Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen som vil dele sin erfaring?

Startet av medic.66, torsdag 07. april 2022, klokken 17:09

« forrige - neste »

medic.66

Er det ingen her inne som vil dele sin erfaring med bilen? både posiitve og negative erfaringer?
2014 Nissan Leaf tekna 24 kWh solgt
2018 Nissan Leaf 40 tekna kWt solgt
2020 Tesla model 3P solgt
2021 Volvo XC 40 recharge p8
2022 BYD Tang

Vaduz

Har sett ganske mange av disse på veien nå, så litt rart at det er helt stille her. Enorme biler med mye krom og blikkfang. Sikkert Facebook folk, se og bli sett etc;)

Olemann

Artig hypotese, men tipper du har litt rett, kjøpere av denne kan nok mer om krom og blikkfang enn om forskjellen på kW og kWt, og vet neppe hva Cathode electrolyte interphase er....Så ja, de er henvist til Facebook og ikke et "fagforum" som dette.

Sitat fra: Vaduz på torsdag 07. april 2022, klokken 20:11
Har sett ganske mange av disse på veien nå, så litt rart at det er helt stille her. Enorme biler med mye krom og blikkfang. Sikkert Facebook folk, se og bli sett etc;)

Electric cars in Norway

#3
Sitat fra: Vaduz på torsdag 07. april 2022, klokken 20:11
Har sett ganske mange av disse på veien nå, så litt rart at det er helt stille her. Enorme biler med mye krom og blikkfang. Sikkert Facebook folk, se og bli sett etc;)

De som har disse bilene har valgt FB som sin delingsplattform... det må respekteres av alle her inne også... Så det er mye bra å lese om bilen på FB :+1:

Det gjelder forøvrig ikke bare denne bilen men flere bilmerker/modeller.... vi skal ikke "snakke ned" at de velger å dele sin erfaring med bilen / informasjon på FB og ikke her inne...

De som er på jakt etter slik informasjon, de finner jo dette selv.  Google søk på bilmodell og FB et et godt sted å starte... på Google, så huk av på "vis bare resultat på norsk/norske sider. På FB er det bare å søke rett på bilmodell.

hELgenen

Hvorfor bare FB? Burde vel finnes noen eiere på forum som dette også som kan bidra med erfaringer? Forøvrig er det info også på youtube,så man trenger ikke registrere seg på FB for å finne litt info.

Vaduz

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 09. april 2022, klokken 07:33
Sitat fra: Vaduz på torsdag 07. april 2022, klokken 20:11
Har sett ganske mange av disse på veien nå, så litt rart at det er helt stille her. Enorme biler med mye krom og blikkfang. Sikkert Facebook folk, se og bli sett etc;)

De som har disse bilene har valgt FB som sin delingsplattform... det må respekteres av alle her inne også... Så det er mye bra å lese om bilen på FB :+1:

Det gjelder forøvrig ikke bare denne bilen men flere bilmerker/modeller.... vi skal ikke "snakke ned" at de velger å dele sin erfaring med bilen / informasjon på FB og ikke her inne...

De som er på jakt etter slik informasjon, de finner jo dette selv.  Google søk på bilmodell og FB et et godt sted å starte... på Google, så huk av på "vis bare resultat på norsk/norske sider. På FB er det bare å søke rett på bilmodell.

Var bare ment som en spøk, bruker ikke fb selv så visste ikke at dette faktisk var tilfelle.

chargedup

Jeg har lett og lett etter tester av denne bilen for å finne forbruk. Ser ikke ut som noen har mer enn prøvekjøringen fra ifjor. Deretter har jeg gått på facebook for å lete etter kommentarer med forbrukstall på langtur uten resultat. Personlig er jeg ikke så interessert i bilen, men har siden den kom vært veldig interessert i hva den bruker på teslabjørns 90 og 120km/t tester.

Jeg har tenkt at importør/forhandler ikke vil vise hvor høyt forbruk bilen har og derfor ikke lånt bort bilen til grundige tester (har ikke noe belegg for denne påstanden, bortsett fra at det er registrert nesten 700 biler uten en eneste grundig test).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Tony Rofstad

Bilen er fantastisk!

Har selv ikke kjørt den, men som passasjer kan jeg si såpass at man føler seg adelig i denne bilen.
Første inntrykket er enormt og bilen fremstår som en solid og gjennomført maskin med fokus på komfort.
Luksus på alle fronter.

Med det sagt, er det litt barnesykdommer med software som antageligvis vil bli ryddet opp i med tida...Jeg har selv nylig kjøpt en Bmw ix40 som vi er superfornøyd med på alle punkter, men etter en tur meg Hongqi har jeg ved flere anledninger tenkt på tanken og bytte.....At denne bilen kommer til og ta over som den nye "Hyttebilen" er det for meg ingen tvil om.....Denne bør sjekkes ut mener nå jeg:)


hELgenen

Sitat fra: Tony Rofstad på mandag 18. april 2022, klokken 01:22
At denne bilen kommer til og ta over som den nye "Hyttebilen" er det for meg ingen tvil om.....Denne bør sjekkes ut mener nå jeg:)

Kan nok stemme - har aldri sett så mange av dem som nettopp nå i påsken.
Vil ikke tro den er rimelig i drift - tipper forbruket lett ligger over 3.0 og mer til i snitt - men det er jo dette som er så dumt - ingen legger inn forbruksdata på denne bilen - ingen tester den heller mhp. dette.
Litt snodig at en som f.eks Bjørn Nyland ikke tar denne med til polarsirkelen - kunne vel tatt med hele familien på overnattingstur i denne....

Bilen ser ut som en gravbil - dvs. en bil som frakter døde mennesker - men innvendig oser den av luksus av så vidt jeg kan se. Fronten er vel så unorsk det bare kan bli - mens bak ser den jo faktisk ut som hvilken som helst Volvo XC90 f.eks....

Av de testene jeg har sett mhp. kjøreegenskaper virker den ikke være helt på høyde med f.eks tyske konkurrenter - men så er vel prisen ikke helt der heller.

sjokomelk

Bjørn Nyland har ikke fått lov til å teste Hongqi enda, da de sier at softwaren i bilen ikke er ferdigutviklet enda, og lar han ikke få låne en pressebil før alt er ferdig og "100% på plass".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hELgenen

Sitat fra: sjokomelk på mandag 18. april 2022, klokken 11:49
Bjørn Nyland har ikke fått lov til å teste Hongqi enda, da de sier at softwaren i bilen ikke er ferdigutviklet enda, og lar han ikke få låne en pressebil før alt er ferdig og "100% på plass".

Tullete argumentasjon - Bjørn kunne vel sikkert bare fått beskjed om at han ikke fikk kommentere software, men alt annet. Dette virker mer som en bevisst strategi fra forhandler fordi den trolig er über tørst og vil nødig høre Bjørn skrike nein,nein.....

Daniel_0007

Sitat fra: hELgenen på mandag 18. april 2022, klokken 14:52
Sitat fra: sjokomelk på mandag 18. april 2022, klokken 11:49
Bjørn Nyland har ikke fått lov til å teste Hongqi enda, da de sier at softwaren i bilen ikke er ferdigutviklet enda, og lar han ikke få låne en pressebil før alt er ferdig og "100% på plass".

Tullete argumentasjon - Bjørn kunne vel sikkert bare fått beskjed om at han ikke fikk kommentere software, men alt annet. Dette virker mer som en bevisst strategi fra forhandler fordi den trolig er über tørst og vil nødig høre Bjørn skrike nein,nein.....

Ja kineserne liker ikke kritikk, virker som han er bannlyst fra alle kinesiske leverandører. Ikke har han fått testet tang, nye mg modeller eller p7 selv om han hadde godt samarbeid med xpeng før hvor han lagde intruksjons video for dem og
Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 18. april 2022, klokken 10:26
Sitat fra: Tony Rofstad på mandag 18. april 2022, klokken 01:22
At denne bilen kommer til og ta over som den nye "Hyttebilen" er det for meg ingen tvil om.....Denne bør sjekkes ut mener nå jeg:)

Kan nok stemme - har aldri sett så mange av dem som nettopp nå i påsken.
Vil ikke tro den er rimelig i drift - tipper forbruket lett ligger over 3.0 og mer til i snitt - men det er jo dette som er så dumt - ingen legger inn forbruksdata på denne bilen - ingen tester den heller mhp. dette.
Litt snodig at en som f.eks Bjørn Nyland ikke tar denne med til polarsirkelen - kunne vel tatt med hele familien på overnattingstur i denne....

Tja, er vel noen mangler her enda. Software som nevnt, høyt forbruk / lav rekkevidde, lav nyttelast, lav hengervekt, såder kjøreegenskaper.. Og størrelse er ikke bare en fordel.

Og hvordan blir det med TCO på denne? Kostnader på service og slitedeler.

Men ellers, ønsker man seg en stor, luksuriøs bil til en rimelig pris er det vel ikke mye som slår denne. Så ihvertfall mange av den på veien, så for noen er det tydeligvis drømmebilen.

Dette er vel dog definisjonen på kinesisk bil, så jeg står uansett over.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

BubbaJoFet

Eh, Hongqi er en gammel bilprodusent som har levert luksus biler til eliten siden 60 tallet, så er vel motsatt av definisjonen på en typisk kinesisk bil/produsent og iallefall kinesisk elbil produsent.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hongqi_(marque)




bjaolsen

Angående forbruk, en kollega som forøvrig er strålende fornøyd med sin, sa det slik om forbruket:
Dersom strøm var flytende ville bilen rapet når en stopper...
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA