Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bruk Teslaen din på (utenlands)ferie, så du får ha den i fred

Startet av hELgenen, torsdag 09. juni 2022, klokken 17:41

« forrige - neste »

VegarHenriksen

Nå må dere gi dere, jeez. Hadde heller flydd enn å kjøre prius.

Lett å stjele? Pin to drive.
Felger? Låsebolter
Innbrudd? Sentry mode / parkering med CCTV

Overnatter du i et smug i ghettoen når du er på ferie?
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

filtvet

Poenget med å kjøre en vanlig Toyota er at nesten alle mekanikere klarer å fixe litt + reparere den. Ikke sikkert du får time før om 2-3 uker med en tesla. Da er ferien over.

Og vi som har prius kan få deler til den overalt. Forum https://priuschat.com/forum/  for reparasjoner finnes flere steder og drøssevis av videoer på youtube gjør det til en morsom bil å vedlikeholde.

Slutt å trolle om at folk som klarer noe selv er dumme.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y er den geniale sommerferie-bil. Svært lite feil på de, veldig god beinplass, stor bagasjeplass når en tar ut de to gulvplatene i bagasjerommet før avreise, bruker veldig lite strøm pga aerodynamikk og varmepumpe mm, Dog Mode, som kan få tyver til å tro det er et udyr i bilen, Sentry Mode, som skremmer tyver før de kommer inn i bilen, med videoopptak og minnekort på låst sted, perfekt ladenettverk med full navigasjon og automatisk pre-oppvarming av bil, air condotion på når du står i kø / parkerer på varmt sted, seter av båtsetematerial som en lett kan vaske softis fra, Netflix og Spotify, samt spill dersom en lader eller sitter på ferje, aksellerering 0-100 på ca 5,2 sek, som gjør forbikjøringer til en drøm, styrke (Nm) som gjør at du ikke merker 20% stigning, varme i alle seter for vinteren, sotet bak/tak-vindu, bra stereo (alt standardutstyr). Har forøvrig ingen problem med adaptiv cruisecontroll (men ubrukelig autopilot).
Tesla Model Y                         2021-

SabreMan

Sitat fra: VegarHenriksen på mandag 13. juni 2022, klokken 15:49
Nå må dere gi dere, jeez. Hadde heller flydd enn å kjøre prius.

Lett å stjele? Pin to drive.
Felger? Låsebolter
Innbrudd? Sentry mode / parkering med CCTV

Overnatter du i et smug i ghettoen når du er på ferie?

Helt enig. Tar heller fly/tog enn å kjøre fossilbil. Dessuten blir det stadig enklere og vanligere å leie elbil i utlandet. Leide en Model 3 i USA for noen år siden. Det var helt supert.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Elbilusikker

Sitat fra: hELgenen på torsdag 09. juni 2022, klokken 17:41
Tesla er jo lett å stjele,så tryggere ferie med en Prius ingen vil røre

Merkelig ting og si.  Har forsikring og leiebil. Om noen vil stjele bilen min, så ordner det seg uansett.

Prius ville jeg aldri ha kjørt.  Kjør den nedover Europa en tur. Så må du bruke flere tusen på kiropraktor og massasje osv.   

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

geear

Haha, tenkte også på denne tråden her da jeg leste artikkelen i går. Stakkars Prius-eier som kom ut til en bil som hadde blitt skrudd i filler rett utenfor døra der han lå og sov.

kodax

Hvorfor begrense dette prinsippet til ferier? Ei en gammal bil ingen vil stjele, bo i en rønne ingen vil bryte seg inn i, gå i slitne klær så ingen tror det er noe poeng å rane deg, gift deg med en person ingen andre vil ha, spis den billigste maten så man ikke taper så mye penger hvis man kaster opp. Selfølgelig satt på spissen, men det høres unektelig relativt sært å ikke velge å dra på ferie i en bil som er mer trafikksikker, mer behagelig og mer miljøvennlig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

THE

Jeg kjøpte en TMX primært for langturer og ferieturer med behov for mye bagasjeplass. Blir veldig sært å kjøre en liten "drittbil" på akkurat disse turene fordi noen kan finne på å stjele bilen... Skulle uhellet være ute så har jeg forsikring, uansett om uhellet skyldes tyveri, brann, kollisjon eller maskinskade. Leiebil er inkludert også, så selv om det er upraktisk at bilen havarerer eller blir stjålet på ferie, og det medfører plunder og heft, så ordner det seg uansett.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

DagfinnN

Sitat fra: kodax på onsdag 15. juni 2022, klokken 00:10
Hvorfor begrense dette prinsippet til ferier? Ei en gammal bil ingen vil stjele, bo i en rønne ingen vil bryte seg inn i, gå i slitne klær så ingen tror det er noe poeng å rane deg, gift deg med en person ingen andre vil ha, spis den billigste maten så man ikke taper så mye penger hvis man kaster opp. Selfølgelig satt på spissen, men det høres unektelig relativt sært å ikke velge å dra på ferie i en bil som er mer trafikksikker, mer behagelig og mer miljøvennlig.
:+1: :P
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

OlaM

Sitat fra: kodax på onsdag 15. juni 2022, klokken 00:10

Haha, perfekt! Jeg låner forresten den med klærne, den er kjekk å ha. "Hullete t-skjorte? Det er av sikkerhetshensyn, kjære".

Ellers gleder jeg meg til sommerens norgesferie i Tesla, mens andre enten skal fly eller kjøre Prius til utlandet.  :P
'21 3LR

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 13. juni 2022, klokken 17:42
Tesla Model Y er den geniale sommerferie-bil. Svært lite feil på de, veldig god beinplass, stor bagasjeplass når en tar ut de to gulvplatene i bagasjerommet før avreise, bruker veldig lite strøm pga aerodynamikk og varmepumpe mm, Dog Mode, som kan få tyver til å tro det er et udyr i bilen, Sentry Mode, som skremmer tyver før de kommer inn i bilen, med videoopptak og minnekort på låst sted, perfekt ladenettverk med full navigasjon og automatisk pre-oppvarming av bil, air condotion på når du står i kø / parkerer på varmt sted, seter av båtsetematerial som en lett kan vaske softis fra, Netflix og Spotify, samt spill dersom en lader eller sitter på ferje, aksellerering 0-100 på ca 5,2 sek, som gjør forbikjøringer til en drøm, styrke (Nm) som gjør at du ikke merker 20% stigning, varme i alle seter for vinteren, sotet bak/tak-vindu, bra stereo (alt standardutstyr). Har forøvrig ingen problem med adaptiv cruisecontroll (men ubrukelig autopilot).
Glem heller ikke kollisjonssikkerheten. Jeg kjører heller en bil som kan redde de inni bilen best mulig, enn å bekymre meg for at den skulle bli stjelt, eller at det blir innbrudd i den.

Sånt har man forsikring for, men livet og helsa til de man kjører tur sammen med, bevares best ved å unngå kollisjon i første omgang.

Men skulle uhellet skje, så vil en av de sikreste bilene som er laget, være langt å foretrekke fremfor en eldre eller mindre attraktiv bil. Da hjelper det lite at den andre er mindre utsatt for tyveri og innbrudd.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 i bestilling
Helelektrisk bilpark <3

Silkefot

Kom akkurat tilbake fra ferie i Europa med Model Y. 4 stk i bilen, god plass og lite bråk selv i 160 på autobahn. Ikke en tanke på lading og slikt, det ordner bilen best selv. Brukte ca 1300 kr på strøm for ca. 1900 km kjøring. Ikke en tanke på den mikroskopiske muligheten for at den kunne bli stjålet
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA