Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2023 modeller

Startet av Krokstein, torsdag 14. april 2022, klokken 23:07

« forrige - neste »

Krokstein

Jeg svingte innom den tyske id.4 gtx konfiguratoren og med mindre jeg blingser noe voldsomt ser det ut som om de har erstattet blåfargen med en noe mer nøytral mørk farge nå. Fremdeles med den røde sømmen over dashboardet, men navnet på hele designet er vel endret fra flashrot til tornadorot.
Klarer ikke helt å se om de også har fått bort de blanke svarte flatene.

Eller kanskje det bare er fargene i bildet som spiller meg et puss...
ID.4 GTX

ihaal

Det er offisielt at GTX får flere forandriner. Ute er det blå inteiøret og erstattet med svart. Nysgjerrig på når fabrikken går bort fra de blå detaljene... https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/new-gtx-models-get-more-comprehensive-standard-equipment-and-a-refined-look-8010
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Krokstein

Blir spennende å se hvor fort de starter med produksjon av dem ja. Er vel bare et tidsspørsmål før konfiguratoren på de norske sidene også oppdateres (dobbelsjekket med den danske og der er det nye interiøret på plass allerede)
ID.4 GTX

Trond.m

Sitat fra: Krokstein på lørdag 18. juni 2022, klokken 16:30
Blir spennende å se hvor fort de starter med produksjon av dem ja. Er vel bare et tidsspørsmål før konfiguratoren på de norske sidene også oppdateres (dobbelsjekket med den danske og der er det nye interiøret på plass allerede)
Det kan hende endringen skjer først sent på høsten (november ?), og at de første bilene med MY 2023  i VIN kommer uten endring. Det betyr at det vil finnes 2 versjoner av 23 modellen, men det har hendt tidligere også med e-golf.

Dieselgubben

Ser også at top sport setene har forandret seg. Nå har disse fått rød søm og gtx logo, matcher resten av interiøret men vet ikke helt om jeg er så fan av de røde sømmene.

hELgenen

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 19. juni 2022, klokken 08:49
Ser også at top sport setene har forandret seg. Nå har disse fått rød søm og gtx logo, matcher resten av interiøret men vet ikke helt om jeg er så fan av de røde sømmene.

Det er uansett en bedre kombo enn dagens blåstikk i interiøret......

Er mer spent på prisene

ENTO

#21
Hyller skiftet innvendig fra blått til sort panel/dørpanel på 2023 modell. Emblemet på sidene som indikerer GTX på 2023 mod er simpel ift tidligere. Den drar  vi enkelt av med en hårføner. ?! Er egentlig  veldig imot alle slags emblemer på bil når det  gjelder å vise type osv. Kommer nok til å fjerne alt av emblemer på siden og bak når jeg mottar min GTX. På en GTX er vel bare nå på hver side på fordørene og bak på koffertlokket ?!

Krokstein

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 19. juni 2022, klokken 08:49
Ser også at top sport setene har forandret seg. Nå har disse fått rød søm og gtx logo, matcher resten av interiøret men vet ikke helt om jeg er så fan av de røde sømmene.
Jeg leste også at de skulle endres slik, men har ikke klart å finne et bilde av de nye setene. Har du en link du kan dele?
ID.4 GTX

ENTO

Sitat fra: Krokstein på mandag 20. juni 2022, klokken 08:56
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 19. juni 2022, klokken 08:49
Ser også at top sport setene har forandret seg. Nå har disse fått rød søm og gtx logo, matcher resten av interiøret men vet ikke helt om jeg er så fan av de røde sømmene.
Jeg leste også at de skulle endres slik, men har ikke klart å finne et bilde av de nye setene. Har du en link du kan dele?
Gå på figurator på volkswagen.dk

Krokstein

Sitat fra: ENTO på mandag 20. juni 2022, klokken 13:48
Sitat fra: Krokstein på mandag 20. juni 2022, klokken 08:56
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 19. juni 2022, klokken 08:49
Ser også at top sport setene har forandret seg. Nå har disse fått rød søm og gtx logo, matcher resten av interiøret men vet ikke helt om jeg er så fan av de røde sømmene.
Jeg leste også at de skulle endres slik, men har ikke klart å finne et bilde av de nye setene. Har du en link du kan dele?
Gå på figurator på volkswagen.dk

Har allerede vært innom der og kan ikke se at top-sport seter er et alternativ i hele tatt på id.4 gtx
ID.4 GTX

PTh

Du må inn på interiør under ekstrautstyr for å finne det. Vedlagt er en bilde på setene fra konfiguratoren.

Krokstein

Flott - takk; Det slo meg ikke at de hadde plassert det på en annen plass på sidene der. Mye bedre integrert fargemessig med resten av bilen nå
ID.4 GTX

PTh

Ja de har virkelig gjort noen små justeringer på interiøret som jeg synes er fine. Men ikke nok for å håpe på at produksjon blir skyvet enda lenger.

PTh

Da har bilen mitt fått estimert produksjonsuke forskjøvet nok en gang til uke 36. Har lest på tyske forum at årsmodell 2023 skal begynne å produseres fra uke 35... Noen som hørt noe fra norsk forhandler hva som skjer da, med utstyrspakker osv? Venter på svar fra min.

El-inor

Sitat fra: PTh på torsdag 30. juni 2022, klokken 19:21
Da har bilen mitt fått estimert produksjonsuke forskjøvet nok en gang til uke 36. Har lest på tyske forum at årsmodell 2023 skal begynne å produseres fra uke 35... Noen som hørt noe fra norsk forhandler hva som skjer da, med utstyrspakker osv? Venter på svar fra min.

Don't hold your breath - PTh!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA