Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ville en id4 1st kostet ny i dag?

Startet av Dieselgubben, lørdag 19. mars 2022, klokken 16:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

Har du gått igjennom utstyrslister, kjørelengder osv for å benchmarke siden du tolker dette slik du gjør? Sort og grå er tradisjonelt mest solgt, en trenger ikke spørre en selger for å avklare det når det følger av salgsstatistikk.
Hvit på sin side klatrer på salgslistene og har begynt å bli veldig populært.
Mangan selges ikke lenger, så den kan potensielt holde seg bedre enn snittet vil jeg tro.
For min del er sort egentlig uaktuelt av erfaring, men neste GTX blir sort fordi den var avbestilt av en kjøper. Så da blir det en del jobb med lakk i sommer.

Derimot blir neste egenvalgte farge hvit basert på erfaring og utseende.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dieselgubben

#16
Det er id4 1st pro så alle er likt utstyrt. Lagt sammen med det min selger sier, velger jeg å tro at hvite biler får en lavere pris. Man trenger ikke være enig, men det kan kanskje være tema i egen tråd.

Uansett var poenget at id4 1st pro (og max)har økt noe avsindig i pris og at det taler for gode bruktpriser fremover.







ENTO

Dersom ''mangan grey'' var så utrolig populær så er det jo rart at den er fjernet fra fargevalget hos VW !?

Dieselgubben

De har nok fjernet den fordi den er veldig lik sort. Kommer nok inn nye farger snart.

El-inor

Sitat fra: Dieselgubben på mandag 21. mars 2022, klokken 18:12
De har nok fjernet den fordi den er veldig lik sort. Kommer nok inn nye farger snart.

Du verden for en diskusjon!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben

Sitat fra: El-inor på mandag 21. mars 2022, klokken 18:21
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 21. mars 2022, klokken 18:12
De har nok fjernet den fordi den er veldig lik sort. Kommer nok inn nye farger snart.

Du verden for en diskusjon!

Scroll videre, troll. 

igniztion

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. mars 2022, klokken 11:41
Har du gått igjennom utstyrslister, kjørelengder osv for å benchmarke siden du tolker dette slik du gjør? Sort og grå er tradisjonelt mest solgt, en trenger ikke spørre en selger for å avklare det når det følger av salgsstatistikk.
Hvit på sin side klatrer på salgslistene og har begynt å bli veldig populært.
Mangan selges ikke lenger, så den kan potensielt holde seg bedre enn snittet vil jeg tro.
For min del er sort egentlig uaktuelt av erfaring, men neste GTX blir sort fordi den var avbestilt av en kjøper. Så da blir det en del jobb med lakk i sommer.

Derimot blir neste egenvalgte farge hvit basert på erfaring og utseende.

Det er en god del jobb med hvit også. Rustpartikler blir veldig synlige etter en vinter f.eks. Må ofte ha en skikkelig spa-behandling inkl skrubb (clay) for å få den fin igjen på våren.

On topic: Det er vel ingen overraskelse at prisene på brukt er høye når produsentene har leveringsproblemer. Kan ta markedet for grafikkort til PC som et eksempel - der har prisene vært skyhøye, flere titalls prosent over veiledende, i lang tid pga lav produksjon og enorm etterspørsel.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Dieselgubben

Det blir interessant å se hvor lenge dette kan vare. Prognoser i fjor var at leveringssituasjonen skulle forbedre seg på sensommeren, men slik det ser ut nå skal vi slite med dette langt inn i 2023. Har en gtx i bestilling fra juni 2021 som ikke blir levert før 2023.

Prisene bør dermed holde seg bra fremover, men hva hjelper det for det er jo ikke så mye annet med hengerfeste, rails for takstativ og ok bagasjerom å oppdrive.

MinID

Hjelp til en Newbe i forumet:

Jeg har en blå Id4 Pro (ikke max). 17000 km. I tillegg til det som var standard på denne så har jeg lakkbehandling, bassbrothers lydpakke oppgradering og utvidet garanti til 150 000km. Legger den ut til salg på grunn av bil på vei inn. Hva bør jeg legge som pris?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Dieselgubben

Spørs om hvor lang tid du vil bruke på å selge. Ligger en flott Mangan med 20" sorte loen og 10k km, den er priset til 445k og kommer til å bli solgt raskt tipper jeg.

Din har jo litt kjørelengde men digg med stereooppgradering, men spørs hvor mye du får igjen av den. Jeg ville sagt 440 k hvis du vil selge raskt, men kanskje 445 k pga stereo. 455+ hvis du har greit med tid.

Tips er å skrive "1st" i søkefeltet på id 4. Da får du opp sammenlignbare biler.

MinID

Sitat fra: Dieselgubben på tirsdag 22. mars 2022, klokken 10:37
Spørs om hvor lang tid du vil bruke på å selge. Ligger en flott Mangan med 20" sorte loen og 10k km, den er priset til 445k og kommer til å bli solgt raskt tipper jeg.

Din har jo litt kjørelengde men digg med stereooppgradering, men spørs hvor mye du får igjen av den. Jeg ville sagt 440 k hvis du vil selge raskt, men kanskje 445 k pga stereo. 455+ hvis du har greit med tid.

Tips er å skrive "1st" i søkefeltet på id 4. Da får du opp sammenlignbare biler.

Takk :)
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ELvin2022

Sitat fra: Dieselgubben på tirsdag 22. mars 2022, klokken 08:34
Det blir interessant å se hvor lenge dette kan vare. Prognoser i fjor var at leveringssituasjonen skulle forbedre seg på sensommeren, men slik det ser ut nå skal vi slite med dette langt inn i 2023. Har en gtx i bestilling fra juni 2021 som ikke blir levert før 2023.

Har du fått bekreftet av selgeren at bilen ikke kommer før i 2023?!! Det hørtes da voldsomt ut? Jeg bestillte også i juni 2021. Min skal vistnok være ferdig satt sammen men venter på halvledere, men hvis det skal ta ett år så begynner jeg å lure? Fabrikken er jo ikke stengt nå lenger, etter hva jeg har forstått?

MinID

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 22. mars 2022, klokken 20:12
. Min skal vistnok være ferdig satt sammen men venter på halvledere, men hvis det skal ta ett år så begynner jeg å lure? Fabrikken er jo ikke stengt nå lenger, etter hva jeg har forstått?

Fabrikken stengte ned igjen for ca 3 uker siden pga mangel på ledningsnett. Dette lages i Ukraina. Har du opplysinger om at den er startet igjen? Kilde? Eller viste du til den opprinnelige starten i uke 8/9?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Dieselgubben

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 22. mars 2022, klokken 20:12
Sitat fra: Dieselgubben på tirsdag 22. mars 2022, klokken 08:34
Det blir interessant å se hvor lenge dette kan vare. Prognoser i fjor var at leveringssituasjonen skulle forbedre seg på sensommeren, men slik det ser ut nå skal vi slite med dette langt inn i 2023. Har en gtx i bestilling fra juni 2021 som ikke blir levert før 2023.

Har du fått bekreftet av selgeren at bilen ikke kommer før i 2023?!! Det hørtes da voldsomt ut? Jeg bestillte også i juni 2021. Min skal vistnok være ferdig satt sammen men venter på halvledere, men hvis det skal ta ett år så begynner jeg å lure? Fabrikken er jo ikke stengt nå lenger, etter hva jeg har forstått?

Bilen har flere av pakkene som det er trøbbel med. Og jeg orker ikke å kutte ned på disse da jeg har en bil som funker godt og venter!

ELvin2022

#29
Sitat fra: MinID på onsdag 23. mars 2022, klokken 07:25
Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 22. mars 2022, klokken 20:12
. Min skal vistnok være ferdig satt sammen men venter på halvledere, men hvis det skal ta ett år så begynner jeg å lure? Fabrikken er jo ikke stengt nå lenger, etter hva jeg har forstått?

Fabrikken stengte ned igjen for ca 3 uker siden pga mangel på ledningsnett. Dette lages i Ukraina. Har du opplysinger om at den er startet igjen? Kilde? Eller viste du til den opprinnelige starten i uke 8/9?
Ok, har ikke fått med meg at den har stengt ned igjen etter den opprinnelige starten i uke 9 jeg da...  hvor har du lest at den forsatt er stengt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA