Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

marsetbor

Det er fullt forståelig at det er vanskelig å estimere leveringstid med tanke på verdenssituasjonen. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er en smule kjipt hvis man ender opp med å få bil levert senere enn med 19-tommere, hvis man betalte 20 000 ekstra for felger kun for å få tidligere levering. Heldigvis valgte vi 20-tommere på grunn av utseende, og ikke levering, men det var selvfølgelig med i vurderingen at bilen kunne komme tidligere.
Tesla Model Y 2023

flangvik

Sitat fra: marsetbor på tirsdag 07. juni 2022, klokken 13:23
Det er fullt forståelig at det er vanskelig å estimere leveringstid med tanke på verdenssituasjonen. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er en smule kjipt hvis man ender opp med å få bil levert senere enn med 19-tommere, hvis man betalte 20 000 ekstra for felger kun for å få tidligere levering. Heldigvis valgte vi 20-tommere på grunn av utseende, og ikke levering, men det var selvfølgelig med i vurderingen at bilen kunne komme tidligere.

Full forståelse for verdenssituasjonen, men savner reel informasjon fra Tesla på dette. Når man først har fått en bil er eier-opplevelsen mer eller mindre smertefri. (Det har ihvertfall livet med min 2021 M3 hvert), men kjøps og vente prosessen er mangelfull.
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Lucifer-

Du kan jo gjøre et forsøk på en VAG-bil i disse dager, og se om du synes kjøps og leveringsprosessen er smertefri der :) At det i det hele tatt er mulig å få levert en Tesla i 2022 hvis man bestiller nå er ganske unikt hvis vi sammenligner med konkurrentene.

Totenkjøtt

Det desidert kjipeste her er at vi som bestilte 20" for raskere levering i stedet for blir «straffet» med 6.mnd senere levering. Hadde Tesla fulgt et køsystem basert på bestillingsdato hadde jeg jo gledelig tatt imot ny bil nå i juni med 19" og heller ordnet andre dekk på egenhånd senere. Når det er sagt unner jeg alle andre her inne bil så tidlig som overhode mulig (bare viktigst at min kommer først)  :laugh:

ViktorS

Fikk nå framskyndet levering til september/oktober i stedet for nov/des.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erh

Sitat fra: erh på onsdag 01. juni 2022, klokken 16:06
Jeg og bestillte tidlig i mars, hvit/svart med 20" for å få levering i mai. Det er nå endret til 12 okt.- 26.nov.

Endret igjen i dag til 24.aug-8.okt. så det er litt bedre

kathri1e

Sitat fra: Totenkjøtt på tirsdag 07. juni 2022, klokken 14:04
Det desidert kjipeste her er at vi som bestilte 20" for raskere levering i stedet for blir «straffet» med 6.mnd senere levering. Hadde Tesla fulgt et køsystem basert på bestillingsdato hadde jeg jo gledelig tatt imot ny bil nå i juni med 19" og heller ordnet andre dekk på egenhånd senere. Når det er sagt unner jeg alle andre her inne bil så tidlig som overhode mulig (bare viktigst at min kommer først)  :laugh:

Enig, endte opp med en mer kostbar bil for å få utlevering i mai. Har en kollega som akkurat har bestilt hvit med 19" som har fått fremskyndet leveringen til juni. som opprinnelig var i slutten av året..  :o

AUK

Sannsynlig levering i september nå. Greit nok, men kunne godt byttet til 19 tommere hvis jeg likevel ikke får før ferien..

doo-kie

Hei,

Hvor er det dere får opp leveringstidspunkt?
Jeg bestilte en sort LR 20" i slutten av mai, men kan ikke se noe ang. leveringstidspunkt.

Ser på kontoen min at gjenstående oppgave er å innbetale kontantbeløpet jeg valgte. 
Har dette noe med saken å gjøre?
Jeg hadde ikke tenkt å være bank for tesla å ser ikke for meg å betale beløpet før bilen nermer seg levering.
2023 MY LR

PolarCow

Skjønte det slik på en YouTuber (myTesla) at estimert leveringsdag kommer til å hoppe frem og tilbake som en oy-oy (ja, motsatt av en yo-yo... ;)), men til syvende og sist lander man på den datoen som man først fikk forespeilet (eller ikke langt unna).

Betaling til Tesla bør vel ikke gjøres før man ihvertfall har et VIN, men senest i tide til leveringsdagen slik at alt papirarbeidet er unnagjort.

Bestilte meg en hvit TMY LR 20" i slutten av mai selv, og nå står leveringstid til 19. oktober - 3. desember, opprinnelig var tiden august - oktober... :/ Men den som venter på noe godt/bra osv...
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

marsetbor

Sitat fra: Totenkjøtt på tirsdag 07. juni 2022, klokken 14:04
Det desidert kjipeste her er at vi som bestilte 20" for raskere levering i stedet for blir «straffet» med 6.mnd senere levering. Hadde Tesla fulgt et køsystem basert på bestillingsdato hadde jeg jo gledelig tatt imot ny bil nå i juni med 19" og heller ordnet andre dekk på egenhånd senere. Når det er sagt unner jeg alle andre her inne bil så tidlig som overhode mulig (bare viktigst at min kommer først)  :laugh:

Enig i dette. Selv om jeg personlig liker 20-tommere best på bilen, så hadde jeg sikkert bestilt 19 hvis jeg visste at leveringstiden var lengre på 20-tommere. Men jeg tenker at vi får avvente og se før vi konkluderer. Det er foreløpig kun et estimat, så det kan hende vi får bil før vi tror.
Tesla Model Y 2023

doo-kie

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 08. juni 2022, klokken 08:37
Du ser det både i appen og under kontoen din på web. Se bilde av app i post #152.
Du behøver ikke betale inn noe for at det skal dukke opp.

Det står ingenting inne på hverken App eller Web. Da får jeg bare vente å se om det kommer noen oppdatering.
Takk for info :)
2023 MY LR

TheRealCoinman

Betal inn beløpet to dager før avtalt utlevering. De ringer eller sender SMS når du kan velge dato og klokkeslett

Blitz

Ser ut til at Model 3 og Model Y har ankommet Tyskland.

TheRealCoinman

Ser ut som LR? Var gjerne de som ble levert Koper/Slovenia rundt 03.06, og blitt fraktet oppover kontinentet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA