Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindsus fra førerdør/vindu

Startet av Tesse, mandag 30. mai 2022, klokken 21:55

« forrige - neste »

Tesse

Har siden jeg kjøpte min Tesla 85 2015 hørt vindsus fra venstre vindu foran. Bytta nylig hele dørlista rundt døra på karosseri hos Tesla uten at det hjalp. Har settet inn ekstra pakning/gummi mellom det store vinduet for at vinduet skal bli presset innover, men det hjalp heller ikke. Limte den gummien som henger ved siden av det lille vinduet fast fordi limet hadde løsnet på toppen, det hjalp heller ikke. Sjekket avstanden på førerdøren i forhold til passasjerdøren høyre side foran, men avstanden var lik. Noen her som vil komme med noe innspill på hva annet det kan være? evt tips.

petersv

Hvis du spiller inn en video med mobilen mens du kjører og fører mobilen tett inntil lista langs døra, kan du muligens "pinpointe" hvor lyden kommer fra enklere.

Tesse


Einstein

Jeg opplever det samme, og det kom etter at de byttet dørhåndtak på førerdøren. Det virker som vinduet ikke presses nok inn mot lista i hjørnet øverst på b-stolpen.

Synes det er litt slitsomt å forholde meg til Tesla Service, så jeg har ikke bedt dem se på det. Men min teori er at justering av vindu endret seg ved bytte av dørhåndtak, enten at det ikke går like langt opp som før eller at det har blitt vinklet bittelita mer utover.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Lacaixxa

Samme her. Skjedd etter fiks av håndtak eller speil. For tungt å deale saken med Tesla service
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Klykken

Se på pakningen rundt trekantvinduet og sammenlign med den andre siden. Min lå feil etter at Tesla gjorde noe på førersiden og det ble skikkelig sus etter det. Var bare å flytte litt på pakningen så ble det OK.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tesse

Fant ut av at lyden kommer ifra det området ved det lille trekantvinduet. Som sagt så er hele dørpakninga byttet, og gummien ved siden av det lille vinduet sitter fast på. Legger merke til at det er større mellomrom mellom venstre sideskjerm og panser, så lurer på om det kan være grunnen. Noen som tenker at for store mellomrom kan gjøre at det kommer mer vind mellom strekene og opp til det lille vinduet?

Klykken

Kan hende. Ville dog vært skråsikker på at pakningen rundt trekantvinduet er 100% likt passasjerside.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tesse


Klykken

Begynn å teipe der du tror det kommer fra og se om det blir bedre etter hvert som du teiper. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA