Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.12.x

Startet av model3pw, tirsdag 12. april 2022, klokken 12:11

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 03. mai 2022, klokken 08:31
Sitat fra: geear på tirsdag 03. mai 2022, klokken 07:41
Hvorfor i all verden har den lastet OPP 2,7 GB?
Storebror (Elon?) ser deg.
Eller oppdatering i forbindelse med "full" åpning av SuC-nettverket i Norge...

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lapskaus

Tesla vil av og til samle inn kameradata fra bilene til å trene opp selvkjørings aien. Er nok dette som har blitt lastet opp.
Hvis de begynner å samle inn mye data i Norge kan det jo være et tegn på at FSD er i anmarsj. Men det kan også være for å forbedre vanlig autopilot.

geear

Jaja, men normalt er det bare snakk om noen megabyte som lastes opp hver gang man har vært ute og kjørt. 2,7 GB er helt ekstraordinært...

Motorwatt

Mener å husk at det for en tid tilbake kom en utgave av Navdatabasen som ganske raskt ble trukket tilbake. Men tilbaketrekningen medførte ingen ny nedlasting. Da var teorien at det kunne ligge 2 baser i bilen, og at det bare var å aktivere den gamle og slette den nye. Kan det da være mulig at det ligger en ny base klar for aktivering. Uploads: Kan det være verifisering?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hanjan

Har hatt flere rare feil med 12.3.2, men de fleste har gått seg til. Har 2 ting fortsatt som jeg sliter med da.
Spotify står bare og spinner - har prøvd både hard og soft reset uten at det hjelper.
Det andre er at det føles som at bilen "kjemper" litt i mot på styringen om jeg kjører på cruise control.
Er det andre som opplever dette og som evt har noen løsning?

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk


Motorwatt

Denne blir installert nå: 2022.12.3.16
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

model3pw

Fikk den idag jeg også. Skuffet når så det var nok en 2022.12 og ikke 2022.16 - tror dette er 3 oppdatering jeg har fått hele året... hadde håpet å snart få den bagasjerom fixen!  :-1:

Motorwatt

#67
Sitat- tror dette er 3 oppdatering jeg har fått hele året...

Dette var den 13nde (èn kom to ganger) oppdateringen i 2022 hos meg. Tror det er 2022.16 som skal ha mistet NoA, men har ikke hørt noen klage...

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 21. juni 2022, klokken 11:56
Sitat- tror dette er 3 oppdatering jeg har fått hele året...

Dette var den 15nde oppdateringen i 2022 hos meg. Tror det er 2022.16 som skal ha mistet NoA, men har ikke hørt noen klage...
NoA er ikke fjernet, det er bare kommet krav om å kvittere med blinkeren når man skal svinge av motorvei.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Da må den faktisk ha blitt bedre. Når må du ta ut blinkeren? Akkurat ved avkjøringen, eller litt før?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Har ikke testet mange steder men der jeg kjører mest så setter jeg blinkeren på, kanskje 50 m før avkjøringsrampen begynner. Første gangen gjorde jeg det etter at avkjøringsfeltet hadde startet, og da ble filskiftet noe brått og ubehagelig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Synes den har begynt alt for sent, så det høres bra ut.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stig-Arne

Fikk 2022.12.3.16 på 3ern ikveld.

Men ser at bilen kun idag at lastet ned 27 GB med data. Er vel noe kart innblandet også.

Vaduz

Jeg får nesten ikke fantombremsing lenger, siste halvåret-året. Andre som merker samme?

Stig-Arne

Kun blitt verre. Og støtt og stadig varsler den om avkjøring uten grunn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA