Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

4wd vs rekkevidde

Startet av egleh, tirsdag 14. juni 2022, klokken 12:48

« forrige - neste »

egleh

hva tenker dere om dette? er påutkikk etter ny familiefrakter og har blant annet kastet øynene på EQB, men ble litt i stuss. prisforskjellen er jo ingen ting. 4-5 mil ekstra rekkevidde og generelt lavere forbruk i hverdagen kan jo faktisk være viktig på en bil som ikke har all verden rekkevidde i utgangspunktet... og sånn helt rasjonelt, så har jeg kjørt 2wd i 30 år og aldri stått fast på noen årstid, så tenker jo at 2wd ikke er et problem. men det er meg... mener dere andre at 2wd er vanskelig å selge på bruktmarkedet om noen år?

Vaduz

Trenger du ikke 4wd gå for 2wd. Blir nok ikke vanskelig å selge heller tror jeg, få 7 setere til overkommelig pris med grei rekkevidde på markedet.

syklisten

For min egen del, som bruktbilkjøper, hadde jeg aldri vurdert denne bilen om den hadde 2wd.
Så spørs det jo om potensielle kjøpere som ønsker 4wd er flere enn potensielle kjøpere som ønsker noen ekstra mil rekkevidde - men du kjøper jo først og fremst bil til deg selv, ikke for neste eier.

Elbilbjorn

Kjører stort sett på veier som er brøytet på vinteren så rekkevidde teller vesentlig mer for min del enn 4x4. Utfordringen min er at det nesten ikke finnes EQB250 brukt. Sånn sett vil det nok være vesentlig lettere å selge en 2wd enn en 4x4 rett og slett på grunn av at det er så få i markedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA