AWD, 5-600k ? Hva burde man velge?

Startet av ViktorS, søndag 27. mars 2022, klokken 10:01

« forrige - neste »

Barid Bel

Sitat fra: Roy Aasen på søndag 08. mai 2022, klokken 20:23
Tidligere Kia og Hyundai eier her.

Alt etter hvor mye du kjører...sjekk priser på service ...det kan bli en overraskelse i negativ forstand.
(Hvis Hyundai / Kia ikke har endret dette det siste året)

Ja det var en gøyal diskusjon hjemme; damen elsket E-Niro da vi skulle handle elbil, jeg påpekte at tm3  ikke var mye dyrere når servicer ble tatt med i beregningen. Jeg har valgt å ikke si "hva sa jeg" når hun nå er missfornøyd med ofte og dyr service ;)

Men det utelukker definitivt mer Kia, heldigvis likte jeg ikke ev6.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

Fjeldern

Sitat fra: Barid Bel på mandag 09. mai 2022, klokken 20:57
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 08. mai 2022, klokken 20:23
Tidligere Kia og Hyundai eier her.

Alt etter hvor mye du kjører...sjekk priser på service ...det kan bli en overraskelse i negativ forstand.
(Hvis Hyundai / Kia ikke har endret dette det siste året)

Ja det var en gøyal diskusjon hjemme; damen elsket E-Niro da vi skulle handle elbil, jeg påpekte at tm3  ikke var mye dyrere når servicer ble tatt med i beregningen. Jeg har valgt å ikke si "hva sa jeg" når hun nå er missfornøyd med ofte og dyr service ;)

Men det utelukker definitivt mer Kia, heldigvis likte jeg ikke ev6.

Hyundai ga meg pris på en serviceavtale på Ioniq 5 som var dyrere enn for en XC90.
Altså dyrere service enn en bil med mange flere slitedeler og som er mye større.
Sammenligna man også lånevilkåra fra Tesla, så snakker man fort 3 til 10 000 i året i renter ekstra også. Pluss da elendig leveringstid.
Nå likte jeg ikke bilen heller og synes den var ekstremt dumt skrudd sammen. Om man uansett ignorerer det, så var (før alle prisstigninger og Ukraina) Model Y enn ganske mye billigere bil som ga MYE mer plass for pengene.

Uansett: Verdt å ha med seg prisen på service og lån i regnestykket.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA