Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansiering

Startet av casall, tirsdag 12. april 2022, klokken 09:34

« forrige - neste »

casall

Hei,

Er ikke lånerentene man får opp i bestillingsvinduet forholdsvis riktige? Står at det kun er et eksempel, og at de benytter Santander og DNB. Går man direkte inn på billån gjennom Santander og DNB har de jo ganske mye høyere renter, spesielt med lite EK. Men antar kanskje de har egne avtaler med Tesla? Litt kjedelig å legge inn bestilling med guidet rente på 2,34%, så havner den på 4,5% i stedet.


"Tesla formidler finansiering fra Santander Consumer Bank og DNB. Priseksempelet over er kun et eksemplet og faktiske priser og betingelser kan variere fra dette."

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Kjeks1

Med liten egenkap tror jeg ingen slår tilbudet Tesla har via DnB og Santander. Nominell rente er vel fremdeles 1.99% (om ikke økt til 2.49). Effektiv rente er jo avhengig av egenkap og nedbetalingstid. Men som nevnt med fullfinansiering eller liten egenkap tror jeg ingen matcher det.

arthur

Med mindre man kan utvide et boliglån og få ok på å nedbetale noe raskere slik at man i realiteten har et boliglån på bilen med boliglånsrente og avdrag som for et billån. Alt er mulig, men betinger at man spør.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ndrsone

Jeg hadde det samme spørsmålet og ringte DNB. Der fikk jeg beskjed om at det ikke var noe lokketilbud, men en god avtale de hadde med Tesla. Det vil jo følge generelle renteøkninger som oppleves om dagen, men det er en vedvarende bedre rente enn ordniære billån.

TheRealCoinman

#5
Sitat fra: casall på tirsdag 12. april 2022, klokken 09:34
Hei,

Er ikke lånerentene man får opp i bestillingsvinduet forholdsvis riktige? Står at det kun er et eksempel, og at de benytter Santander og DNB. Går man direkte inn på billån gjennom Santander og DNB har de jo ganske mye høyere renter, spesielt med lite EK. Men antar kanskje de har egne avtaler med Tesla? Litt kjedelig å legge inn bestilling med guidet rente på 2,34%, så havner den på 4,5% i stedet.


"Tesla formidler finansiering fra Santander Consumer Bank og DNB. Priseksempelet over er kun et eksemplet og faktiske priser og betingelser kan variere fra dette."

Jo, de er ganske riktige, i mitt tilfellet var eksempelet det samme som den faktiske renten etter jeg signerte lånedokumentene også. Med DNB. Jeg signerte alt, og betaler inn egenkapital når jeg har fått sms for å velge utleveringsdag.

tklev

Sitat fra: ndrsone på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:20
Jeg hadde det samme spørsmålet og ringte DNB. Der fikk jeg beskjed om at det ikke var noe lokketilbud, men en god avtale de hadde med Tesla. Det vil jo følge generelle renteøkninger som oppleves om dagen, men det er en vedvarende bedre rente enn ordniære billån.

Har fått godkjent lånesøknaden, men får ikke bilen før rundt juletider.. Vil jeg fortsatt starte på såpass lav rente da? Eller ligger det en klausul om at de kan endre nå som renten er økt?

Panda4u

Sitat fra: tklev på mandag 27. juni 2022, klokken 22:47
Sitat fra: ndrsone på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:20
Jeg hadde det samme spørsmålet og ringte DNB. Der fikk jeg beskjed om at det ikke var noe lokketilbud, men en god avtale de hadde med Tesla. Det vil jo følge generelle renteøkninger som oppleves om dagen, men det er en vedvarende bedre rente enn ordniære billån.

Har fått godkjent lånesøknaden, men får ikke bilen før rundt juletider.. Vil jeg fortsatt starte på såpass lav rente da? Eller ligger det en klausul om at de kan endre nå som renten er økt?
Det handler ikke om kan. Det er mer når.

TeslaSY

Jeg hentet bilen forrige uke, fikk finansiering fra DnB med 2,34% rente
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

ndrsone

Sitat fra: Panda4u på tirsdag 28. juni 2022, klokken 21:45
Sitat fra: tklev på mandag 27. juni 2022, klokken 22:47
Sitat fra: ndrsone på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:20
Jeg hadde det samme spørsmålet og ringte DNB. Der fikk jeg beskjed om at det ikke var noe lokketilbud, men en god avtale de hadde med Tesla. Det vil jo følge generelle renteøkninger som oppleves om dagen, men det er en vedvarende bedre rente enn ordniære billån.

Har fått godkjent lånesøknaden, men får ikke bilen før rundt juletider.. Vil jeg fortsatt starte på såpass lav rente da? Eller ligger det en klausul om at de kan endre nå som renten er økt?
Det handler ikke om kan. Det er mer når.

Etter hva jeg forstod så kan de naturligvis endre renten i takt med all annen renteøkning. Men det vil fortsatt være gunstigere enn andre billån.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA