Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering - for / mot

Startet av bobakka, fredag 17. juni 2022, klokken 20:42

« forrige - neste »

bobakka

Jeg vurderer å foliere min nye iX 50 som jeg forhåpentligvis får i løpet av året.

Fordelene er at lakken blir beskyttet for fugleskitt, børstevask, steinsprut, hundeklo, kofferter mm
En annen fordel er at fargene kan være annerledes
Ulempen er selvfølgelig prisen

Er det andre viktige momenter?

Noen som har foliert iX og kan dele erfaringer?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

ArTa

Når skal man nyte lakken man har betalt så mye for.
Folie er som å trekke plast på fjernkontrollen, TV-en blir ødelagt men du sitter igjen med en plettfri og fin fjernkontroll som ikke kan brukes til noe.

Nyt lakken, ta heller en  lakkbehandling, ikke tre bilen inn i en kondom.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

jkirkebo

Sitat fra: ArTa på lørdag 18. juni 2022, klokken 09:30
Når skal man nyte lakken man har betalt så mye for.
Folie er som å trekke plast på fjernkontrollen, TV-en blir ødelagt men du sitter igjen med en plettfri og fin fjernkontroll som ikke kan brukes til noe.

Nyt lakken, ta heller en  lakkbehandling, ikke tre bilen inn i en kondom.

folie er gull om du vil ha en farge som ellers ikke leveres. F.eks kona sin rosa Model 3 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA