Div problemer: Spotify som aldri laster med mer.

Startet av Fjeldern, onsdag 13. april 2022, klokken 18:20

« forrige - neste »

Fjeldern

God påske folkens!

Jeg har et par problemer som jeg tenkte å høre om den samlede kunnskapen her kan bistå med.
Stort sett fornøyd med MY og med godt over 2000 km siden 29 mars og lading av akkurat 666 kWh så er jeg ikke annet enn fornøyd. Noen ting er det derimot som irriterer meg litt.

1.
Spotify bare laster. Jeg har ikke fått meg inn i Spotify noen gang siden jeg fikk bilen. Den bare laster, som i at den ikke åpner Spotify engang. Google søk har gitt mange svar til andre, som har problemer med at kontoen bare laster, men som da har klart å åpne selve appen. Et forslag der jeg ikke har prøvd, er å endre språk på menyen og så tilbake igjen.
Noen andre som har noen forslag?

2. Jeg har på at bilen ikke skal låses da jeg er hjemme. Bilen navigerer til jobb og morgenen og hjem etterpå, så den skjønner hvor jeg bor. ALikevel så laser den alltid bilen her også. Noen hjelp i feilsøking av dette? Fjerne hjem adresse og legge til igjen kanskje? Står riktig adresse i appen også og den har registrert en del av ladingen som "hjemme".

3. Er det noen måte å endre hvor fort bilen låser da jeg går ut av den? Jeg kan gå frem til frunken, ta ut ladekabelen, og så har bilen låst seg.

4. Under ladestatisikk på appen, er det mulig å endre så man kan velge norske fylker for å justere pris? Eller er den uansett satt til USA?
Var en stund den oppga tallene i kroner, ga meg benevnelsen av valutaen i pund, mens jeg bare kan velge USA som sted jeg er.

Takker for alle svar.
Prøvd å google meg frem litt, men jeg tror jeg ordlegger meg feil på det jeg søker etter, for finner generelt ikke det jeg ser etter..

filtvet

Er nok ganske vanlig at Spotify henger. Og en annen ting er at den plutselig hopper til siste episode i podcast selv om du ikke er ferdig med forrige.

Og plutselig fungerer det igjen..... Samme med ladestatistikk. Kom opp 1-2 ganger, men er nå borte igjen. Og kun noen "fylker" i usa.

Fjeldern

Sitat fra: filtvet på fredag 22. april 2022, klokken 06:48
Er nok ganske vanlig at Spotify henger. Og en annen ting er at den plutselig hopper til siste episode i podcast selv om du ikke er ferdig med forrige.

Og plutselig fungerer det igjen..... Samme med ladestatistikk. Kom opp 1-2 ganger, men er nå borte igjen. Og kun noen "fylker" i usa.

Selve ladestatistikken ser jeg hele tida, selv om jeg har skjønt det er mange som ikke gjør det.

Det er sikkert vanlig at Spotify henger, men den har da altså aldri startet opp. Vil vel si at den da ikke bare henger. Så at den hopper i sanger og episoder osv. har jeg ikke opplevd. Har heller aldri fått kommet så langt at jeg kan logge meg inn. Spotify står rett og slett bare og laster i det uendelige.

Syklist

15 juli var LTE nettverket nede og Spotify fungerte ikke. (Sør-Norge; Viken og Vestlandet). 

Reset gjorde at bilen også mistet cache med kartbakgrunn etc, og alle lagrede sanger.  Så reset er ingen god ide om det er nettverksproblemer.  LTE kom tilbake etterhvert dagene etter. Flere som opplevde dette i midten av juli?

Ellers: Er det noen som bruker Tesla-konto på Spotify og vet om spillelister, album o.s.v. beholdes i profilen om man avslutter Premium Connectivity for en periode og re-aktiverer Premium Connectivity igjen senere?
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA