Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket forsikring selskap er best og rimelig på Id. 4 GTX?

Startet av Elbil 2021, mandag 14. mars 2022, klokken 10:19

« forrige - neste »

ENTO

Alle som kjøper f.eks ny VW får jo et tilbud fra If eller Enter som varer i tre år inkl. fri forsikring første måneden. Er dette gunstig ?

Kjell Salvigsen

Jobber du et sted der du kan melde deg inn i en fagforening, så tilbyr ofte de meget gode priser på bil og forsikringer ellers (og bank) Jeg meldte meg nylig inn i LO og sparer mye på både forsikringer og renter (selv etter at fagforeningsavgift er trukket fra) Betaler 10600 kr per år inkl trafikkforsikringsavgift, 75 % bonus, 5000 kr egenandel og 30.000 km årlig. Dette er id4 max, mulig Gtx er litt dyrere pga mer HK (men neppe mye) Dette var den klart beste prisen jeg fikk etter en runde hos 5-6 ulike selskap. Jeg hadde Enter i starten fra Møller, men den kunne ikke matche dette.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Håvar

Hvis du er NAF-medlem har de bilforsikring(gjennom gjensidige). De gangene jeg har sjekket ID.4, Model Y og Ioniq 5 har tilbudet fra NAF/Gjensidige stort sett vært 10-20% billigere enn andre (blant annet Tryg gjennom NITO) med like vilkår.

Men dette med bilforsikring slår veldig ulikt ut fra person til person avhengig av hvor en bor, hvordan en bor osv så du må nesten bare sette opp hos flere selskap og sammenligne. Det er litt jobb, men det kan fort være mange tusen å spare i året. Hvis f.eks IF er 2500,- dyrere pr år enn en annen tilbyder hjelper det lite at de gir første mnd gratis når det kanskje har en verdi på 700-1000 kr avhengig av hva din totalpris blir.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf


ELvin2022

Aldri noe problem å prute heller. Tro meg, de har en del å gå på, har en bekjent som jobbet i den bransjen tidligere 👍🏻

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elbil 2021 på mandag 14. mars 2022, klokken 14:51
Takk for deres innspill.

Hvis du tenker Gjensidige så kan jeg anbefale at du også ser nærmere på BIL PLUS maskinskade også. Da får du dekket skaden hvis du feks kjører over noe og skader batteriet. Det koster ikke så mye ekstra... Men det er må jo enhver vurdere... anyway...se mer på www.Gjensidige.no om dette.

JG

GTX m/Plus-avtale, 75%, 12.000km, ingen under 23 (selv om mine under 23 kan kjøre etter øvelseskjøring på 2000 km via Gjensidiges kjøreapp) som Teknamedlem betaler jeg i underkant av 8400,- inkl trafikkforsikringsavgift til staten på 2135,- (fra 04.02.2022). Bor i Tromsø.

sk0yern

Som også nevnt før her er det flere faktorer som spiller inn. Man kan ikke sammenligne pris med landsbygda og storby f.eks

hELgenen

Nei,hvor man bor skal jo vektes inn. Normalt ville jeg vel tro at dersom man bor landllig og bilen står i låst garasje på egen tomt så burde det dra prisen ned. Men min egen erfaring sier stikk motsatt. Mao samme bil,samme person der et tilbud var gateparkering i byen mot dette andre jeg nevnte..alt likt ellers...gateparkering ble billigst..
Så noen selskaper har sine egne modeller jeg aldri helt har forstått..

Trond.m

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 14. mars 2022, klokken 20:17
Hvis du tenker Gjensidige så kan jeg anbefale at du også ser nærmere på BIL PLUS maskinskade også. Da får du dekket skaden hvis du feks kjører over noe og skader batteriet. Det koster ikke så mye ekstra... Men det er må jo enhver vurdere... anyway...se mer på www.Gjensidige.no om dette.
Du trenger vel ikke en ekstra forsikring for batteriet dersom bilen er utsatt for en kaskoskade. Maskinskade-dekning er vel bare aktuelt dersom bilen ikke har vært utsatt for en skade, men får motor /batteri havari av ikke kjent grunn. Det dekker jo garantien på bilen.

Elbil 2021

bor i oslo, 12000 km, 75 % bonus uten skadet og ingen førere under 23- egen garasje
prisen er ikke lavere k,1050,- per måned ink trafikksikkavg.

El-inor

Sitat fra: Elbil 2021 på tirsdag 15. mars 2022, klokken 10:11
bor i oslo, 12000 km, 75 % bonus uten skadet og ingen førere under 23- egen garasje
prisen er ikke lavere k,1050,- per måned ink trafikksikkavg.

Sjekket nå. Enter - bor i by, 12 000 km/år, 75% mer enn 3 år, ingen under 23 - kr 6 800,- fast i 3 år (kun indeksregulering).

Nekter å melde meg inn i LO for å få billigere forsikring, så det blir nok denne.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

daktari

Sitat fra: El-inor på søndag 29. mai 2022, klokken 18:11
Sitat fra: Elbil 2021 på tirsdag 15. mars 2022, klokken 10:11
bor i oslo, 12000 km, 75 % bonus uten skadet og ingen førere under 23- egen garasje
prisen er ikke lavere k,1050,- per måned ink trafikksikkavg.

Sjekket nå. Enter - bor i by, 12 000 km/år, 75% mer enn 3 år, ingen under 23 - kr 6 800,- fast i 3 år (kun indeksregulering).

Nekter å melde meg inn i LO for å få billigere forsikring, så det blir nok denne.
Det er dyr forsikring i Oslo. Bor man i en "by" som Molde som et eks. virker det som om folk får mye lavere pris.

Alder spiller inn og sikkert andre saker som tidligere skader, ant. barn osv - men det sier de ikke noe om.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA