Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

mizzle

Sitat fra: TheRealCoinman på torsdag 16. juni 2022, klokken 12:19
Men hvilken båt kommer disse bilene med? Theben har ETA Gøteborg 21.06, og så skal den kanskje til drammen, og deretter skal bilen være klar for levering i Stavanger - 23.06, to dager etter den er i Gøteborg? Lite sannsynlig.

Muligens de kommer med Prometheus Leader, ligger i Bremerhaven nå, kom fra Zeebrugge som var siste stopp til Theben også før hun seilte videre til Gøteborg.

Prometheus leader skal være i Drammen 19/6 så denne er nok bare innom å plukker med seg noen performance på veien

TeslaSY

Sitat fra: KVRO på torsdag 16. juni 2022, klokken 12:09
Leverer de i Lillestrøm? Sist jeg sjekket så kunne de ikke levere i Lillestrøm men kun Drammen denne gangen.
Levering skulle være i Drammen, men igår snakket jeg med en i SC, ifølge han levering vil bli i Lellestrøm
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

lebil

Jeg skal hente en hvit/svart 19'' 24. juni i Trondheim.

Theben har ETA Gøteborg i natt (rundt midnatt 16. juni), så regner med at det skal gå i orden.

Før jeg fikk mulighet til å bestille tid for henting i går, så var estimert leveringstid 2.-12. juli.

Edit:
Aner ikke om bilene til Trondheim er på Theben.
Fikk sms omtrent samtidig som Theben forlot Zeebrugge. Det kan like gjerne være andre båter som ble lastet opp med biler fra Theben eller forlot Zeebrugge på samme tid.

ndrsone

Er det noen her som har nå får levering med 20"? Bladde litt tilbake, og ser bare 19" som får leveringsdatoer

geear

Sitat fra: TheRealCoinman på torsdag 16. juni 2022, klokken 12:19
Men hvilken båt kommer disse bilene med? Theben har ETA Gøteborg 21.06, og så skal den kanskje til drammen, og deretter skal bilen være klar for levering i Stavanger - 23.06, to dager etter den er i Gøteborg? Lite sannsynlig.

Muligens de kommer med Prometheus Leader, ligger i Bremerhaven nå, kom fra Zeebrugge som var siste stopp til Theben også før hun seilte videre til Gøteborg.
Tidligere har bilene til Stavanger og Bergen (muligens Ålesund også) kommet med mindre skip fra Zeebrugge. Model X-en kom med vanlig personbilferje (Fjordlines Bergensfjord) fra Hirtshals, mens Y-en i høst kom med Celandine, som er et mindre ro-ro skip.

Lucifer-

Når jeg mottok min bil i slutten av november i fjor stod den ca. akkurat en uke i Drammen fra den ankom havna til den var utlevert. Tipper de skal ha noen dager på seg for å ordne logistikken også.

e-tron 2018

I tidligere kvartall så har denne, eller søster skip, kommen med Tesla fra Zeebrugge til Oslo
20.06.2206:00   Malacca Highway   Ormsundkaia   20.06.22 20:00   Bilskip

For Stavanger/Bergen/Trondheim så ser det ut som om denne kjem med ein leveranse.
Main Highway   19.06.22 22:00   20.06.22 12:00   Jekteviksterminalen 5   CYPRUS   9233   Risavika → Trondheim

erikaak

Sitat fra: lebil på torsdag 16. juni 2022, klokken 12:45

Theben har ETA Gøteborg i natt (rundt midnatt 16. juni), så regner med at det skal gå i orden.

Før jeg fikk mulighet til å bestille tid for henting i går, så var estimert leveringstid 2.-12. juli.
Kan jeg spørre hvilken dato du la inn bestilling?
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

E-Driver

Ser leveringstidspunkt for Y (er november - desember 2022) ved bestilling i dag. Er dette realistisk?

lebil

Sitat fra: erikaak på torsdag 16. juni 2022, klokken 13:28
Sitat fra: lebil på torsdag 16. juni 2022, klokken 12:45

Kan jeg spørre hvilken dato du la inn bestilling?

Tidlig januar i år.

Bungk

Levering 24/6 på Lillestrøm. Fikk nettopp SMS, dette var tidligste dagen jeg kunne velge.

mizzle

Sitat fra: Bungk på torsdag 16. juni 2022, klokken 14:54
Levering 24/6 på Lillestrøm. Fikk nettopp SMS, dette var tidligste dagen jeg kunne velge.

Samme for meg, hadde egentlig valgt Drammen  :)

TeslaSY

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

larsbanan89

Noen som vet hvordan det er å hente ut bil som er leaset?
Har fått VIN - men får ikke til å legge til i app.

ndrsone

Det var som jeg trodde, sier man JA til å legge til hengerfeste så kan det gå ut over leveringstiden. Glad jeg ventet med å svare.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA