Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 05. mai 2022, klokken 15:07
Noen som vet om en e-postadresse som går an å kontakte Tesla på i forbindelse med endring av en bestilling som er lagt inn for lenge siden, men ikke tildelt VIN.

Ønsker ikke å ringe da jeg vil ha henvendelsen dokumentert skriftlig.
DeliveryNO@tesla.com

Maila de sent en torsdag for et par uker siden, og fikk svar litt over 10 dagen etter. Da jeg svarte på ny kom neste svar på ti minutter.

Blitz

Jeg har nå fått ny leveringsdato for min  Hvit LR 19: Beregnet levering: July 30 - September 08, tidligere hadde jeg april.

Contango

Ser de har begynt med månedsintervaller i konfigurator også. De er nok i villrede selv hva som kommer når...
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ViktorS

Fikk i dag oppdatering på leveringstidspunkt på min hvite model y med 20" bestilt i starten av april, siste halvdel av juni. Håper det stemmer!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Blitz

Min endret seg igjen i dag fra 30 juli - 30 august til 10 juni - 30 juni, så det er nok enn båt på vei til Norge ganske snart.

ViktorS

Sitat fra: Blitz på tirsdag 10. mai 2022, klokken 21:02
Min endret seg igjen i dag fra 30 juli - 30 august til 10 juni - 30 juni, så det er nok enn båt på vei til Norge ganske snart.
Står mai i appen og på siden min. Men fikk juni på e-post fra de. Satser på at det kommer noen datoer i appen snart også da :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Blitz

#21
Tesla starter eksporten fra Kina med 4,767 biler til  Slovakia og 4100 som skal sendes på fredag, sannsynligvis til Europa.

SHANGHAI, May 11 (Reuters) - Tesla Inc (TSLA.O) on Wednesday made its first exports from China since reopening its Shanghai factory on April 19, as a shipment of 4,767 cars left for Slovenia, the government-backed media outlet Shanghai Observer reported.

The Glovis Splendor vehicle carrier left port early on Wednesday, bound for the Slovenian port of Koper, according to the Shanghai-based news outlet.

"Tesla was in a big hurry to load cars freshly off the production lines onto the vessel yesterday afternoon," Shanghai Observer said, citing a customs official.

Tesla has also arranged for 4,100 cars to be shipped on Friday, it said, adding that the automaker aims to export 300,000 cars from Shanghai in 2022.

Tesla did not immediately respond to a Reuters request for comment.

The shipment reflects Tesla's efforts to return operations to normal levels at its Shanghai plant, which makes Model 3 and Model Y for sale in China and for export.

Tesla did not export any China-made Model 3s or Model Ys from the Shanghai plant in April, the China Passenger Car Association said on Tuesday, as China's zero-COVID-19 policies disrupted production and deliveries.

The company's sales in China slumped 98% in April from a month earlier, the data also showed.

The factory's April 19 reopening was carried out with the help of the Shanghai government and widely covered by Chinese state media. It was held up as an example of how the city is trying to keep business open while pursuing a tough COVID policy.

Tesla manufactured 10,757 cars at its Shanghai plant from its reopening on April 19 to April 30, and had set a target to achieve a daily output of 2,600 vehicles a day from May 16, Reuters reported previously. read more

Factories in Shanghai that are trying to return to full swing have had their efforts complicated by authorities in the city tightening a lockdown to stamp out outbreaks of COVID-19.

Tesla's plant was running well below capacity earlier this week due to logistical and supply line issues.

ViktorS

Takk for update Blitz :)

Av nysgjerrighet, hvor lang tid bruker disse båtene fra Kina og til europa? Og hvordan transporteres de videre oppover til feks Norge?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

OhmPaPa

Båtene bruker ca 6 uker. Og vanligvis er det en ny og mindre båt opp til Norge. Denne stopper gjerne flere steder langs kysten - ikke bare i Drammen.

tornaldo

Skipene bruker 4 uker fra Kina til Europa + omlasting og båt til Norge. Totalt 5-6 uker.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

lebil

Jeg bestilte en hvit/hvit 19 LR i januar med levering i 2. kvartal. Har enn så lenge ikke mottatt e-post om at dato er flyttet. Null kommunikasjon siden bestilling.

Frem til forrige uke var det ingen info om estimert levering på mine sider.
Da kom det plutselig opp 30. juli - 08. september, men i dag står det ingen dato igjen.

Det ser ut for meg som at andre har hatt estimert dato på sine mine sider siden de bestilte.
Er dette normalen?

ViktorS

Sitat fra: lebil på fredag 13. mai 2022, klokken 09:31
Jeg bestilte en hvit/hvit 19 LR i januar med levering i 2. kvartal. Har enn så lenge ikke mottatt e-post om at dato er flyttet. Null kommunikasjon siden bestilling.

Frem til forrige uke var det ingen info om estimert levering på mine sider.
Da kom det plutselig opp 30. juli - 08. september, men i dag står det ingen dato igjen.

Det ser ut for meg som at andre har hatt estimert dato på sine mine sider siden de bestilte.
Er dette normalen?

Jeg har hatt "estimert mai" i både app og på mine sider. Etter noen samtaler med Tesla ymter de frampå med siste halvdel juni.

Så.. Ikke godt å si  :/
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

flangvik

Bestile min Model Y LR tidlig Mars, valgte konfigurasjonen som ga forventet levering i Mai. Snakket med Tesla Sarpsborg i går rundt levering, dette var responsen

Sitat
Er det slik at du fortsatt venter på Long Range fra Tyskland? Jeg ser sist logg står oppført som det.

Disse har vi ikke fått noen indikasjoner på når blir produsert der.

Dersom du er åpen for Kina modell er det forventet en større levering i Juni. (Det jobbes med et nytt system som skal speile riktig levering i appen – pr nå er nok ikke denne oppdatert).

Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

erikaak

Sitat fra: flangvik på fredag 13. mai 2022, klokken 11:44
Bestile min Model Y LR tidlig Mars, valgte konfigurasjonen som ga forventet levering i Mai. Snakket med Tesla Sarpsborg i går rundt levering, dette var responsen

Sitat
Er det slik at du fortsatt venter på Long Range fra Tyskland? Jeg ser sist logg står oppført som det.

Disse har vi ikke fått noen indikasjoner på når blir produsert der.

Dersom du er åpen for Kina modell er det forventet en større levering i Juni. (Det jobbes med et nytt system som skal speile riktig levering i appen – pr nå er nok ikke denne oppdatert).

:+1: Høres bra ut. Klemte 20-tommere på bestillingen tidlig i mars for å få bilen tidligst mulig. Har stått "Mai" siden. Juni tåler jeg også, men i juli er det (bil)ferie! (MYLR Hvit/Svart).
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

flangvik

Sitat fra: erikaak på fredag 13. mai 2022, klokken 12:49
Sitat fra: flangvik på fredag 13. mai 2022, klokken 11:44
Bestile min Model Y LR tidlig Mars, valgte konfigurasjonen som ga forventet levering i Mai. Snakket med Tesla Sarpsborg i går rundt levering, dette var responsen

Sitat
Er det slik at du fortsatt venter på Long Range fra Tyskland? Jeg ser sist logg står oppført som det.

Disse har vi ikke fått noen indikasjoner på når blir produsert der.

Dersom du er åpen for Kina modell er det forventet en større levering i Juni. (Det jobbes med et nytt system som skal speile riktig levering i appen – pr nå er nok ikke denne oppdatert).

:+1: Høres bra ut. Klemte 20-tommere på bestillingen tidlig i mars for å få bilen tidligst mulig. Har stått "Mai" siden. Juni tåler jeg også, men i juli er det (bil)ferie! (MYLR Hvit/Svart).

Da krysser vi fingrene!!  :+1: :+1:
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA