Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

80X i produksjon - når bestilte du?

Startet av Eirik123, onsdag 15. juni 2022, klokken 10:50

« forrige - neste »

fbe

#45
Sitat fra: Egil S på tirsdag 13. desember 2022, klokken 16:48
Min coupe sto en måned i Norge før den ble registrert.
Den kom til Norge 3. November, sto to uker før jeg fikk lov å betale, etter betaling ble eierskap satt på meg hos statens vegvesen, MEN, den ble ikke registrert.
Så ble bilen klargjort, sendt til Stavanger, kontrollert og etter en uke ble den registrert den 5. Desember.
Så for meg tok det 7 uker fra ferdig produksjon (uke 42, startet uke 39) til registrering.

Håper Møller virkelig fokuserer på registrering før nyttår, men det gjør sikkert alle andre forhandlere også, så spørs det om statens vegvesen sitt system tåler pågangen.......

Sitat fra: Bilskallen på tirsdag 13. desember 2022, klokken 15:48
Hvis kundene deres heller aksepterer en bil som blir 30-50k dyrere uten en fight så dem om det.
Kommer HELT an på hva som står i kontrakten det.
Møller dekket ræva si på alle coupèer ved å sette levering uke 11-26 2023, m.a.o aksepterte du momsen ved bestilling.
Så med mindre du sitter på en kontrakt med senest leveringstid i 2022 så har du ingen sak mot dem.
Er klar over at mange bestilte bil i 2021 og at de kanskje kan ha en sak, men de aller fleste har nok ikke det.

Tror det første som har fått coupene sine har vært max. uheldig i forhold til Møller sine rutiner.  Det ser ut som de fått alt på plass nå.  Jeg fikk Coupeen til Norge mandag og har fått faktura, har betalt, fått registert eierskap hos Statens Vegvesen og fått papirer på forsikringen alt i løpet av under 3 døgn etter ankomst.  Nå venter bare klargjøring og registrering neste uke.

ohoi

Sitat fra: fbe på torsdag 15. desember 2022, klokken 15:58

Tror det første som har fått coupene sine har vært max. uheldig i forhold til Møller sine rutiner.  Det ser ut som de fått alt på plass nå.  Jeg fikk Coupeen til Norge mandag og har fått faktura, har betalt, fått registert eierskap hos Statens Vegvesen og fått papirer på forsikringen alt i løpet av under 3 døgn etter ankomst.  Nå venter bare klargjøring og registrering neste uke.

X80 Coupe ?????

Egil S

Sitat fra: ohoi på lørdag 17. desember 2022, klokken 11:23
Sitat fra: fbe på torsdag 15. desember 2022, klokken 15:58

Tror det første som har fått coupene sine har vært max. uheldig i forhold til Møller sine rutiner.  Det ser ut som de fått alt på plass nå.  Jeg fikk Coupeen til Norge mandag og har fått faktura, har betalt, fått registert eierskap hos Statens Vegvesen og fått papirer på forsikringen alt i løpet av under 3 døgn etter ankomst.  Nå venter bare klargjøring og registrering neste uke.

jeg tror det var et svar på mitt innlegg, som var et generelt svar på hvordan det gikk med min Coupè, som jeg brukte som eksempel på hvor lang tid det kan ta fra en bil kommer til Norge før du som kunde kan få den.

Det var nok mye styr i oktober/november, men nå har de sikkert fått orden på systemene og bemanning til å håndtere bilene som kommer.

X80 Coupe ?????
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

ohoi

Er det noen som vet om det er noe progresjon i levering av X80?
Jeg har en i bestilling fra november 21.

ebbrey

Sitat fra: ohoi på tirsdag 31. januar 2023, klokken 16:22
Er det noen som vet om det er noe progresjon i levering av X80?
Jeg har en i bestilling fra november 21.
Det virker helt stille om dagen... Ikke hørt fra Møller på 6 mnd. Har noen mnd senere bestilling enn deg, og har begynt å håpe de ikke rekker levering i år slik at man kan kjøpe noe annet.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

erato

Tegnet kontrakt på en 80x 8.12.21 og har enda ikke fått produksjonsdato. Hadde klausul i kontrakten om å kunne gå ut etter 12 mnd men valgte å ikke gjøre det. Endte dog med å tegne kontrakt på en avbestilt bil som er ganske lik den bestilte bilen, og som er klar til levering nå (inne til lakkforsegling og understellsbehandling). Lei av å vente og ikke vite noe som helst.

EriTom

Har bestilt enda en Sportline 80X i desember. Spådd ventetid er ca september foreløpig 😋 Har fortsatt min straks ett år gamle 80X sportline, men trakk ut Canton anlegg og 360/area View for å få bilen kjappere (juli-mars er godkjent!).... Savner spesielt 360 kamera da dette er noe man raskt lærer seg til å bruke aktivt... Nå klarer jeg søren meg ikke parkere ordentlig uten 🙈
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA