Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tyske pris, konfigurator og tekniske data

Startet av Trond.m, tirsdag 15. mars 2022, klokken 16:01

« forrige - neste »

Trond.m

Da har de åpnet for bestilling i Tyskland. Norge kan jo ikke ligge langt etter, siden de første bilene skal leveres i april. Men all erfaring tilsier vel store forsinkelser. Prisen starter på 68.000 Euro for RWD. Det burde gi en startpris godt under 600.000 her. Men det spørs om det ikke er topputstyrte biler som kommer først til en pris rundt 1 mill  :o

Tillatt hengervekt på 750 kg 😥

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/motorization/CCci/DE/de/EQE-KLASSE/LIMOUSINE_LANG

magnusant

AMG E43 4Matic blir først ut fra BOS ser det ut som, startpris på 909 800 - og da er det i kjent Mercedes-stil ganske mye som mangler av utstyr man ønsker seg. De anslår tilvalg av vinterhjul fra 20" til 60 000.

Trond.m

Noen som vet hvilket utstyr som inngåri startprisen ? Synes prisen er i overkant i forhold til tysk pris med fradrag for VAT.

magnusant

Jeg kan videresende deg mailen fra BOS hvis du sender meg mailen din på pm.
Husk det er stor forskjell på 350 med bakhjulstrekk og 43amg 4matic.

AJ82

#4
Noen her som har bestilt?

Vurderer følgende spec på 43 AMG. Havner på ca 1.1 u/vinterdekk.

- Panoramasoltak
- 21" felger
- Polar White
- AMG nappa leather black / space grey
- Multikonturseter foran
- Listverk - AMG carbon-fibre
- Oppvarmede seter bak
- Oppvarmet ratt
- Garasjeportåpner
- MBUX hyper screen
- Premium Plus Pakke
- AMG Nattpakke
- Bremsekalipere lakkert i rødt
- AMG Track Pace

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

boppus

#5
Ikke mulig å velge hengerfeste og panoramasoltak ser det ut til. Virkelig?
Kreves Multifunksjonstelefoni [SA-899] for trådløs mobillading?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

AJ82

Sitat fra: boppus på onsdag 23. mars 2022, klokken 15:25
Ikke mulig å velge hengerfeste og panoramasoltak ser det ut til. Virkelig?

Ser sånn ut ja. Jeg gikk for taket, virker som det gir litt ekstra hodeplass som kan være kjekt. Heller ikke stort man kan dra med hengerfeste (750kg).
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

boppus

Sitat fra: AJ82 på onsdag 23. mars 2022, klokken 15:31
Sitat fra: boppus på onsdag 23. mars 2022, klokken 15:25
Ikke mulig å velge hengerfeste og panoramasoltak ser det ut til. Virkelig?

Ser sånn ut ja. Jeg gikk for taket, virker som det gir litt ekstra hodeplass som kan være kjekt. Heller ikke stort man kan dra med hengerfeste (750kg).
Nesten komisk kompromiss, da! Undrer hva årsaken kan være.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

magnusant

Tror umiddelbart jeg må vente og se priser på 350 4matic, kommer til å være mer enn raskt nok.
Problemet er leveringstidspunkt og om det blir elbil-mva

boppus

Sitat fra: magnusant på torsdag 24. mars 2022, klokken 18:26
Tror umiddelbart jeg må vente og se priser på 350 4matic, kommer til å være mer enn raskt nok.
Problemet er leveringstidspunkt og om det blir elbil-mva

Blir nok å vente på SUV-en for egen del, men skal se (og prøve) demobilen av denne før avgjørelse tas.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

magnusant

Nå har de resterende modellene kommet i den tyske konfiguratoren.
Spent på når de blir tilgjengelige for oss og hva de norske prisene blir.
EQE 350 4Matic fra €70 388 (men inkl tysk miljørabatt, er det €7500?)
EQE 500 4Matic fra € 87 572


chargedup

Kommet med fra priser og konfigurator i Sverige på alle varianter også. 
Helt sykt at de skal presse sitronen såpass i Norge. Hele resten av europa kan konfigurere den med 7 forskjellige motoralternativer, mens vi her i Norge kun kan konfigurere med nest høyeste motoralternativ. Mercedes elbil har tidligere vært ganske ok priset i Norge ift europa, så veldig rart at de gjør det på denne måten. Er heller ikke slik at det kun er mulig å få 43 amg nå heller, finnes mange hundre eksemplarer av 350+ til salgs og jeg har funnet flere eksemplarer man kan kjøpe nå (altså ferdigkonfigurert bil som selges uten miljørabatt i SE/DE).

Frapris i Sverige:
EQE 350+ fra 663.000 SEK eks mva
EQE 350 4matic fra 663.000 SEK eks mva
EQE 500 4matic fra 796.000 SEK eks mva
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Philip Marlowe

Prisene på flere Norges-modeller kom i dag.
EQE 300: NOK 605 800,-
EQE 350 4-matic: 664 800,-

Dette er fra-priser eksklusive mva. Dessverre kan kun EQE 300 leveres i år.

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

magnusant

Interessant. Men hvorfor ikke pris for 500 4matic for oss?

chargedup

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 18. juli 2022, klokken 16:37
Prisene på flere Norges-modeller kom i dag.
EQE 300: NOK 605 800,-
EQE 350 4-matic: 664 800,-

Dette er fra-priser eksklusive mva. Dessverre kan kun EQE 300 leveres i år.
Se der ja, selv om det fortsatt mangler på konfiguratoren. Synes fortsatt det er ekstremt rart at de ikke velger å lansere 350+, altså den bilen det finnes desidert mest ferdigproduserte av. Lukter at de kun ville selge en bil til fra 900' før MVA og lansere alternativene litt senere. Misforstå meg rett, jeg tror ikke at 350+ vil bli noen storselger i Norge etter 2022 pga prisen er lik som 4 matic, men ville nok solgt ok i år.

Sitat fra: magnusant på mandag 18. juli 2022, klokken 21:51
Interessant. Men hvorfor ikke pris for 500 4matic for oss?
Den ville helt sikkert vært rask/god nok for mange ift 43amg, men da ville kundene visst om et billigere alternativ. Kan selvfølgelig også ha noe med leveringstid å gjøre.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA