Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man melde seg på og så rett av igjen av betalt MeCharge?

Startet av Mastiff, tirsdag 26. april 2022, klokken 22:46

« forrige - neste »

Mastiff

Jeg bruker nesten ikke hurtiglading, men innimellom blir det en lengre tur. Mitt gratis premiumabonnement utløper om noen dager. Hvis jeg kan hoppe mellom Ionity-ladere blir jo månedsprisen fort lønnsom, men bare for én måned av gangen, når jeg skal på langtur, som til Bergen på Beyond the Gates i august. Jeg har lest i vilkårene, men de er litt uklare. Kan jeg melde meg på dagen for månedsskiftet og så sende avmelding rett etterpå, sånn at den bare løper ut neste måned? Eller må jeg vente til den betalte måneden har begynt for å melde meg av?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Jeg finner bare mulighet til å kjøpe for ett år i gangen i min app her? Hvor ser du mulighet til å kjøpe per måned?

Mastiff

Ikke i appen, men i betingelsene: https://eu.charge.mercedes.me/web/daimler-no/terms-and-conditions

Sitat4. Kontraktvilkår og gyldighet
4.1. Kontrakten har ingen bestemt tidsperiode, og kan avsluttes av hver av partene på én måneds skriftlig varsel, med virkning på slutten av en kalendermåned. Oppsigelsesvarselet kan gis i kundekontoområdet, ved skriftlig varsel eller via e-post. Dette påvirker ikke retten til å si opp kontrakten med en god grunn.

4.2. Når kontrakten er avsluttet, er ikke Mercedes me Charge-kortet lenger gyldig og vil bli blokkert av DCS.

4.3. Andre vilkår og varslingsperioder kan være gjeldende når kunden bestiller ytterligere pakker.

Så 4.1 gir muilghet til oppsigelse. Hvis ikke dette er en annen tjeneste, da. Jeg forsto det som om det er den samme tjenesten.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

Nå har ikke satt meg inn i prisene her, men hvis du har en langtur kan det være så fryktelig mye å spare på den med 1 mnd medlemskap?
Hva med å bruke f eks Tesla sitt nettverk?
De har 20 båser i Arna som er åpne for allmenheten, kr 6,40 / kWt
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Sitat fra: Mastiff på onsdag 27. april 2022, klokken 08:40
Ikke i appen, men i betingelsene: https://eu.charge.mercedes.me/web/daimler-no/terms-and-conditions

Sitat4. Kontraktvilkår og gyldighet
4.1. Kontrakten har ingen bestemt tidsperiode, og kan avsluttes av hver av partene på én måneds skriftlig varsel, med virkning på slutten av en kalendermåned. Oppsigelsesvarselet kan gis i kundekontoområdet, ved skriftlig varsel eller via e-post. Dette påvirker ikke retten til å si opp kontrakten med en god grunn.

4.2. Når kontrakten er avsluttet, er ikke Mercedes me Charge-kortet lenger gyldig og vil bli blokkert av DCS.

4.3. Andre vilkår og varslingsperioder kan være gjeldende når kunden bestiller ytterligere pakker.

Så 4.1 gir muilghet til oppsigelse. Hvis ikke dette er en annen tjeneste, da. Jeg forsto det som om det er den samme tjenesten.

Dette er nok Me Charge-tjenesten, ikke rabattert Ionity. Noe annet ville ha vært rart. Om man kunne betalt 125,- en måned når man skal på langtur og fått 80 % rabatt på lading da er det noen blåruss som ikke har gjort jobben sin.

jevel

Sitat fra: Toalmar på onsdag 27. april 2022, klokken 22:12
Nå har ikke satt meg inn i prisene her, men hvis du har en langtur kan det være så fryktelig mye å spare på den med 1 mnd medlemskap?
Hva med å bruke f eks Tesla sitt nettverk?
De har 20 båser i Arna som er åpne for allmenheten, kr 6,40 / kWt

Når jeg brukte mitt Me Charge premium-abonnement som fulgte med bilen så betalte jeg 1,40 per kWh. Mener det kostet på nordsiden av 8 kroner for de uten avtale allerede da. Fort gjort å spare inn abonnementet når man først kjører da, men ikke like lett å gjøre butikk når man må betale for 12 måneder av gangen. ;)

Mastiff

Ja, det er godt under 2 kroner fremdeles for premium. Så derfor lønner det seg absolutt på en langtur, men bare hvis det holder å betale abonnement for den måneden.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Som sagt, premium er 12 mnd av gangen. Betales i en smell også.

Mastiff

Kjipt. Rart at det var formulert sånn i vilkårene, hvis da ikke det gjelder en annen variant. Er det forresten bundet til bil, eller kan man lade bare man har kortet? Så jeg kan låne av en venn med Skoda (VW er også en del av det opplegget).
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Det gjelder Me Charge der du kan bruke kortet «over alt» og bli etterfakturert av Me Charge. I utsnittet står det spesifikt at abonnementet løper inntil oppsagt, ikke noe ut over det.

Premium er eget som kan kjøpes i Me Store.

Jeg har brukt mitt kort til å starte lading for andre som har slitt på IONITY når jeg selv ladet. Fungerte utmerket.

Mastiff

Skjønner. Og fint, da får jeg låne meg et kort når jeg skal på sånne turer.  ;)
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Eventuelt om man vet at man "fyller" mer enn 250 kWh i året på IONITY, da det er den magiske tallet for å gå i null... :)

Mastiff

Et par turer til Oslo på enkeltkonserter (foreløpig bare Amaranthe med fruen i november), en festival på Karmøy (Karmøygeddon neste helg) og en festival i Bergen (Beyond the Gates i Grieghallen i august), pluss kanskje enda en tur til (Brynerocken i år). Det holder nok hardt, da måtte jeg nok kjørt med hestehenger med to bryggerigamper etter meg...  :D
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA