Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

DavidV

Skulle bytte dekk i dag og la merke til at hjulkapslene til geminifelgene ikke fulgte med. Rookie mistake, burde kanskje sjekket det ved levering, men tok det for gitt. Har tatt kontakt med Tesla, så det ordner seg jo, men er litt interessert i å høre om andre har opplevd det samme.

geear

Har du kjøpt bilen med standard 19" får du kun ett sett kapsler. Har du kjøpt med 20" induction og 19" vinterhjul, så får du ingen sett med kapsler.

DavidV

Sitat fra: geear på torsdag 21. april 2022, klokken 22:22
Har du kjøpt bilen med standard 19" får du kun ett sett kapsler. Har du kjøpt med 20" induction og 19" vinterhjul, så får du ingen sett med kapsler.
Kjøpt med standard 19" sommer som vinter. Så ble litt satt ut når jeg ikke så noe sett med kapsler.

ViktorS

Sitat fra: erikaak på fredag 08. april 2022, klokken 10:00
Sitat fra: ViktorS på fredag 08. april 2022, klokken 09:30
Sitat fra: erikaak på fredag 08. april 2022, klokken 09:20
Sitat fra: ViktorS på torsdag 07. april 2022, klokken 12:33
Estimert leveringstid hos tesla.com, pleier de å være tålelig "on spot" ?
Ser at Model Y med 20" har estimert levering i mai, men med 19", i juli.

Kan man forholde seg til disse leveringstidene, eller må man ta de med en klype salt?

Så vidt jeg har forstått kan man stole på tidsestimatene for levering. Leste på et tysk Teslaforum at en teslaansatt selv har sagt at LR-bilene med 19- og 20" felger vil komme samtidig. Vet ikke hvor mye en skal legge i dette, men om de har skrevet "mai" på bilen med 20"-felgene for å folk til å velge denne foran 19" (selv om de kommer samtidig) så klarte de å lure noen ekstra kroner ut av meg!  ::) Jaja, får trøste meg med at felgene er penere å se på  8)

20" ser nice ut! Bare litt skeptisk til såpass lite gummi på dårlig, gammel asfalt her i Finnmark! :)

Du har bestilt med 20" ja? Når bestilte du?


Ser bra ut, men veiene er ikke så mye bedre her i (nord)-Trøndelag, så jeg er litt spent! Mulig jeg forsøker å bytte ned til 19" m/mellomlegg om noen er interessert.
Jeg bestilte 12.mars! Har ikke hørt en pøkk enda. Ingen VIN-kode. Står at Tesla vil kontakte meg ang signering av de økonomiske avtalene. Håper de gir lyd fra seg snart!

Hørt noe fra de ennå?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

geear

Sitat fra: DavidV på fredag 22. april 2022, klokken 07:15
Sitat fra: geear på torsdag 21. april 2022, klokken 22:22
Har du kjøpt bilen med standard 19" får du kun ett sett kapsler. Har du kjøpt med 20" induction og 19" vinterhjul, så får du ingen sett med kapsler.
Kjøpt med standard 19" sommer som vinter. Så ble litt satt ut når jeg ikke så noe sett med kapsler.
Har du ikke oppdaget at du har kjørt uten kapsler hele vinteren? Poenget er at du bruker samme kapselsett sommer og vinter når du har like felger på begge settene...

DavidV

Sitat fra: geear på fredag 22. april 2022, klokken 12:42
Sitat fra: DavidV på fredag 22. april 2022, klokken 07:15
Sitat fra: geear på torsdag 21. april 2022, klokken 22:22
Har du kjøpt bilen med standard 19" får du kun ett sett kapsler. Har du kjøpt med 20" induction og 19" vinterhjul, så får du ingen sett med kapsler.
Kjøpt med standard 19" sommer som vinter. Så ble litt satt ut når jeg ikke så noe sett med kapsler.
Har du ikke oppdaget at du har kjørt uten kapsler hele vinteren? Poenget er at du bruker samme kapselsett sommer og vinter når du har like felger på begge settene...
De skulle ikke være montert på vinterdekkene ved levering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA