Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva forventer DU av oppdatering 3.0?

Startet av El-inor, torsdag 17. mars 2022, klokken 22:12

« forrige - neste »

hELgenen

Nå er en snillere lane keep assist en del av 3.0 oppdateringen,så VW har tydeligvis innsett at noe burde gjøres.

Jeg har og har hatt flere ulike biler med lane keep assist og den eneste som skremmer meg er VW sin på id.4 

Og nå sier de selv at en ny snillere variant ligger i 3.0 oppdateringen...så noe er definitivt ikke bra med dagens

Kjell Salvigsen

#151
Sitat fra: hELgenen på mandag 25. april 2022, klokken 08:57
Nå er en snillere lane keep assist en del av 3.0 oppdateringen,så VW har tydeligvis innsett at noe burde gjøres.

Jeg har og har hatt flere ulike biler med lane keep assist og den eneste som skremmer meg er VW sin på id.4 

Og nå sier de selv at en ny snillere variant ligger i 3.0 oppdateringen...så noe er definitivt ikke bra med dagens

Det er stor forskjell på å lage en snillere/mer smooth lane keep assist og det å oppdatere en "livsfarlig, skremmende" lane keep assist (slik du fremstilte den som tidligere). Jeg tror det er ganske vanlig å komme med oppdateringer på slike system, det er helt udramatisk. Ting kan alltid bli bedre. Euro NCAP testet systemet og ga det god score.
Det er som tidligere sagt levert mange tusen id4 som har kjørt millioner av kilometre over et års tid og jeg har enda ikke sett et mediaoppslag om at dette systemet eller andre assistentsystem på id4 er farlig. Det har jeg derimot sett flere ganger med feks ulike Tesla modeller. Så basert på egen erfaring etter ca 40000 km med id4 biler, samt etter å ha fulgt norske og internasjonale id4 eier grupper nøye i over et år, lest utallige tester av bilen, så kan jeg ikke med beste vilje huske rapporter om dette og forstå at dagens system er livsfarlig og skremmende. Bra at systemet blir mer smooth- dagens versjon er i overkant masete og ivrig, men er ellers sterkt uenig i din fremstilling av dette systemet ("Mer trafikk farlig egenskap på norske landeveier skal man lete lenge etter. Måten lane assist fungerer på er helt grusomt på VW. Jeg har reddet meg og familien fra å havne i frontkollisjon flere ganger ved aktivt å motstyre dette dritt systemet.  Jeg kommer til å saksøke VW om det smeller en dag. Dette er LIVSFARLIG på norske smale landeveier og MÅ deaktivers før du kjører på denne type vei.. ")
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

hELgenen

Sitat fra: Kjell Salvigsen på mandag 25. april 2022, klokken 09:45
Det er stor forskjell på å lage en snillere/mer smooth lane keep assist og det å oppdatere en "livsfarlig, skremmende" lane keep assist (slik du fremstilte den som tidligere). Jeg tror det er ganske vanlig å komme med oppdateringer på slike system, det er helt udramatisk. Ting kan alltid bli bedre. Euro NCAP testet systemet og ga det god score.

Greit å være uenig i hvordan Lane Assist fungerer på ID.4 i dag. Jeg står inne for alt jeg har sagt om den.

Hvorfor VW har gjort noe med den er egentlig ikke så spennende å diskutere - vi kan heller benytte anledningen
til å legge den ballen død - for en oppdatering kommer.

Kjell Salvigsen

Sitat fra: hELgenen på mandag 25. april 2022, klokken 10:29
Sitat fra: Kjell Salvigsen på mandag 25. april 2022, klokken 09:45
Det er stor forskjell på å lage en snillere/mer smooth lane keep assist og det å oppdatere en "livsfarlig, skremmende" lane keep assist (slik du fremstilte den som tidligere). Jeg tror det er ganske vanlig å komme med oppdateringer på slike system, det er helt udramatisk. Ting kan alltid bli bedre. Euro NCAP testet systemet og ga det god score.

Greit å være uenig i hvordan Lane Assist fungerer på ID.4 i dag. Jeg står inne for alt jeg har sagt om den.

Hvorfor VW har gjort noe med den er egentlig ikke så spennende å diskutere - vi kan heller benytte anledningen
til å legge den ballen død - for en oppdatering kommer.

Helt enig! Uansett bra at oppdatering(-er) kommer, flere ting kan absolutt bli bedre på id4 :-)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA