Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

vinterdekk

Sitat fra: turfsurf på søndag 10. desember 2023, klokken 13:42
Sitat fra: goggo på søndag 10. desember 2023, klokken 12:13
Sitat fra: vinterdekk på søndag 10. desember 2023, klokken 08:54Jeg skulle ønske Circle K hadde roaming avtale

De er jo medeier i en roaming tilbyder med store ambisjoner (Elton) så da vil de vel helst unngå å slippe til konkurrentene.
Tror de taper flere brukere enn de tjener på en slik strategi. Jeg gidder ikke bruke CircleK grunnet dette. Heldigvis er det ofte Ionity eller Tesla på CircleK stasjoner, så man kan fylle koppen.

Helt klart, ladeoperatører som ikke er med i brukerens favoritt-roamingapp faller også utenfor radaren. I Elton, ElbilAppen, og noen andre kan man finne disse ladeoperatørene som er utenfor men i Elli, Northe og Fortum Charge & Drive eksisterer de ikke. Jeg må inn i ChargeFinder for å finne nye ladesteder men det er for spesielt interesserte.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Gadgetman

Har forsøkt flere ganger å bruke laderne hos Circle K på Klett.   
Nei, eg har ikkje appen, heller ikkje Elton Brikke. Eg har forsøkt QR koden og nettside.
Tror eg herja og banna i et kvarter i sommer for å få det til.
Nå i helga forsøkte eg 2 ganger, så gav eg opp og kjørte videre.   
Hadde omtrent 14Km rekkevidde igjen da eg kom til Orkanger.   

Når det gjelder gode steder å ete, så se etter steder hvor langtransportsjåførene stopper.

'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

RJK

Ser den stasjonen har både Ionity-ladere og CK-ladere. Var det CK-laderne du prøvde deg på?

Venta du med å plugge i kabel til du ble bedt om det, eller plugga du inn først?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gte-bjørn

Jeg har ladet hos CK Klett sist sommer (som en test, bor i Tr.heim). Men så har jeg også registrert meg, lastet ned appen og registrert ladebrikke fra Møller.  8) Shell like ved har forøvrig Recharge ladestasjon.

RJK

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 17. januar 2024, klokken 17:13Jeg har ladet hos CK Klett sist sommer (som en test, bor i Tr.heim). Men så har jeg også registrert meg, lastet ned appen og registrert ladebrikke fra Møller.  8) Shell like ved har forøvrig Recharge ladestasjon.

Ladet ved Ionity på Klett både på vei nordover til Stiklestad, og på vei tilbake, pga at jeg hadde Ionityavtale gjennom ChargeMyHyundai og derved pris på 1,65 kr/kWh.

Dette var fredagen det var åpnet etter dunder-regnet i sommer med mye stengt frem til da pga flommene som fulgte. Retur på søndagen. Var der i forbindelse med bryllupet til ene nevøen min.

Det virker som det ofte er kø der, så de kunne greit økt antall ladere. Gjerne doblet mengden.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

#245
Breaking news!

Ca 18 minutter og ut.. i mil etter mil en podcast om bil 18 januar om priskrig.


https://youtu.be/ZiBej4o21RM

Med Toyota sin ladeavtale vil Circle K inngå fra sommeren av.

Så umiddelbart ikke noe om dette på ett Google-søk eller hos Toyota, men dette er stort.

https://www.toyota.no/nybil/bz4x/lading/lading-underveis

Jeg går ut fra at Circle K er i ferd med å inngå lignende avtale med bilprodusentene som Eviny. Med Eviny kan du bruke Bilkraft appen eller abonnement fra bilprodusent (inkl. Elli for de som ikke har en spesiell bilavtale).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Toyota bruker forresten Digital Charging Solutions (https://digitalchargingsolutions.com/), sammen med BMW, Mercedes, Mini, Audi, Hyundai, Lexus og Subaru. Så Circle K jobber altså med å starte roaming for disse merkene fra sommeren - leser jeg mellom linjene.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

RJK

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 18. januar 2024, klokken 19:54Toyota bruker forresten Digital Charging Solutions (https://digitalchargingsolutions.com/), sammen med BMW, Mercedes, Mini, Audi, Hyundai, Lexus og Subaru. Så Circle K jobber altså med å starte roaming for disse merkene fra sommeren - leser jeg mellom linjene.
For ChargeMyHyundai sin del, er jo de dyrere nå å bruke enn å være registrert direkte hos den enkelte ladeoperatøren. Da sier det seg vel selv at den dyreste, ved siden av Ionity, også ønsker seg endel av den kaka.

Selv har jeg "hoppet av", dvs. jeg har medlemskapet uten månedsavgift men med en startavgift per lading, men det brukes ikke. Har allerede tatt jobben med å registrere meg alle steder, så er minimalt med jobb å "vedlikeholde dette, så enten må prisen ned til samme som å lade direkte hos de enkelte, eller så må det bare være minimalt over, om det skal være et interessant produkt.

Aller helst burde det være litt å spare og, men det er vel kanskje å håpe på for mye. Men de taper uansett mot Tesla SuC og Uno-X, selv om Eviny ikke er så ille pris på for tiden sammenlignet mot de andre (5,49 kr/kWh).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

#248
Sitat fra: RJK på torsdag 18. januar 2024, klokken 20:54
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 18. januar 2024, klokken 19:54Toyota bruker forresten Digital Charging Solutions (https://digitalchargingsolutions.com/), sammen med BMW, Mercedes, Mini, Audi, Hyundai, Lexus og Subaru. Så Circle K jobber altså med å starte roaming for disse merkene fra sommeren - leser jeg mellom linjene.
For ChargeMyHyundai sin del, er jo de dyrere nå å bruke enn å være registrert direkte hos den enkelte ladeoperatøren. Da sier det seg vel selv at den dyreste, ved siden av Ionity, også ønsker seg endel av den kaka.

Selv har jeg "hoppet av", dvs. jeg har medlemskapet uten månedsavgift men med en startavgift per lading, men det brukes ikke. Har allerede tatt jobben med å registrere meg alle steder, så er minimalt med jobb å "vedlikeholde dette, så enten må prisen ned til samme som å lade direkte hos de enkelte, eller så må det bare være minimalt over, om det skal være et interessant produkt.

Aller helst burde det være litt å spare og, men det er vel kanskje å håpe på for mye. Men de taper uansett mot Tesla SuC og Uno-X, selv om Eviny ikke er så ille pris på for tiden sammenlignet mot de andre (5,49 kr/kWh).

Ja, ser den. Men samtidig mister Circle K omdømme på feilede ladeforsøk med app som sjeldent brukes, og forholdsvis dyr lading i tillegg. For sjeldent ladebehov hos Circle K tror jeg at jeg godt kunne holdt meg til We Charge Free (Elli/VW) til 6,99 kr/kWh mot Circle K Charge til 6,49 kr/kWh. Men valget får jeg uansett ikke så lenge Circle K ikke har roamingavtale med We Charge (i mitt tilfelle).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA