Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen setter seg selv i park ved sakte fart

Startet av Henke2019, torsdag 09. juni 2022, klokken 22:59

« forrige - neste »

Henke2019

Opplever at bilen bestemmer seg selv for å bytte til Park ved sakte fart av og til. I dag gjorde den det 8-9 ggr når jeg skulle parkere den i garasjen, ca 10m forover og 10m bakover.
Det har vart en stund nå og i løpet av den perioden har jeg tatt «re-boot» to-tre ggr.

Noen andre som opplever det samme?

sjokomelk

Dumt spørsmål - Kjører du uten beltet på deg, og løfter rompa fra setet for å se rundt bilen? Isåfall setter den seg i Park "by design" da den tror du ikke er der.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rævedilter

Eller ein tar opp døra for å sjå kvar ein rygger, da går den i P også.

Henke2019

@sjokomelk
Ikke så dumt spørsmål! Det kan være dette som skjer.. Jeg har ikke tenkt på det rett og slett.
Det burde kanskje ikke være aktuelt å måtte ta på seg sikkerhetsbeltet for å kjøre inn i garasjen, frem til postkassen ol.
Jeg sitter godt ned på bilsetet og veier mer enn 80kg, så da burde den kjenne at jeg er der. Kanskje det er en feil med en sensor i setet?
Bildøren er lukket forøvrig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA