endringen :P

Håper du er heldig :D
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

ViktorS

#169
Må si at jeg er litt fortvila ang leveringa. Først var estimering levering i q2, deretter Q3, og nå q4. 29okt-13des.
Fortvilelsen blir større når nadee får biler før meg, som bestilte utgaver med senere estimater. Og de bestilte faktisk etter meg 😂 bestilte til og med med 20", som jeg ikke ville ha, fo di det hadde estimert levering i mai, kontra 19" som hadde i juli/august. Og fargen hvit, fordi denne sammen med 20" ga mai, mens de andre fargene juli-sep.

Og her står jeg, venter på en farge jeg eeegtnlgi ikke ville ha, med felg størrelse jeg egentlig ikke ønsker, og har estimert levering i q4, og ser at masse båter er på vei med biler, til de som bestilte de andre valgene enn meg...

Jaja :/
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

turfsurf

Sitat fra: ViktorS på fredag 05. august 2022, klokken 23:50
Og her står jeg, venter på en farge jeg eeegtnlgi ikke ville ha, med felg størrelse jeg egentlig ønsker, og har estimert levering i q4, og ser at masse båter er på vei med biler, til de som bestilte de andre valgene enn meg...
Du får trøste deg med at det er folk som har ventet lengre.

Bestilte bil for over to år siden og har enda ikke fått, samtidig som andre som bestilte tidligere i år har fått levert. Gjelder P dog, men allikevel.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

casall

Da har jeg nettopp bestilt Y sort/sort med forventet levering nov-jan. Er vel lov å håpe på levering i 2022 og kanskje blir det en Berlin utgave..? Gleder meg uansett!

førategangtesla

#172
Sitat fra: casall på lørdag 06. august 2022, klokken 10:53
Da har jeg nettopp bestilt Y sort/sort med forventet levering nov-jan. Er vel lov å håpe på levering i 2022 og kanskje blir det en Berlin utgave..? Gleder meg uansett!

Det blir Berlin.

Edit. Jeg ser at det er Long Range, da er jeg usikker på hvor den kommer fra. Jeg var på performance i hodet mitt her.

casall

Fra jeg bestilte tidligere i dag er nå estimert levering allerede endret seg til 30.des til 13 feb.., mens viss jeg ser på nybestilling er det fortsatt nov-jan..

Har ingenting med at jeg har valgt med vinterdekk? Utleveringssted? Har valgt Stavanger.

Nouish

Sitat fra: casall på lørdag 06. august 2022, klokken 18:24
Fra jeg bestilte tidligere i dag er nå estimert levering allerede endret seg til 30.des til 13 feb.., mens viss jeg ser på nybestilling er det fortsatt nov-jan..

Har ingenting med at jeg har valgt med vinterdekk? Utleveringssted? Har valgt Stavanger.

Tviler på at vinterdekk endrer noe som helst. Ser ut som vinterdekk på biler utlevert i Stavanger blir lagt på dekkhotell hos Dekkstra i nabobygget.

Du finner fort ut at EDD hopper frem og tilbake :/ Min har vært alt fra "24-30 sept" nærmest til "des 2022 - feb 2023", og nå har datoen min forsvunnet helt og sier bare "bestemmes senere".

Ryktene sier at MYLR sort/sort og hvit/sort skal produseres i Berlin fra neste uke, så hvem vet :o
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

AUK


casall

Sitat fra: Nouish på lørdag 06. august 2022, klokken 19:56
Sitat fra: casall på lørdag 06. august 2022, klokken 18:24
Fra jeg bestilte tidligere i dag er nå estimert levering allerede endret seg til 30.des til 13 feb.., mens viss jeg ser på nybestilling er det fortsatt nov-jan..

Har ingenting med at jeg har valgt med vinterdekk? Utleveringssted? Har valgt Stavanger.

Tviler på at vinterdekk endrer noe som helst. Ser ut som vinterdekk på biler utlevert i Stavanger blir lagt på dekkhotell hos Dekkstra i nabobygget.

Du finner fort ut at EDD hopper frem og tilbake :/ Min har vært alt fra "24-30 sept" nærmest til "des 2022 - feb 2023", og nå har datoen min forsvunnet helt og sier bare "bestemmes senere".

Ryktene sier at MYLR sort/sort og hvit/sort skal produseres i Berlin fra neste uke, så hvem vet :o

Okei  :+1:
Hvile farger og hjulsett har du i din bestilling?

Nouish

Sitat fra: KNOTTY på lørdag 06. august 2022, klokken 20:35
Kilde?

Ingenting sikkert, dessverre.

Sitat fra: casall på lørdag 06. august 2022, klokken 22:36
Okei  :+1:
Hvile farger og hjulsett har du i din bestilling?

LR blå/svart med 19" og vinterdekk, bestilt 17. mai
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

REN-BIL

Jeg har skjult VIN og levering 21. aug.-10. sept. Jeg har ikke hørt noe fra Tesla, er det flere av dere i samme situasjon? 

Taben

#179
Hei. Har to model Y LR i bestilling.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba om BERLIN produsert samtidig med selger som la det inn i systemet. Denne er nå blitt flyttet frem til levering 25 aug-30 sept. Hvit-sort, 19 Gemini med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

Bestilte Y LR den 15 juni 2022 uten å be om spesifisert hvor den skal produseres. Denne har levering 30 okt-14 des. Hvit-sort, 19 Gemini, tilhengerfeste, 19 piggfri vinterdekksett med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla. 
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA