Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svingradius i3 vs i3s

Startet av Chimp, fredag 25. mars 2022, klokken 20:03

« forrige - neste »

Chimp

Ser på muligheten for brukt i3.
Behovet for en bybil har meldt seg, og den vil sjelden bli brukt på langtur. Tror ikke stabiliteten i sportspakken sånn sett er så viktig, men hvis det føles mye bedre også i 60-80sone så er det klart et pluss.
Hovedpoenget med i3 er at den er snerten og enkelt kan være et tilskudd i en litt klønete garasje. Må kjøre ut på gårdsplass hvor det ikke er god plass til å svinge, krapp sving i 90grader.

Har fortstått at det skiller ca 40 cm på en hel 360graders sving mellom de to modellene. Er det noen som opplever i praksis at det er stor forskjell?

Heller mot S eller sportspakke selvom det ikke virker sånn over, fordi det ser finere ut og anbefales "overalt" ift stabilitet og kjørefølelse.
Skal også selge bilen igjen etter noen år, så da vil det ofte være et pluss.

Erfaringer? Er svingradiusen så liten uansett at det ikke er noe å tenke på i valg av modell?

LMOR

Har hatt begge typer og har ikke merket at det er forskjell.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Chimp

#2
Sitat fra: LMOR på lørdag 26. mars 2022, klokken 07:14
Har hatt begge typer og har ikke merket at det er forskjell.

Takker. Da blir det kanskje en i3 nå, selvom jeg burde ventet på lanseringen av ix1 først. Men det klarer jeg ikke tror jeg...
Jeg skal nok ha begge bilene altså, ser på ix1 som en MEB konkurrent og ikke en typisk bybil

Ansjosfilet

Ja, unn deg en i3. Bedre bybil finnes ikke.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Chimp

#4
Edit: slettet

KHL

Jeg vil si at forskjellen i svingradiusen mellom disse to er absolutt merkbar (9.86m vs .10.31m). Byttet fra i3 til i3S i februar i år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA