2023 modeller

Startet av Krokstein, tor 14. apr 2022, kl. 23:07

« forrige - neste »

elektro

Er det bekreftet hvilken uke 2023 produseres fra?

Hva er nytt, unntatt det blå skinnet i GTX?

Denne videoen hevdes at i alle fall de amerikanske bilene får ny midtkonsoll - og at man går bort fra de individuelle armlenene for hver førerstol.
https://youtu.be/3TcVnLLGxd8?t=294
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

igniztion

Har hørt uke 39. Det pleier være høyt på tredvetallet.

Ganske sikker på at det nye midtarmlene kun gjelder amerikanskproduserte biler fra Chattanooga-fabrikken. Dessverre liten oversikt over hva som er nytt i 2023 EU-versjonen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Krokstein

Sitat fra: elektro på man 24. okt 2022, kl. 11:11
Er det bekreftet hvilken uke 2023 produseres fra?

Hva er nytt, unntatt det blå skinnet i GTX?

Denne videoen hevdes at i alle fall de amerikanske bilene får ny midtkonsoll - og at man går bort fra de individuelle armlenene for hver førerstol.
https://youtu.be/3TcVnLLGxd8?t=294

Jeg tror det ble produsert 2023 modeller fra uke 35

Jeg tror det er mest kosmetiske endringer. Blåfargen er borte som du er inne på

Dessuten (sikkert ikke uttømmende liste)
- Svart på den bakerste stolpen (var vel en mørt gråfarge før)
- Den blanke stripen på siden med "GTX" har blitt erstattet av bokstavene GTX (samme som bak på bilen)
- Speilhus lakkeres ikke i bilens farge, men i svart
- TopSport setene har fått ny farge
- Rattet er litt anderledes i fargen
- Nederst i bilens hekk er det også gjort noen fargeendringer uten at jeg husker helt hva. Tror det har gått fra grå til svart der også.

Er sikkert endel forhandlere som har fått inn bilene nå til demobruk/utstilling så det er vel mulig å dra inn for å ta en titt for de som vil
ID.4 GTX

EmondaGTX

Endelig på finn 2023 modeler med top sport sette

https://www.finn.no/279512825

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olemann

Roter annonsøren her, eller har de økt effekten på 2023 modellen?

Sitat fra: EmondaGTX på tor 03. nov 2022, kl. 15:42
Endelig på finn 2023 modeler med top sport sette

https://www.finn.no/279512825

Sent from my iPhone using Tapatalk

hav4rd

Annonsøren roter. Hvis du legger sammen effekten for motor foran og bak kommer du til 313 HK, men det er visst ikke slik det fungerer i praksis. Derfor er reelt 299 HK.
ID.4 GTX (2022)

Dieselgubben

Noen som har hørt når de fysiske knappene erstatter haptic touch som den har i dag?

daktari

Sitat fra: Dieselgubben på tir 22. nov 2022, kl. 19:55
Noen som har hørt når de fysiske knappene erstatter haptic touch som den har i dag?
Rykter i denne saken intervju med nye VW-sjefen som sier -24.
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/tech/vw-infotainment-and-touchscreen-problems/

Jeg er litt usikker på om det er lurt å hele tiden sjekke UX mot uerfarne brukere. Personlig funker dagens id-Sw helt strålende nå som jeg kan det.

Hadde en el-Born lånebil, og der var alt endret - skjønte ingenting. Men hadde jo lært det til slutt.

Samme med alle bilene jeg har hatt siste årene, alt er uvant men etterhvert så sitter det.
Liker tanken om topp 10 mest brukte ting på knapper/virtuelle knapper.

Knappene på rattet funker jo knall, det blir som et HOTAS-system man kan bruke med VR-briller.

Redd de skal gå tilbake til startknapp.

En vribryter for lysene kunne vært smart, men det er størrelsen og posisjonen som er problemet på IDene.

Med større skjerm kunne man laget konfigurerbare snarveier for varme i ruter osv i rader.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Dieselgubben

Jada, går greit etter litt tid. Må også si at Jeg savner blåfargen i dash, synes det var finere enn sort.

Ser vel ikke ut til at det blir lys i slideren på 23 modeller, dessverre.

EmondaGTX

Ser ut at vi må begynne å snakke om 2024 modeller!!!

Bedre akseleration, rekkevide, ladehastighet...

Sent from my iPad using Tapatalk

MinID

Sitat fra: EmondaGTX på man 13. mar 2023, kl. 22:07

"kan komme..."
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

Det er tilsynelatende ingen som har fått utlevert ID.4 Pro 4MOTION ennå, og så kommer det endringer i fra fjerde kvartal. Min kommer vel i andre eller tredje kvartal slik det ser ut nå. De første ID.4 Pro 4MOTION skulle opprinnelig leveres ut til kundene i første kvartal i følge annonsering i fjor. Kjedelig å se at bilen jeg venter på blir "forbigått" av nye modeller noen måneder etter forventet levering. Enda godt jeg har planer om å beholde den kommende bilen noen år, så det er derfor ikke like farlig at det kommer forbedret utgave akkurat nå. Men det blir veldig få Pro 4MOTION biler levert i gammel konfigurasjon før ny variant slippes.

Sitat konfigurator.

SitatVolkswagen jobber for tiden med videreutvikling av ID.4/ID.5 med firehjulstrekk. I henhold til produsentens planer vil Volkswagen produsere en videreutviklet versjon av ID.4/ID.5 med firehjulstrekk når din bestilte bil går i produksjon, sammenlignet med kjøretøyet som blir vist i konfiguratoren eller kontrakten din på bestillingstidspunktet. Vi forventer at de første bilene vil bli levert i fjerde kvartal 2023, men vi kan ikke garantere at det ikke blir lengre leveringstid enn estimert og dermed kan vi på nåværende tidspunkt ikke utelukke at levering vil finne sted i 2024. Som en del av denne utviklingen kan følgende endringer forekomme for ID.4 Pro 4Motion, ID.4 GTX og ID.5 GTX: økning i maksimal elektrisk effekt; forbedring av akselerasjonsverdier; Forbedring av maksimal elektrisk rekkevidde (WLTP); Forbedring av ladeeffekt i kW for DC-lading; Skinntrukket ratt i din ID. kan bli erstattet med ratt trukket i høykvalitets kunstlær.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

igniztion

Sitat fra: EmondaGTX på man 13. mar 2023, kl. 22:07

Det er vel helt normalt at VW har en justering, type MY23.5 og så kommer MY24 til høsten. De har i alle fall hatt det på ID-bilene så langt.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Trond.m

Det er visst snakk om små endringer på MY24 i følge min kontakt. Det er vel for å være på den sikre siden at de informerer på denne måten.

vinterdekk

Sitat fra: Trond.m på ons 15. mar 2023, kl. 20:26
Det er visst snakk om små endringer på MY24 i følge min kontakt. Det er vel for å være på den sikre siden at de informerer på denne måten.

Det kan godt være en lettere fornyelse slik som med ID.3. En slags mellomoppdatering. Vi kan vel forvente at de store nyhetene kommer når ID.4 blir bygget på MEB+ plattformen.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA