Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

bestilt Model y, noen spørsmål

Startet av ViktorS, mandag 11. april 2022, klokken 08:57

« forrige - neste »

ViktorS

Hei

Etter "litt" fram og tilbake, fallt valget til slutt på hvit Tesla model y, med 20" felger, advanced autopilot og vinterdekk. Estimert levering i mai,  utlevering i Tromsø. Har noen spørsmål i den forbindelse. (spørsmålene er sikkert mye av det samme som andre lurer på, så de ligger nok spredd utover forumet her en plass).

1. Betaling.
Har lagt inn en viss andel egenkapital. På tesla-siden min, står det at dette må ordnes før overtakelse. Må dette ordnes asap, eller rett før levering av bil?

2. Hengerfeste.
Dette kunne ikke bestilles i kjøpsprosessen, men står at man kan få dette etterlevert. Må jeg kontakte mitt nærmeste tesla-verksted for å få dette ordnet, og må dette gjøres før jeg får levert bilen?

3. Gulvmatter
Hvor anbefales det å kjøpe gulvmatter som tåler snø, vann og slaps? Til både framme, bak i bagasjerom?

4. Tesla-chargers
Er det automatikk i at jeg får tilgang til tesla sine ladere når jeg overtar bilen, og at lading her belastes kortet som jeg har registrert på minside?

5. Skvettlapper
Følger dette med nå, eller må dette bestilles utenom, og hva er anbefalt for god beskyttelse?'

6. Foliering
Vurderer foliering av bilen. Hva er normal pris for å foliere model y ?

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Tomas_v

1. Tre dager før? De Må se at du har betalt egenkapital når du henter bilen.
2. Du kan bruke Tesla app og bestille servicetid.
3. Jeg kjøpte fra Aliexpress.
4. Ja
5. Det som følger fra Tesla er ikke bra, samler sand og er veldig lange, anbefaler kjøpe selv.
6. Spørs hva slags folie du vil bruke. Helfoliering tror er rund 25k og mer. PPF er enda dyrere hvis du vil ta hele bilen.

geear

Mulig det går an å få det til på den måten Tomas sier nå, men i utgangspunktet så skal hengerfeste kjøpes fra Tesla shop: https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste?web=true

Tror ikke du får bestille før du har fått utlevert bilen, da det må velges VIN før du får kjøpt.

ViktorS

Sitat fra: Tomas_v på mandag 11. april 2022, klokken 09:54
1. Tre dager før? De Må se at du har betalt egenkapital når du henter bilen.
2. Du kan bruke Tesla app og bestille servicetid.
3. Jeg kjøpte fra Aliexpress.
4. Ja
5. Det som følger fra Tesla er ikke bra, samler sand og er veldig lange, anbefaler kjøpe selv.
6. Spørs hva slags folie du vil bruke. Helfoliering tror er rund 25k og mer. PPF er enda dyrere hvis du vil ta hele bilen.

Tips tips gode mudflap?
Tar gjerne i mot tips til gode gulvmatter også.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Tomas_v

Sitat fra: ViktorS på mandag 11. april 2022, klokken 10:46
Sitat fra: Tomas_v på mandag 11. april 2022, klokken 09:54
1. Tre dager før? De Må se at du har betalt egenkapital når du henter bilen.
2. Du kan bruke Tesla app og bestille servicetid.
3. Jeg kjøpte fra Aliexpress.
4. Ja
5. Det som følger fra Tesla er ikke bra, samler sand og er veldig lange, anbefaler kjøpe selv.
6. Spørs hva slags folie du vil bruke. Helfoliering tror er rund 25k og mer. PPF er enda dyrere hvis du vil ta hele bilen.

Tips tips gode mudflap?
Tar gjerne i mot tips til gode gulvmatter også.
Disse er bedre https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-y
Gulvmatter jeg bestilte fra Aliexpress (fortsatt venter på gulvmatter til min Model Y, tar litt tid å komme fra Kina), men fins en del på begood eller gytisautek.no osv.
https://www.aliexpress.com/item/1005002658195155.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.34f560bbLEjmkU&algo_pvid=1cee6b74-d420-4680-a503-36fdbb42ad4a&algo_exp_id=1cee6b74-d420-4680-a503-36fdbb42ad4a-5&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000021589218632%22%7D&pdp_pi=-1%3B68.12%3B-1%3B18.42%40salePrice%3BUSD%3Bsearch-mainSearch

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA