Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innleveringsestimat gått ut på tid

Startet av Hans Inge Berg, onsdag 18. mai 2022, klokken 11:22

« forrige - neste »

Hans Inge Berg

Hei, jeg fill en mail om at innleveringsestimatet er gått ut på tid. Jeg skulle fått bil i April, men det har jeg jo ikke fått.. Har noen av dere vært med på dette tidligere? Kan man kreve at Tesla opprettholder tilbudet, da det er de som ikke leverer ihht tiden?

rfagerdal

Jeg har samme problem her, snakket idag igjen med han selgereren jeg har hatt kontakt med og virket som inbytte prisen jeg hadde fått var den samme når han så på prisen som lå inne.
Men venter enda på 100% svar.

Contango

Sorry for avsporingen, men med forbehold om hva slags biler dere skal selge så burde innbyttepriser gå opp og ikke ned om dagen. Nå for tiden hadde jeg latt en bilforretning selge bilen i kommisjon (eller selge selv på Finn) fremfor å ta Teslas innbyttepriser.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

thorerik

Har selv ett innbytteforslag på 406 000,- for en tm3p 2019 med 55000 km.
Det utløper neste uke, så må be om nytt og blir intr å se om de da prøver seg med ett skambud.

Contango

Interessant. Da har de endret nivåene for å ha flere bruktbiler å tilby.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Gladtrd

Sitter i samme båt selv, fikk innbytteestimat tidligere i vår som gikk ut forrige uke. Måtte oppdatere km.stand, men venter på ny pris.
At Tesla Norge begynner litt vel tidlig å gi oss prisestimat i forhold til produksjon og utlevering av nybiler bør vel ikke gå utover oss kundene.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

thorerik

Hold oss gjerne oppdatert på hva det nye blir. Er det ikke 2kr pr km de regner ca?

geear

Sitat fra: Gladtrd på fredag 20. mai 2022, klokken 10:28
Sitter i samme båt selv, fikk innbytteestimat tidligere i vår som gikk ut forrige uke. Måtte oppdatere km.stand, men venter på ny pris.
At Tesla Norge begynner litt vel tidlig å gi oss prisestimat i forhold til produksjon og utlevering av nybiler bør vel ikke gå utover oss kundene.
Det står ganske klart at det gjelder i 60 dager, og du velger selv når du ber om innbyttetilbud... men for all del, Tesla og informasjon, både om utlevering og annet, er bingo...

Gladtrd

Sitat fra: geear på fredag 20. mai 2022, klokken 11:11
Sitat fra: Gladtrd på fredag 20. mai 2022, klokken 10:28
Sitter i samme båt selv, fikk innbytteestimat tidligere i vår som gikk ut forrige uke. Måtte oppdatere km.stand, men venter på ny pris.
At Tesla Norge begynner litt vel tidlig å gi oss prisestimat i forhold til produksjon og utlevering av nybiler bør vel ikke gå utover oss kundene.
Det står ganske klart at det gjelder i 60 dager, og du velger selv når du ber om innbyttetilbud... men for all del, Tesla og informasjon, både om utlevering og annet, er bingo...
Jeg reserverte en TMYP i oktober 2021 og la inn at jeg ønsket innbytte ved reservasjon. Ble først bedt om pris i mars 2022. De kunne jo ha ventet til de har en viss formening om når bil av min type blir produsert før de gir en innbyttepris.
For oss som har vært hos Tesla en stund så kommer vel bilen om "2 Tesla-uker"
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

geear

Har reservert/bestilt en del Teslaer, og kan ikke huske å ha fått valget om innbytte ved reservasjon/bestilling? Det har vært først når man går gjennom konfiguratoren, og den trenger man ikke fullføre lenge før utlevering. Men det er helt klart naturlig å gjøre det, så fort man kan - man føler det "henger" på en selv om en ikke gjør det.

rfagerdal

Hadde noen meldinger med selger i går, og når har de visstnok fått ny regler eller noe.
Så de må vente med å gi pris til du har fått VIN. 

Vil nesten ikke kjøre X'n lenger nå med tanke på km. Så føler meg ganske parkert til det skjer noe mer.

Ampéreson

Samme her, veldig dumt dette, jeg venter på en rød med FSD. Og det ryktes at røde ikke blir produsert før mot slutten av året eller begynnelsen av 2023. Fikk beskjed i mars at de skulle prioritere min bestilling og at jeg måtte inn med detaljer og evt. inbytte tidligst mulig slik at jeg fikk bilen så tidlig som mulig.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

k1

Sitat fra: Ampéreson på onsdag 25. mai 2022, klokken 09:33
Samme her, veldig dumt dette, jeg venter på en rød med FSD. Og det ryktes at røde ikke blir produsert før mot slutten av året eller begynnelsen av 2023. Fikk beskjed i mars at de skulle prioritere min bestilling og at jeg måtte inn med detaljer og evt. inbytte tidligst mulig slik at jeg fikk bilen så tidlig som mulig.
Fra en med innside info fra folk som jobber i farbrikken så er grå farge planlagt fra juni, blå og rød fra tidlig høst. Så er spm hvilken plass man har i køen på dem som da blir produsert.

https://www.youtube.com/watch?v=o2L7DLXaoXY

Hans Inge Berg

Kan svare her selv på det med utgått estimat. Til tross for mailer frem og tilbake til selger, så er det bare å skrive inn nytt tall. Jeg kom ingen vei med selger. Jeg fikk dog redusert mitt estimat med bare 100kr. Men jeg tenker nå å gå for å selge bilen på nettbil "selv" istedenfor.

thorerik

Må bare le av Tesla sin håndtering. Fikk oppdatert tilbud nå siden det forrige gikk ut for 7 dager siden. De gikk ned 50 000,- for å prøve å lure de som venter på Y utlevering.
Må si at jeg ser frem til å selge begge bilene og aldri måtte forholde meg til Tesla sin elendige business. Lederen deres er jo for slavearbeid, så lykke til videre!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA