Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: nikolajK på tirsdag 02. august 2022, klokken 22:30
Interessant; bestilte hvit/svart interiør. 20tommer felger. Bestilte 08.03, levering Trondheim. Ikke HF. Levering 20.08-09.09, har fått VIN. Marginalt med andre ord
Du har nok fått en Shanghai-bil når du allerede har fått VIN. Begynner VIN med LRW er det definitivt en Shanghai-bil. Shanghai har LRW, Berlin har XP7.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

apestreker

LR, hvit/sort, 20", u/HF, bestilt 28/3 til Trondheim
Ingen VIN i kildekode og har nå fått "bestemmes senere" på estimert levering. Vet ikke om det lover godt for levering i q3.

keepitsimple

Mine dato bare hopper fram og tilbake. Jeg forstår ikke hvordan de kan ha så dårlig kontroll på produksjonen og båtene. Det er heller ikke små hopp uten fra 15/9 - 10/10 til 23/11 - 14/1 (2023).
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

ihavequestions

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 03. august 2022, klokken 10:04
Mine dato bare hopper fram og tilbake. Jeg forstår ikke hvordan de kan ha så dårlig kontroll på produksjonen og båtene. Det er heller ikke små hopp uten fra 15/9 - 10/10 til 23/11 - 14/1 (2023).

Min dato har hoppet fra august til aug/sept, sept/okt, sept/nov, nov/des og nov/jan. Nå har jeg ingen dato i appen eller på nettsiden, og slik har det vært en ukes tid. Bestilt sort/sort, 20" u. heng.feste tidlig mai. Forstår at dette er et estimat fra Tesla sin side, men fortsatt like kjipt, man vil jo ha det man kjøper så fort som mulig!
Tesla MYP 22, sort/sort

bilpower.no

Noen som vet om jeg kan finne ut hvor bilen er om jeg har VIN? Er levering 20. august - 9. sept. ifølge Tesla.

kpj

Sitat fra: kpj på tirsdag 19. juli 2022, klokken 20:09
Bestilte hvit/svart med 20" den 22. april. Estimatene mine har hoppet mye frem og tilbake som forventet:

  • August
  • November/Desember
  • 7. september - 23. oktober
  • 2. september - 17. oktober, hadde denne ganske lenge.
Nå hadde jeg en periode på en halv ukes tid hvor estimatet var borte, men fikk 2. november - 17. desember i dag :(
Får håpe det går riktig vei og at jeg får den i tredje kvartal.

Nå har jeg mistet estimatet igjen siden før helgen og har ikke VIN, får håpe på det beste  :+1:

snakkesalig

Sitat fra: bilpower.no på onsdag 03. august 2022, klokken 10:25
Noen som vet om jeg kan finne ut hvor bilen er om jeg har VIN? Er levering 20. august - 9. sept. ifølge Tesla.

Det er flere båter på vei, men bare en av de lar deg sjekke VIN:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

nikolajK

Sitat fra: bilpower.no på onsdag 03. august 2022, klokken 10:25
Noen som vet om jeg kan finne ut hvor bilen er om jeg har VIN? Er levering 20. august - 9. sept. ifølge Tesla.

Mitt tips er at du da har fått VIN, men du må søke i kildekoden på siden du logger inn på når du ser på Tesla.com. Du logger deg inn på bilen du har bestilt (manage). Når du er inne på siden trykker du ctrl+u og får da opp kildekoden. Når dette er lastet inn trykker du ctrl+f og skriver i søkefeltet LRW.
Da vil du få opp en kode som starter med LRW hvis du har VIN. Tipper bilen din er på Høeg St.Petersburg med antatt ankomst Zeebrugge 28.08

Jubanegra

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 03. august 2022, klokken 10:04
Mine dato bare hopper fram og tilbake. Jeg forstår ikke hvordan de kan ha så dårlig kontroll på produksjonen og båtene. Det er heller ikke små hopp uten fra 15/9 - 10/10 til 23/11 - 14/1 (2023).

Enig. Jeg har nå fått 9 forskjellige estimerte datoer fra august 2022 til mars 2023.

casall

Dersom man bestiller LR nå og får den før nyttår, og mot formodning skulle angre, vil det vel være enkelt å selge denne uten tap når mva kommer i 2023 uansett?

Thob

Sitat fra: casall på fredag 05. august 2022, klokken 08:59
Dersom man bestiller LR nå og får den før nyttår, og mot formodning skulle angre, vil det vel være enkelt å selge denne uten tap når mva kommer i 2023 uansett?

Hvis man tar utgangspunkt i dagens marked, ja det vil være enkelt, også å selge med fortjeneste

Mazzbot

Sitat fra: Thob på fredag 05. august 2022, klokken 09:04
Sitat fra: casall på fredag 05. august 2022, klokken 08:59
Dersom man bestiller LR nå og får den før nyttår, og mot formodning skulle angre, vil det vel være enkelt å selge denne uten tap når mva kommer i 2023 uansett?

Hvis man tar utgangspunkt i dagens marked, ja det vil være enkelt, også å selge med fortjeneste

Hvis man ikke trenger bil før i 2023 ville jeg ventet på de nye 4680 cellene , utifra rykter så snakker vi om opp mot 700km rekkevidde på Y eller mer .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

torlie

2023 blir nok fort 2024.. Ikke gitt at prisen forblir den samme heller. Mye usikkerhet  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Mazzbot

https://youtu.be/zrn66r7oD5U

Her produseres det for harde livet , hvor mange av disse kommer til Norge tro ? Med over 2000 biler pr dag burde det ikke være noe problem å få levert alle bestillinger her til lands før nyttår . Håper bare tesla får tak i nok båter . Hvor mange model y pleier Tesla å levere ut hvert kvartal ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

olem98

Sitat fra: Mazzbot på fredag 05. august 2022, klokken 12:09
https://youtu.be/zrn66r7oD5U

Her produseres det for harde livet , hvor mange av disse kommer til Norge tro ? Med over 2000 biler pr dag burde det ikke være noe problem å få levert alle bestillinger her til lands før nyttår . Håper bare tesla får tak i nok båter . Hvor mange model y pleier Tesla å levere ut hvert kvartal ?

Ut ifra videoen ser dette ut til å være omtrent bare høyrestyrte biler?
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA