Ladehåndtak for varmt. Se etter rusk på ladehåndtak.

Startet av Olings, fredag 06. mai 2022, klokken 07:56

« forrige - neste »

Olings

Jeg har i det siste fått opp denne feilmeldingen når jeg lader bilen fra et veggstikk på jobb og ladehastigheten blir satt ned.

Dette skjer altså med Tesla sin (inntil nylig) inkluderte ladekabel for vanlig stikk (schuko).

Jeg har forsøkt å sjekke pluggen på bilen og håndtaket for rusk og liknende, men finner ingenting.

Er det noen andre som har vært borti det samme?

Er det kabelen som er ødelagt?

Er det uttaket på jobben som er problemet?

Har fram til nå kunnet lade på opptil 11A, men lading er nå redusert til 6A og tar en liten evighet.

daktari

Schuko: hvis kontakten er mye brukt vil jeg tro problemet ligger i uttaket på veggen. Det kan jo være laderen. Pass på at du ikke svir ned jobben. Få dem til å bestille en elektriker.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Handyman

Siden det står "Handtak" bør det være pluggen i bilen.
Står ladepluggen i solsteiken? Da kan det bli svært varmt. Prøv i så fall å dekke til med en hvit plastpose og se om det hjelper.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Olings

Dette skjer på morgenkvisten når ladingen starter, så solsteik er ikke et problem.

Har også tenkt at det må være uttaket på veggen som er problemet, men reagerte litt da bilen nevnte "rusk på ladehåndtak".

Det er et relativt nytt problem. Har ladet på samme uttak over lenger tid, og har tidligere lett fått 11A.

Er jo litt bekymret for at kabelen evt. skal ha fått seg en knekk i kabelen eller liknende, men kan ikke se noe ved visuell inspeksjon.

Handyman

Hvis pinnene på schuko pluggen ikke er varme, så er det ikke den. Kjenn etter, pass på å ikke brenne deg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Olings

Schuko var ikke varm.  Hmm... Lurer på om det er nødt til å være noe galt med kabelen.  :(

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA