Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på ladehastighet for TMS LR 2020 på SuC v2 og SuC v3?

Startet av Joachim@sancon.no, onsdag 29. juni 2022, klokken 23:43

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

På ferieturen nedover Europa i år så har jeg begynt å lade mest på SuC v3 stasjoner da jeg føler at jeg får noe hurtigere lading og den holder seg over 100kw i hastighet en del lengre enn på v2. Er dette bare i mitt hode, eller er det tilfellet?

På v2 har vi jo også utfordringer rundt deling mellom A og B.

Hvordan fungerer dette på V3? Der er det vel A,B,C og D. Jeg har vel en gang ladet på en v3 hvor det var en annen bil på samme lade gruppe og fikk da full hastighet.

turfsurf

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 29. juni 2022, klokken 23:43
På ferieturen nedover Europa i år så har jeg begynt å lade mest på SuC v3 stasjoner da jeg føler at jeg får noe hurtigere lading og den holder seg over 100kw i hastighet en del lengre enn på v2. Er dette bare i mitt hode, eller er det tilfellet?

På v2 har vi jo også utfordringer rundt deling mellom A og B.

Hvordan fungerer dette på V3? Der er det vel A,B,C og D. Jeg har vel en gang ladet på en v3 hvor det var en annen bil på samme lade gruppe og fikk da full hastighet.
V2 makser ut på 150kW, under 150kW skal det vel ikke være særlig forskjell. V3 skal det mye mere til å makse ut, men husker ikke helt hvor mye det er pr ladegruppe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sjokomelk

V3 har 350kW på deling på 4 stolper, men ingen fast 50/50 (25/25/25/25) deling mellom stolpene som V2 har. Men sannsynligheten for at fire biler kommer samtidig og alle ønsker seg 250kW samtidig er heller liten.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 30. juni 2022, klokken 08:11
V3 har 350kW på deling på 4 stolper, men ingen fast 50/50 (25/25/25/25) deling mellom stolpene som V2 har. Men sannsynligheten for at fire biler kommer samtidig og alle ønsker seg 250kW samtidig er heller liten.
Jeg mener bestemt at jeg har lest at det er mye mer enn 350kW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA