Bagasjeromslokket vil ikke fult opp

Startet av Elbilusikker, fre 06. mai 2022, kl. 08:10

« forrige - neste »

Elbilusikker

Har en 2017 mod s75d. Der lokket på bagasjerommet ikke vil mere opp en litt over halvveis. Da jeg dytter det helt opp og holder knappen inne kommer det ingen lyd(den lagrer ikke ny posisjon).

Men når jeg slipper knappen lager den en fæl lyd. Samt om jeg trykker på knappen så kommer lyden, men den lukker seg ikke. Da må jeg lukke den manuelt.

Jeg står ute i fri uten noe rundt da jeg prøver dette. Så ingen hindringer som skal slå ut på eventuelt noe.

Er dette noe flere har vært borti det her?

Må jeg på Tesla verksted og går det på garantien(generell)hos Tesla ?

petersv

Vil tippe luka er full av vann, og knappen har druknet. Hvis du ønsker og fikse det selv må du plukke av plastikken på innsiden av luka, samt krom-lista og luktene på utsiden og tette alle åpninger som er lekk. Ny knapp får du kjøpt hos Tesla, ebay eller hos bilopphugger.

Elbilusikker

Sitat fra: petersv på fre 06. mai 2022, kl. 12:14
Vil tippe luka er full av vann, og knappen har druknet. Hvis du ønsker og fikse det selv må du plukke av plastikken på innsiden av luka, samt krom-lista og luktene på utsiden og tette alle åpninger som er lekk. Ny knapp får du kjøpt hos Tesla, ebay eller hos bilopphugger.

Ok.
Men vil ikke dette dekkes av garantien hos Tesla?

petersv

Det er det nok ingen her som kan svare på med utgangpunkt i infoen du har gitt.

Elbilusikker

Sitat fra: petersv på fre 06. mai 2022, kl. 14:30
Det er det nok ingen her som kan svare på med utgangpunkt i infoen du har gitt.

Hva slags info vil du ha ?

petersv

Du skrev ikke noe i det opprinnelige innlegget om den var innenfor garanti, jeg antok en 2017 var utenfor garanti pga alder, kjørelengde, eller begge deler.

Tuxedo

Han hadde vel neppe spurt om det dekkes av garantien hvis bilen var utenfor garanti.

petersv

Det har du nok rett i, beklageligvis overså jeg det. Håper imidlertid at infoen er nyttig for noen som er ute for samme problem.

Elbilusikker

Sitat fra: petersv på tir 10. mai 2022, kl. 09:47
Det har du nok rett i, beklageligvis overså jeg det. Håper imidlertid at infoen er nyttig for noen som er ute for samme problem.

Sendte Mail om problemet til Tesla verksted. Ikke fått svar enda.

Elbilusikker

Måtte bestille time i appen.
Estimert til 1040 kr. Jobben ble gjort og luka funker som den skal.
Dårlig at det ikke gikk på garantien.

Klykken

Det er noe du må kreve i forespørselen du gjør i appen. Evt reklamasjon hvis bilen har passert 100k km.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Elbilusikker

Sitat fra: Klykken på tor 19. mai 2022, kl. 09:23
Det er noe du må kreve i forespørselen du gjør i appen. Evt reklamasjon hvis bilen har passert 100k km.

Gjorde det. Uten hell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA