Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil posisjon fra GPS

Startet av Øyvis Prøyvis, tirsdag 24. mai 2022, klokken 20:38

« forrige - neste »

Øyvis Prøyvis

Er det andre enn meg som opplever at GPS'en ikke alltid plasserer bilen riktig?
Jeg er (i følge GPS'en) ofte ute og kjører i skogen ved siden av veien...gjerne 50 meter inn i skogen. Finner kartet en vei som ligger i nærheten av der bilen tror den er, stiller den farten deretter. Det medfører alt for ofte at ACC endrer fart fra f.eks 80 til 50. I helgen kjørte vi strekningen Arendal/Evje t/r og feilplasseringen skjedde minst 3 ganger hver vei. Opplever dette også på småkjøring i Arendal.
Jeg har vært inne med bilen for snart 2 år siden hvor de byttet GPS antenna, men nå ser det ut til at problemene er tilbake igjen.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

elektro

Synes faktisk den fusket litt tidligere denne våren, men ser ut som det har «gått seg til»..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvis Prøyvis

Hmm....jeg håpte også først på at det bare var en litt våryr GPS som ville slå ut håret, men dette er mer enn enkelte små hendelser. Dette er jo ikke verdens undergang, men fryktelig irriterende når det skjer. Jeg har tidligere hatt TomTom navigasjonsenheter i bilene mine eller hatt appen installert på mobilen, men de har aldri bommet på veien som som navigasjonen i e-tron'en gjør.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

syklisten

Hvis du googler f.eks. GPS jamming Arendal så kommer det opp flere artikler fra 2019/2020 hvor dette med GPS var et spesielt stort problem i og rundt Arendal. Kan hende det er det samme problemet som er tilbake?

Når det gjelder TomTom og at den fungerer bedre så mener jeg de har en funksjon som "holder" deg til den veien du kjører på, hvis fart og retning ellers skulle tilsi det. Det er bl.a. dette som gjør at man kan kjøre lange tunneler og fremdeles være på rett vei når du kommer ut igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA