Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MY2023 e55 bestilt

Startet av Jan-Børre Olsen, torsdag 26. mai 2022, klokken 10:08

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Noen som vet om det er gjort noen endringer for MY23? Det lille jeg har funnet er det bare gjort litt på US modeller på utstyrsgrad.
Bestilt hvit s-line black edition hvor det er gjort noen endringer bla byttet ut sportsetene med konturseter så den må produseres fra skratsj.
Andre elbil etter et opphold på 8 år med diesel...
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

elektro

Godt valg, konturseter. Ellers kan jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Jan-Børre Olsen

Ja har det i A6 Allroad vi har i dag. Massasje og ventilasjon og vi prøvde e55 med el sportseter og ble i grunnen litt skuffet over justeringsmulighetene. Kan ikke juster bredden på sidestøtter og til tross for "sportseter" gir de mindre støtte enn konturseter så vi ofret HUD og B&O til fordel for de beste setene. Føler at en bil som nærmer seg 900K, må ha såpass til seter. Vi har HUD i A6'en men det er mer kjekt å ha og ikke så viktig i det daglige. Vi kjører i lite trafikkerte områder så HUD har liten nytte. B&O er litt mehhhh. Har Audi sound i A6 og det spiller veldig bra. Ellers valgt ting som gjør bilen pen og tilfører litt ekstra premium.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

boyo

Prislisten for 2023 ligger på Audi.de. Har ikke fått studert den nøye, men har foreløpig ikke funnet noe nytt.
Er vel som i fjor; ny bokstav i chassinummeret :(
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

elektro

#4
Hadde glatt ofret HUD for de setene, men har ikke B&O selv, det er litt mehhh... enig. Ikke noe annet du kan ofre? Hva med å «nedgradere» til 20-tommers hjul f.eks? (Hint: Jeg synes det er en oppgradering.) Droppe takluke eller varme i baksetene? Har du kjøpt Matrix? Kanskje vurderere å leie de i stedet? Bare kaster ut forslag jeg.. :D

En ting jeg synes er nesten viktigere enn HUD, selv om jeg har begge deler, er Virtual Cockpit Plus. Det koster ikke mye, men kan ikke leies etterpå. Selv om det et ren software. https://youtu.be/l7kwAwJ0_qg
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ansjosfilet

Sitat fra: smaug01 på torsdag 26. mai 2022, klokken 11:06
Ja har det i A6 Allroad vi har i dag. Massasje og ventilasjon og vi prøvde e55 med el sportseter og ble i grunnen litt skuffet over justeringsmulighetene. Kan ikke juster bredden på sidestøtter og til tross for "sportseter" gir de mindre støtte enn konturseter så vi ofret HUD og B&O til fordel for de beste setene. Føler at en bil som nærmer seg 900K, må ha såpass til seter. Vi har HUD i A6'en men det er mer kjekt å ha og ikke så viktig i det daglige. Vi kjører i lite trafikkerte områder så HUD har liten nytte. B&O er litt mehhhh. Har Audi sound i A6 og det spiller veldig bra. Ellers valgt ting som gjør bilen pen og tilfører litt ekstra premium.

Nå surrer du fælt Smaug. Det du har er en 2012 Nissan Qashquai, ikke en Audi A6.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: elektro på torsdag 26. mai 2022, klokken 18:24
Hadde glatt ofret HUD for de setene, men har ikke B&O selv, det er litt mehhh... enig. Ikke noe annet du kan ofre? Hva med å «nedgradere» til 20-tommers hjul f.eks? (Hint: Jeg synes det er en oppgradering.) Droppe takluke eller varme i baksetene? Har du kjøpt Matrix? Kanskje vurderere å leie de i stedet? Bare kaster ut forslag jeg.. :D

En ting jeg synes er nesten viktigere enn HUD, selv om jeg har begge deler, er Virtual Cockpit Plus. Det koster ikke mye, men kan ikke leies etterpå. Selv om det et ren software. https://youtu.be/l7kwAwJ0_qg
Nå viser det seg at jeg ikke har ofret B&O likevel men har vel egentlig tatt med alle slike småting til 3-4K i prislisten. VC plus inkludert. Selgeren var litt...nææ trenger du det da? Er visst ikke kjempe forskjell. Matrix er med i edition pakken men ofrer lett det også. Har det på A6'en og det er nesten magisk på høsten men når snøen kommer surrer den litt vel mye. Snøføyk bak andre biler gjør at den ikke dimmer ned tidsnok osv. Slår det som oftest av på måværende bil. Dimmer ned for månen er også en gjenganger.
Jeg hadde ikke lyst på 21" men hun æ deler seng med mente det måtte være såpass. Giddet ikke ta den diskusjonen...
Panorama har jeg droppet. Vil ikke ha det. Audi klarer ikke å få det til å holde og service på det koster mye etter noen år.
Ellers vil jeg ha varme i det meste, bakseter, ratt, vindusviskere...you name it.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Ansjosfilet på torsdag 26. mai 2022, klokken 19:32
Sitat fra: smaug01 på torsdag 26. mai 2022, klokken 11:06
Ja har det i A6 Allroad vi har i dag. Massasje og ventilasjon og vi prøvde e55 med el sportseter og ble i grunnen litt skuffet over justeringsmulighetene. Kan ikke juster bredden på sidestøtter og til tross for "sportseter" gir de mindre støtte enn konturseter så vi ofret HUD og B&O til fordel for de beste setene. Føler at en bil som nærmer seg 900K, må ha såpass til seter. Vi har HUD i A6'en men det er mer kjekt å ha og ikke så viktig i det daglige. Vi kjører i lite trafikkerte områder så HUD har liten nytte. B&O er litt mehhhh. Har Audi sound i A6 og det spiller veldig bra. Ellers valgt ting som gjør bilen pen og tilfører litt ekstra premium.

Nå surrer du fælt Smaug. Det du har er en 2012 Nissan Qashquai, ikke en Audi A6.
Hehe, nå da?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA