Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Bungk

Sitat fra: ndrsone på torsdag 16. juni 2022, klokken 19:09
Det var som jeg trodde, sier man JA til å legge til hengerfeste så kan det gå ut over leveringstiden. Glad jeg ventet med å svare.

Hvor har du dette fra?

GOS


Jeg hae levering tirsdag 21.06 i Lillestrøm.

Hvilken VIN nummer har folk fått?

Min siste 5 starter på 347xx
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

flyservice

Sitat fra: GOS på torsdag 16. juni 2022, klokken 20:30

Jeg hae levering tirsdag 21.06 i Lillestrøm.

Hvilken VIN nummer har folk fått?

Min siste 5 starter på 347xx

342**


GOS

Sitat fra: flyservice på torsdag 16. juni 2022, klokken 21:08
Sitat fra: GOS på torsdag 16. juni 2022, klokken 20:30

Jeg hae levering tirsdag 21.06 i Lillestrøm.

Hvilken VIN nummer har folk fått?

Min siste 5 starter på 347xx

342**

Min er Midnight Silver / Svart. Tenker du har en litt annen kombi siden du har en lavere serie.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Tesladigger

Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Bjeholm68

Dere som har lagt ut deler av VIN-nummer: Har dere fått opp VIN-nummer på kontoen, eller er det fra kildekoden? Jeg har 342xxx også, men det har ikke kommet opp på kontoen min ennå.

_bR44

Sitat fra: Bjeholm68 på torsdag 16. juni 2022, klokken 23:29
Dere som har lagt ut deler av VIN-nummer: Har dere fått opp VIN-nummer på kontoen, eller er det fra kildekoden? Jeg har 342xxx også, men det har ikke kommet opp på kontoen min ennå.

342*** 🙋🏻‍♂️(fikk det i går, 16.juni)
Står i appen/kontoen.
Utlevering skal skje den 23. juni
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

TeslaSY

VIN :  343***
hvit/19'', fikk VIN på konto igår etter levering bekreftelse
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

GOS

Sitat fra: Bjeholm68 på torsdag 16. juni 2022, klokken 23:29
Dere som har lagt ut deler av VIN-nummer: Har dere fått opp VIN-nummer på kontoen, eller er det fra kildekoden? Jeg har 342xxx også, men det har ikke kommet opp på kontoen min ennå.

Fra kontoen hos meg
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Tesladigger

Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

ndrsone

Spørsmål:

Så lenge "neste steg" står som under, og jeg har estimert leveringstid, så er jeg i kø for å få levert bil?
Jeg får ingen indikasjon/melding på om det er noe mer jeg skal fylle ut så antar det er greit.

Jeg har ikke huket av for 30dagers "Insuremytesla", men skrevet inn "JBF" i feltet da det er de jeg skal være forsikret av. Jeg må bare være helt sikker her, da jeg se på en youtube video (rikignok fra USA) at man må nødt til å ha forsikring på plass for å få levert bilen. Men det er vel ikke hensiktsmessig å styre med dette enda, da jeg har estimert levering Sept/Okt - og det lar seg jo raskt gjøre uansett om jeg skulle få en raskere enn antatt levering.


Neste steg
«20'' Induction-felger» installeres. Bilens andre dekksett legges inni bilen.
Du ser informasjon og detaljer for betaling og registrering på din Tesla-konto og i mottatt SMS og e-mail.
Forbered deg på kjøring og lading av din Tesla ved å fullføre listen i "Møt Din Tesla"

erikaak

Sitat fra: ndrsone på fredag 17. juni 2022, klokken 09:36
Spørsmål:

Så lenge "neste steg" står som under, og jeg har estimert leveringstid, så er jeg i kø for å få levert bil?
Jeg får ingen indikasjon/melding på om det er noe mer jeg skal fylle ut så antar det er greit.

Jeg har ikke huket av for 30dagers "Insuremytesla", men skrevet inn "JBF" i feltet da det er de jeg skal være forsikret av. Jeg må bare være helt sikker her, da jeg se på en youtube video (rikignok fra USA) at man må nødt til å ha forsikring på plass for å få levert bilen. Men det er vel ikke hensiktsmessig å styre med dette enda, da jeg har estimert levering Sept/Okt - og det lar seg jo raskt gjøre uansett om jeg skulle få en raskere enn antatt levering.


Neste steg
«20'' Induction-felger» installeres. Bilens andre dekksett legges inni bilen.
Du ser informasjon og detaljer for betaling og registrering på din Tesla-konto og i mottatt SMS og e-mail.
Forbered deg på kjøring og lading av din Tesla ved å fullføre listen i "Møt Din Tesla"


Likt hos meg også, borsett fra: "«19" Nokian-vinterdekksett (piggfri)» installeres. Bilens andre dekksett (20") legges inni bilen." Dette handler sikkert om at jeg bestilte bilen i mars og hadde da estimert levering i mai.
For øvrig har jeg haket av på "InsureMyTesla".

Står helt øverst "Klargjør for levering". Antar det betyr at man står i kø, ja.
Har nå "Beregnet levering: August 30 - October 14".
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

TeslaSY

Ingen LR har registrert til nå, vet ikke hvor riktig er leverings dato neste uke !!!!!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

TheRealCoinman

Jeg svarte på SMS og lurte på hvor realisitisk det var med å få utlevert min LR på neste Torsdag i Stavanger, ser PROMETHEUS LEADER kommer til Drammen havn på mandag, antar det er Tesaler på den, skal vistnok innom Malmø først og ligger enda i BREMERHAVEN. Kanskje bilene allerede har kommet til Norge? Blir spennende så. Tesla hadde vel ikke sendt ut sms med valg utleveringsdag hvis de ikke var sikre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA