Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pod Point problemer

Startet av saftsuse, onsdag 06. april 2022, klokken 01:10

« forrige - neste »

saftsuse

Hei,
Jeg har en Pod point som ble levert sammen med ZOE. Har brukt den i 4 år og har siden juni i fjor også ladet en Tesla model 3.

De siste månedene så har lading ikke starten en gang i blant. Altså vært ørlite ustabil.
Men nå har den klikket helt. Jeg har hatt en kabel stående plugget i PodPointen hele tiden, men nå starter den kabelen ladingen av ZOE bare ca 40% av gangene jeg prøver den. Tesla nekter å lade fullstendig. (Og jeg som trodde Zoe var kresen på lading)
Bruker jeg kabelen som fulgte med Teslaen så lader Zoe hver gang, mens Tesla fremdeles nekter.
Det som er rart er at både Zoe og Tesla tenker litt når man kobler til en kabel. Begge bilene står å blinker litt før lading enten starter eller feiler.
Men prøver jeg en ny kabel på Tesla, så tenker den også i ett sekund før den låser seg opp igjen. Men etter første forsøk så er det instant stopp. Omtrent så man kan lure på om Teslaen husker kabelen og GPS posisjonen og ikke vil prøve på nytt engang ved de neste forsøkene.

Jeg tok med den "Faste" ustabile kabelen til nærmeste 22kw lader og på den laderen så fungerer kabelen uten problem med Teslaen hver gang merkelig nok.

Noen som har forslag på hvorfor Zoe lader og ikke Teslaen? Synes hele greia er merkelig, både med kabler og podPoint.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Andreas84

Jeg er litt i samme posisjon.
Jeg har også en Zoe og en Tesla.
Sikringen gikk i natt. Etter det vil PodPointen kun lyse hvitt og ingenting skjer.

Hva ble løsningen din på problemet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA