Model Y LR Acceleration Boost

Startet av kruttkadett, torsdag 12. mai 2022, klokken 17:34

« forrige - neste »

kruttkadett

Hei

Noen som vet om acceleration boost er tilgjengelig for Model Y Long Range i Norge?

- K

Silkefot

Den er tilgjengelig ja, koster 18500,- og bedrer akselerasjonen fra 5,0 til 4,4 sek
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Rocklobster

Påvirker ikke de ekstra kreftene toppfarten?

Radial

Toppfarten vil jeg tro er begrenset av turtallet på motoren? Siden den er såpass spesifik som 217km/t
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Rocklobster

Så toppfarten er altså begrenset når man kjøper acceleration boost. Mulig det er pga typegodkjenning eller noe ?
Og så en liten konspirasjonsteori: Når jeg skulle forsikre bilen virket det som det var samme premie for performance og long range, mulig det er for å ta høyde for en Evt. Acceleration boost oppgradering ? Kan ikke skjønne annet enn at en bil med performance oppgradering må ha høyere skaderisiko og derav høyere premie.

Radial

Sitat fra: Rocklobster på søndag 10. juli 2022, klokken 17:27
Så toppfarten er altså begrenset når man kjøper acceleration boost. Mulig det er pga typegodkjenning eller noe ?
Og så en liten konspirasjonsteori: Når jeg skulle forsikre bilen virket det som det var samme premie for performance og long range, mulig det er for å ta høyde for en Evt. Acceleration boost oppgradering ? Kan ikke skjønne annet enn at en bil med performance oppgradering må ha høyere skaderisiko og derav høyere premie.

Blir nok relativt likt inntil Performance eventuelt får Trackmode...og Performance får litt mer historie.
Med Trackmode kan det fort ligge noen YP'er i div grøfter og snøfonner rundt omkring.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA