2023 modeller

Startet av Krokstein, tor 14. apr 2022, kl. 23:07

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: PTh på tor 30. jun 2022, kl. 19:21
Da har bilen mitt fått estimert produksjonsuke forskjøvet nok en gang til uke 36. Har lest på tyske forum at årsmodell 2023 skal begynne å produseres fra uke 35... Noen som hørt noe fra norsk forhandler hva som skjer da, med utstyrspakker osv? Venter på svar fra min.
Fikk en liten gjennomgang på det og fikk inntrykk av at de største endringene gikk på fargevalg både innvendig og utvendig. Noen mindre forbedringer på rekkevidde og ladehastighet på usb portene. Bilen skulle visstnok også være klar for å kunne levere strøm ut fra bilen også nå. Ikke helt sikker på hva det i praksis gir av muligheter - og antar at det vil kreve en spesiell ladeboks (?)
Bilene vil også kunne leveres med svarte felger på 21" for de som ønsker det. Konfiguratoren på volkswagen.dk har allerede disse tingene inne så det er bare å kikke innom der.
ID.4 GTX

ihaal

Min forhandler sa at alle bilene kom til å få svart interiør etter produksjonen legges om (sannsynligvis i uke 35), men har sett via Facebook at andre forhandlere har påstått andre ting.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Krokstein

Sitat fra: ihaal på fre 01. jul 2022, kl. 13:07
Min forhandler sa at alle bilene kom til å få svart interiør etter produksjonen legges om (sannsynligvis i uke 35), men har sett via Facebook at andre forhandlere har påstått andre ting.
Uke 35 stemmer med det jeg har blitt fortalt også. Merkelig om det ikke finnes en tydelig kommunisert melding fra volkswagen rundt dette slik at hele forhandlernettet er samkjørt ut mot sine kunder. Men, men.....får bare vente og se
ID.4 GTX

PTh

Fikk også svar at det er uke 35 og bilen blir da en 2023a

Krokstein

Sitat fra: PTh på fre 01. jul 2022, kl. 18:31
Fikk også svar at det er uke 35 og bilen blir da en 2023a
Hva betyr ´a` ? Endrer de 2023 modellene gjennom året slik at det etterhvert blir b,c og så videre?
ID.4 GTX

PTh

Neida, der a:et skal ikke være der.

ihaal

Fantastisk med svart interiør for alle hvis det er sant. Da er det bare å krysse fingrene for levering etter uke 35 men i god tid før nyttår  :+1:
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

daktari

Prisene er klare men konfigurator er ikke klar.
460' for en ID.4 Pro 4motion +90' for "alt utstyr"
496' for en GTX +90' for alt

Det er jo en liten prisdiff der som kan være verdt å få med seg.

Ellers selger de en 4motion Limited til 490' men som er limited i utstyr- ribbet og kan ikke legge til noe. "Den nye 1st"
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Elektro12

Sitat fra: daktari på søn 10. jul 2022, kl. 12:04

Ellers selger de en 4motion Limited til 490' men som er limited i utstyr- ribbet og kan ikke legge til noe. "Den nye 1st"

Da er jo f.eks. GTX med 2 sett hjul til rett over 500 et mye bedre kjøp IMHO.

Trond.m

Er det noen som har fått levert 23 modell  av id.4 GTX ?
Noen påstod at 23 modellen (uten blått interiør) var utsatt og ikke ble produsert før uke 36.

elektro

Sitat fra: Elektro12 på lør 27. aug 2022, kl. 08:56
Sitat fra: daktari på søn 10. jul 2022, kl. 12:04

Da er jo f.eks. GTX med 2 sett hjul til rett over 500 et mye bedre kjøp IMHO.

Med GTX til 505.000 får man Matrix lys men mangler førerassistentpakke, som inneholder ryggekamera, keyless access, alarm, proaktiv passasjerbeskyttelse, belyste dørhåndtak og parkeringsassistent. Ryggekamera må man vel nesten ha, om ikke annet for annenhåndsverdien. Med denne pakken er man på 519.000 for GTX vs. Pro Limited 4 Motion til 499.000. Sistnevnte er med vinterhjul og serviceavtale. Får man det i prisen på GTX?

Hvis vinterhjul faktisk er inkludert, betaler man med GTX sånn jeg ser det 20.000 kr. for Matrix, 20-tommers sommerhjul (tvang) og metallic m. hellakkering. Og 30 HK ekstra. Det er det verdt. Hengerfeste til 10.000 kommer i tillegg på begge.

Men, så var det leveringstiden da... Hva er den med Matrix - og på egen spec generelt?

Her kommer det også minimum 7.000 kr. i moms på GTX med hengerfeste. 13-14.000 kr. hvis vinterhjul ikke er inkludert. Hvis det siste er tilfellet er man altså fort på 568.000 med uviss levering i 2023.

Kontra ca. 521.00 for 4 Motion med 20-tommers hjul, metallic, ryggekamera og hengerfeste. Hvor det i skrivende stund fremdeles står «Biler på vei til Møller Bil i høst!». Worst case levering i januar til 526.000 med moms. Da ser jeg satt på spissen en diff på 47.000 og kanskje et halvt års ekstra ventetid for Matrix lys.

EDIT2: Eksempelet over er kanskje litt søkt, men med minimumspec på begge modeller, med ryggekamera og hengerfeste, og dersom vinterhjul er inkludert på begge, blir inngangsbilletten 536.000 for GTX mot 508-510.000 for 4 Motion. Avhengig av leveringstidspunkt på sistnevnte.

Med «lik spec» (altså 20-tommers hjul, metallic, ryggekamera og hemgerfeste), vinterhjul inkludert i grunnprisen, og levering av begge i 2023 med moms, betaler man faktisk bare 10.000 mer for GTX med Matrix. Og får designelementene og noen ekstra HK på kjøpet. Da koker det litt ned til hvor lenge man kan vente på levering.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hav4rd

Sitat fra: Trond.m på man 12. sep 2022, kl. 20:30
Noen påstod at 23 modellen (uten blått interiør) var utsatt og ikke ble produsert før uke 36.

Blir spennende å se leveringene fremover. Jeg venter på en GTX som ble låst til produksjon i uke 33, men ikke gikk i produksjon før uke 35. VIN sier 22-modell. Står på klargjøring i Oslo nå.
ID.4 GTX (2022)

EmondaGTX

Sitat fra: hav4rd på søn 25. sep 2022, kl. 08:41
Sitat fra: Trond.m på man 12. sep 2022, kl. 20:30

Blir spennende å se leveringene fremover. Jeg venter på en GTX som ble låst til produksjon i uke 33, men ikke gikk i produksjon før uke 35. VIN sier 22-modell. Står på klargjøring i Oslo nå.
Hei hav4rd,
Når bestillingen din ble først lagt inn?.  Jeg prøver å samle hvor produksjonen står.  basert på tilbakemeldinger i dette forumet, var produksjonen i løpet av de siste 3 ukene for bestillinger plassert juni juli 2021.

Min er desember 2021

Sent from my iPhone using Tapatalk

hav4rd

Sitat fra: EmondaGTX på søn 25. sep 2022, kl. 18:54
Hei hav4rd,
Når bestillingen din ble først lagt inn?.  Jeg prøver å samle hvor produksjonen står.  basert på tilbakemeldinger i dette forumet, var produksjonen i løpet av de siste 3 ukene for bestillinger plassert juni juli 2021.

Min er desember 2021

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bestilte i august 2021. Førerass+, infotanment+.
ID.4 GTX (2022)

Dieselgubben

Spennende å se de første bilene i landet. Tror ikke det er så lenge til.

Greit med sub, men blåfargen har jeg begynt å vende meg til.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA