Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demobiler tilgjengelig på tesla sin nettside NÅ

Startet av thebadger, onsdag 25. mai 2022, klokken 14:55

« forrige - neste »

Contango

Det er en ting med FSD som man ikke tenker på. Det gir Tesla en veldig fleksibel mulighet til å prise bilene opp i et hett marked som nå - uten å formelt sett prise de langt over nybilpris. Kun en av de mange bilene er uten FSD.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

thebadger

Det er fordi de uten er solgt.
Jeg fikk reservert bil med tilhengerfeste, uten FSD, 2022 modell, gått noen få hundre kilometer

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger

Alle er borte for meg nå.
Jeg ble oppringt og fikk beskjed at alle demobilene var lagt ut ved feil, og at de kommer tilbake til meg. Har estimert levering om 25 dager på reservasjonen 😄

Contango

Interessant. Det var bare tidvis at bilene var "synlige" så lurte på hva som skjedde. Tydeligvis var det noe kok hos Tesla, da. De finner sikkert en løsning med deg. Så sparer du en tur til Stavanger, antagelig. Det var vel den bilen?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

thebadger

Sitat fra: Contango på onsdag 25. mai 2022, klokken 21:20
Interessant. Det var bare tidvis at bilene var "synlige" så lurte på hva som skjedde. Tydeligvis var det noe kok hos Tesla, da. De finner sikkert en løsning med deg. Så sparer du en tur til Stavanger, antagelig. Det var vel den bilen?
Klarte å reservere 2 stykker, begge i Stavanger
2022 hvit/svart, hengerfeste, 18", ap, 600km
2021 (reg 24.01.2022) blå/hvit, hengerfeste, 19", ap, 9000km

Jeg vil ikke ha 19", men blå/hvit er en av mine to favorittkombinasjoner (den andre er rød/hvit). Så da er spørsmålet om hjertet får lov til å bruke nesten 40k ekstra. Må nok sove på den.

Contango

Gratulerer med nye biler. Mht valg av bil - med omløpshastigheten på elbiler i disse dager vil du antagelig bytte igjen snart uansett  ;)
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Restart

Sitat fra: thebadger på onsdag 25. mai 2022, klokken 22:58
Sitat fra: Contango på onsdag 25. mai 2022, klokken 21:20
Interessant. Det var bare tidvis at bilene var "synlige" så lurte på hva som skjedde. Tydeligvis var det noe kok hos Tesla, da. De finner sikkert en løsning med deg. Så sparer du en tur til Stavanger, antagelig. Det var vel den bilen?
Klarte å reservere 2 stykker, begge i Stavanger
2022 hvit/svart, hengerfeste, 18", ap, 600km
2021 (reg 24.01.2022) blå/hvit, hengerfeste, 19", ap, 9000km

Om man reserverer. Kan man avbestille uten kostnad?

Jeg vil ikke ha 19", men blå/hvit er en av mine to favorittkombinasjoner (den andre er rød/hvit). Så da er spørsmålet om hjertet får lov til å bruke nesten 40k ekstra. Må nok sove på den.

thebadger

Sitat fra: Restart på mandag 30. mai 2022, klokken 23:44
Om man reserverer. Kan man avbestille uten kostnad?
Spørs hvem man treffer. Såvidt jeg har forstått så er du nødt til å ta ut bilen for å bruke angreretten, så noen av selgerne er firkantet på det fordi det er så mange som bestiller bil for så å kansellere.
I verste fall må du ta ut to biler og så bruke angreretten på den ene


tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

thebadger

Sitat fra: tornaldo på onsdag 01. juni 2022, klokken 22:05
30-40000 kr over nybilpris..
Nei, det er inkludert FSD, så stort sett det samme som nybil.
Kan hende du kan få kjøpe dem uten FSD, det fikk i hvert fall jeg

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Initium

spørsmål fra en som ikke kan stammespråket ; Hva er FSD?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA