Synes det er veldig greit at vi nå har mange merker å velge mellom og at Tesla ikke tok hele markedet. De var tidlig ute med en bil som kunne erstatte de fossile men har gjort mange feil på veien og har fortsatt en kvalitet et stykke under biler fra Japan og Tyskland. Kunde behandlingen er heller ikke helt premium.
Helt klart bra at vi har valgmuligheter, men jeg begriper ikke hvordan du, som ikke har eid en Tesla (i følge lista di?), gjentatte ganger, om igjen og om igjen, kan mene noe om kundebehandlingen. Jeg eier/har eid Audi/BMW/Volvo/VW etc., og selv om det er feilskjær hos Tesla, og tross å ha hatt en bil med ekstremt mye feil (Model X), så sitter jeg altså med BEDRE kundeopplevelse hos Tesla enn hos alle andre merkeforhandlere jeg har vært borti. Men det forutsetter nok at man er i stand til å takle endring og akseptere at de gjør ting annerledes enn andre. For eksempel så digger jeg at jeg bare booker time i app, og har hele dialogen der, kan endre time akkurat når det passer meg på døgnet, selv dagen før bilen skal inn kan jeg bare rebooke en uke frem. Det fungerer helt strålende. Booker jeg time i app hos Bertel O. Steen eller Møller, så er det bare katastrofe. De ringer uansett og spør om alt mulig vas og ingen av fordelene med en app-løsning blir brukt, det gir faktisk heller større ulemper enn å bare ringe direkte. Vil jeg endre noe må jeg ringe de, osv.
Jeg har til og med kundeerfaring hos Jaguar, riktig nok med et annet merke, og fikk tilbake bilen med riper etter en vannslange eller noe, og sure og jævlige polerte de det bort, men jeg gidder ikke sitte og spamme hele elbilforum med hvor dårlig Jaguar er av den grunn.