Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Familie elbil

Startet av Sigrun, tirsdag 28. juni 2022, klokken 10:18

« forrige - neste »

Sigrun

Hei

Jakter på elbil for småbarnsfamilie. Har i dag en peugeot 5008 og da god plass til 3 barneseter i baksetet. Noe jeg også må ha i noen år til evt pute på eldste etterhvert. Barna er snart 3, 5 og 7 år. Men 7 seter er ikke nødvendig, og trenger ikke like stort bagasjerom som den har heller. Men hva finnes av alternativer blant elbiler? Prismessig så holder jeg meg gjerne rundt 500 000 eller under.

Har så langt tenkt på:
- Maxus - Innafor i pris, men syns ikke anmeldelsene av den frister
- Byd Tang - Blir fort for dyr
- Audi Etron? Ble tipset om denne, men er det en mulighet med 3 barnseeter bak her?

Finnes det andre? Setter stor pris på alle innspill.

Øyvis Prøyvis

Jeg har e-tron, og vil si at det ikke er mulig med 3 seter bak.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

vinterdekk

Har du regnet på om det lønner seg? Etter tre år vil jo behovet ditt sannsynligvis endre seg, ettersom seter blir byttet ut med puter, og puter blir byttet ut med baksete.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Sigrun

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 28. juni 2022, klokken 12:15
Har du regnet på om det lønner seg? Etter tre år vil jo behovet ditt sannsynligvis endre seg, ettersom seter blir byttet ut med puter, og puter blir byttet ut med baksete.

Tenker du i forhold til å vente med å kjøpe elbil til jeg ikke trenger en like stor bil?
Har ikke regnet konkret på det. Har lenge ønsket å bytte, men som mange andre påvirkers man jo nå av både bensinpriser og bompenger og annet :-) Men selvfølgelig trenger jeg en noe mindre bil når etterhvert barnesetene blir bort, men puter blir det nå i en del år også og det og tar litt plass. Tar også i mot tips på andre biler om ikke like store så i alle fall familiebilder.

kaiat

Du har jo trekløveret Peugeot Rifter, Citroen E-Berlingo og Opel Combo-e. Kanskje kan VW ID.4 og Skoda Enyaq være aktuelle også.

egleh

Sitat fra: Sigrund på tirsdag 28. juni 2022, klokken 10:18
Jakter på elbil for småbarnsfamilie. Har i dag en peugeot 5008 og da god plass til 3 barneseter i baksetet.
mercedes eqb er en du kan kikke på, den kan du konfigurere til ca 500, og de leveres visstnok i år. andre med god bredde i baksetet er ioniq5, id.4, enyaq, id.buzz. vær obs på nyttelast, min familie veier rett over 300kg, med feks ioniq eller tesla3 ville det ikke blitt mange kg bagasje...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA