Mange inventory TMY til salgs nå

Startet av tornaldo, ons 08. jun 2022, kl. 21:17

« forrige - neste »

tornaldo

Ligger et lass med biler til salgs hos Tesla nå, både Long Range og Performance.

Til og med noen helt nye Performance.

Løp og kjøp!  :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nouish

Det lå ute sånn 20 stk. Var midt i å telle hvor mange av dem som var i Stavanger (var hvertfall 3 performance). Så refresha jeg, og alle var borte :o
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

k1

Jeg får dem nå opp ennå jeg da men..
Er det ikke litt snodig at de kvitter seg med ca 20 demo performance biler allerede?

Hadde det ikke vært for at de er påtvunget FSD til 60000, så hadde jeg neste vurdert en fremfor å vente videre på min blå...

tornaldo

Ja samme her. Har allerede hvit og sort i bestilling, men hadde gått for en ny inventory uten FSD.

Skal man uansett ha FSD, bør saken være klar. Da bør man kjøpe.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nouish

Dukker opp 8 nå. Ingen av dem i Stavanger, så de forsvant fort.

Følger ikke helt med på dette med performance, men kan det være for å ta inn tyske modeller? Prøvekjørte LR i forrige uke, og den var hvertfall fra kina.

Venter på blå LR selv :)

Edit: Nå er plutselig alle(?) tilbake. Rart.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

hELgenen

Sitat fra: Nouish på ons 08. jun 2022, kl. 21:42
Dukker opp 8 nå. Ingen av dem i Stavanger, så de forsvant fort.

Følger ikke helt med på dette med performance, men kan det være for å ta inn tyske modeller? Prøvekjørte LR i forrige uke, og den var hvertfall fra kina.

Venter på blå LR selv :)

Edit: Nå er plutselig alle(?) tilbake. Rart.

Mulig de fisker og bruker gamle kjente triks for å få raskere omsetning ved å antyde at etterspørselen er ennå høyere enn den er.. Den burde jo være høy nok som den er,men metoden å trekke varer ut en kort periode og så legge ut igjen er et velkjent salgstriks på nett men aldri sett det for biler...Det er en teori i alle fall. Men finner det egentlig snodig om det er tilfelle her...

Geir Tore Simonsen

De LR jeg får opp har WLTP på 507 km, så det betyr vel lav nyttelast og helt uaktuelt for min del.

geear

Sitat fra: k1 på ons 08. jun 2022, kl. 21:38
Er det ikke litt snodig at de kvitter seg med ca 20 demo performance biler allerede?

Hadde det ikke vært for at de er påtvunget FSD til 60000, så hadde jeg neste vurdert en fremfor å vente videre på min blå...
Virker som de bytter ut hver gang det er en endring, så det kan fort være noe på trappene kontra de første. Eller kanskje noe så enkelt som et fabrikksmontert hengerfeste kommer opp som en endring og trigger utskiftning.. hvem vet.

Ladrab

Sitat fra: k1 på ons 08. jun 2022, kl. 21:38

Nå fjernet de akkurat FSD fra de resterende Performance bilene som ligger som inventory, så nå blir du bare påtvunget Enhanced Autopilot til 30000 nok. Det er jo litt mer spiselig synes jeg, med tanke til funksjonalitet per krone, så bestilte en jeg kan hente i Drammen neste uke.
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

Stipi

Yes, slo til på en i Bergen når de endret til EAP :) :) :)
2024 Tesla Model 3 LR HL i bestilling
 2022 Tesla Model Y P
x2021 Tesla Model 3 LR
x2021 Renault Zoe

Ladrab

Sitat fra: Stipi på tor 09. jun 2022, kl. 16:10
Yes, slo til på en i Bergen når de endret til EAP :) :) :)

Har du fått dato for utlevering av denne?
Har ikke fått det selv, men klargjøring burde jo gå fort når bilen allerede er på plass..
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA