Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

førategangtesla

Kommer model y performance fra Berlin med radar fortsatt? Eller er det tesla vision som gjelder over hele linja nå? Jeg har bestilt en tesla model y performance som er ventet desember-januar ser jeg nå inne på kontoen min (håper den kommer i år med tanke på moms)

Noen som nettopp har hatt levering og som vet om tesla model y fra Berlin kommer med denne nye såkalte sorte boksen? Eller dette hastighetsystemet? Eventuelt om dette er noe de vil implementere nå i år?

Grugleder meg til levering her jeg, jeg får håpe at jeg får en skikkelig bil.

Jeg bestilte verken enhanced autopilot eller FSD, så jeg får klare meg med vanlig autopilot en stund, så får jeg heller se ved en senere anledning.

Radial

Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 12. juli 2022, klokken 22:37
Kommer model y performance fra Berlin med radar fortsatt? Eller er det tesla vision som gjelder over hele linja nå? Jeg har bestilt en tesla model y performance som er ventet desember-januar ser jeg nå inne på kontoen min (håper den kommer i år med tanke på moms)

Noen som nettopp har hatt levering og som vet om tesla model y fra Berlin kommer med denne nye såkalte sorte boksen? Eller dette hastighetsystemet? Eventuelt om dette er noe de vil implementere nå i år?

Grugleder meg til levering her jeg, jeg får håpe at jeg får en skikkelig bil.

Jeg bestilte verken enhanced autopilot eller FSD, så jeg får klare meg med vanlig autopilot en stund, så får jeg heller se ved en senere anledning.

Samtlige Tesla 3&Y er og blir levert uten radar fra April 2022. Såkalt "Tesla Vision".
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tromsø

Er det sånn at hvis en bestiller LR Y nå så kommer den fra Kina i vinter? Ikke en sjanse å få fra Berlin?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

geear

Ingen her inne vet. ;)

De har akkurat begynt å levere LR fra Berlin, men er vel kun Sixt som har fått så langt.

Radial

Sitat fra: tromsø på onsdag 13. juli 2022, klokken 17:43
Er det sånn at hvis en bestiller LR Y nå så kommer den fra Kina i vinter? Ikke en sjanse å få fra Berlin?

Man vet ikke, dette kan snu i mellomtiden.
Men det ryktes Svart og Hvit LR med sort interiør kan komme fra Berlin mot slutten av året, basert på tidene i konfiguratoren.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tromsø

Sitat fra: Radial på onsdag 13. juli 2022, klokken 18:21
Sitat fra: tromsø på onsdag 13. juli 2022, klokken 17:43

Man vet ikke, dette kan snu i mellomtiden.
Men det ryktes Svart og Hvit LR med sort interiør kan komme fra Berlin mot slutten av året, basert på tidene i konfiguratoren.

Skjønner og takk for svar. Blir nok å beholde etron nå når vi kan lade på SuC også.

Men når en kan få en mer miljøvennlig produsert og kortreist Y fra Berlin så kanskje det blir en bestilling.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Thalgar

Sitat fra: geear på onsdag 13. juli 2022, klokken 18:20
Ingen her inne vet. ;)

De har akkurat begynt å levere LR fra Berlin, men er vel kun Sixt som har fått så langt.

To privatkundar i Tyskland har fått VIN som indikerer at deira Y LR kjem frå Berlin.

https://teslamag.de/news/model-y-lr-gruenheide-deutsche-tesla-standorte-zwei-kunden-zuteilung-50571
Model Y LR Quicksilver, 2023

Sindre Holen

Sjekk ut reg nr EE 32065 dere på vegvesen.no registrert 15/7. Tesla registrert som eier. 217 kmt i toppfart så ikke en Performance. Her tenker jeg vi har første long rangen ifra Berlin registrert i Norge. teslastats viser at dette er en Kina long range men det stemmer ikke med chassisnr.

REN-BIL

Pre produkson lry -Berlin, det der! Lavt produksjonsnr!

ladov

Har ikke Tesla akkurat fått tillatelse av tyske myndigheter til å selge tidligproduksjons-biler? Kanskje disse ender opp som demobiler hos Tesla?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Thalgar

Sitat fra: ladov på onsdag 20. juli 2022, klokken 17:10
Har ikke Tesla akkurat fått tillatelse av tyske myndigheter til å selge tidligproduksjons-biler? Kanskje disse ender opp som demobiler hos Tesla?

Alle dei var vel Performance...
Model Y LR Quicksilver, 2023

ladov

Sitat fra: Thalgar på onsdag 20. juli 2022, klokken 18:03
Sitat fra: ladov på onsdag 20. juli 2022, klokken 17:10

Alle dei var vel Performance...
Hvem vet? Har ikke sett noe om hvilken versjon det var på disse bilene.

Når jeg kikker på serienummeret på den bilen så passer det greit innimellom P-modellene som er delt ut i det siste. Da er det kanskje en helt ordinær LR som er laget nylig? Det er nok teslastats sin vin-dekoder som ennå ikke tar høyde for 'D-LR' biler.

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Svolar

Kommer Model Y LR nå eller om en bestiller nå, med det forbedrede hjulopphenget som gjør den mindre hard?

Contango

Vi har 2022 LR og synes ikke den er spesielt hard. Mulig 2022 er bedre enn 2021. Litt usikker på om noen har testet 2022 LR mot 2021.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Otkristo

Sitat fra: Svolar på tirsdag 26. juli 2022, klokken 20:29

Kommer Model Y LR nå eller om en bestiller nå, med det forbedrede hjulopphenget som gjør den mindre hard?
Ja, jeg hadde 2021 model Y son jeg erstattet med en 2022 modell.
Den nye er merkbart mer behagelig, men fortsatt sportslig

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA