Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Team Lotus, onsdag 05. september 2012, klokken 19:51

« forrige - neste »

Mippen

#660
Sjekket i forbindelse med noe annet i dag, så oppdatert tilbud fra Sande vest Bergen. Service Nissan Leaf 5år 15.000kr pr. i dag 19.03.14.

Gjelder 2013 modell Nissan Leaf Tekna
Fremtiden er elektrisk.

Red1963

Dette var jo veldig merkelig! Fikk en pris på 1800 SEK i høst på førstegangsservice???? Hva har skjedd?
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:53
Da har jeg sjekket priser hos Hedin (Nissan) i Strømstad.

1 år=3271 NOK
2 år=3685 NOK
3 år=3747 NOK

Jeg måtte sende inn reg. nr for å få priser. Valgte da et tilfeldig reg.nr fra en av de første demobilene Nissan hadde i Norge.

Spesifisert tilbud ligger vedlagt.

Lars
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Bekkenes

Nå som det er flere som selger elbiler, og de har vel nogelunde samme verktøy.
Kan ikke vi f.eks bruke en av de?

Gå til Citroen eller Volkswagen forhandler å tar service på bilene?
Sande i Bergen er ikke helt i vater når det gjelder priser, nesten sånn at jeg bare driter i service å kjører den i 5 år og deretter kaster den i restavfallet.
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

kjbu

Sitat fra: Bekkenes på torsdag 20. mars 2014, klokken 09:22
Sande i Bergen er ikke helt i vater når det gjelder priser, nesten sånn at jeg bare driter i service å kjører den i 5 år og deretter kaster den i restavfallet.
Det er ikke lov å kaste metall og lithium i restavfallet. Du må nok bite i det sure eplet og levere det på en miljøstasjon.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Bekkenes

Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

TorC

Sitat fra: kjbu på torsdag 20. mars 2014, klokken 12:08
Sitat fra: Bekkenes på torsdag 20. mars 2014, klokken 09:22
Sande i Bergen er ikke helt i vater når det gjelder priser, nesten sånn at jeg bare driter i service å kjører den i 5 år og deretter kaster den i restavfallet.
Det er ikke lov å kaste metall og lithium i restavfallet. Du må nok bite i det sure eplet og levere det på en miljøstasjon.

Eller levere det til batteriretur og få 10 kr per kg for batteripakken, og de resterende 1200 kg til skrap = 3000,- i vrakpant...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

RoundTrip

Har noen spm angående service på min Leaf. Beklager hvis dette er besvart tidligere men tråden er så stor at jeg sliter med å finne info.

Kjøpte bilen ny i juni 2013. har nå passert 20k km. Er det slik at 1. service er etter 15000 km / 1 år, den av de som kommer først? Har ikke mye lyst å bruke penger på service før det har gått ett år egentlig. Hvor viktig er service i forhold til reklamasjon mot Nissan på feil som oppstår? Må service verkstedet være "autorisert Nissan verksted" eller hva det heter? Har tenkt å beholde bilen til den er ukjørbar. 10-15 år gjerne. Så lenge batteriet holder noen mil vil den være i bruk. Ingen poeng for meg å selge den. Så er egentlig bare redd for å miste garanti mot Nissan. Ser ikke poeng i å kaste bort penger på service hvis jeg ikke må.

All info er til stor hjelp. Takker :)
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

T-Max

Denne fant jeg på nettet nå, dette er vel ok priser fra BNH. Og en nedgang ift hva det har vært før, er det ikke?




Mippen

Sitat fra: T-Max på søndag 20. april 2014, klokken 12:02
Denne fant jeg på nettet nå, dette er vel ok priser fra BNH. Og en nedgang ift hva det har vært før, er det ikke?

Det der så mer normalt ut enn 5-6000 som har vært nevnt.
Fremtiden er elektrisk.

Strømbil

Skulle ikke elbilforeningen lage en sammenstilling av servicepriser? Syns dette har drøyet ut i tid noe. Brannslukking for at forumet kokte en stund?
Svart Nissan Leaf 2013.

Bluewave

Er fornøyd med pris på service i Sverige (Charlottenberg) 1.gangs service etter 15.000 km, 2011-usa leaf til 1200 SEK. De tok lavere pris enn forespeilet ved tilbud, med sjekk av understell og bremser. Autorisert verksted  :)
Nissan Leaf 2011 :-)

elektrolux

Tror en henvendelse til Nissan med spørsmål om hvilke servicepunkter som er nødvendige for å sikre bilen et langt liv kunne vært lurt.

Legg gjerne til hva som kan skje om dette/disse servicepunktene ikke følges; hvilke følger kan det få?

Tviler på om Nissan kan vise til noe som virkelig trenger service.

Husk at service er noe som en tidligere måtte gjøre for å at ikke bilene skulle skades. Enhver oppstart og kjøretur var egentlig en belastning og motorolje måtte byytes og ventiler og annet leamikk måtte skjekkes.

Med Elbiler med vedlikeholdsfri motor, og vedlikeholdsfritt batteri er vi kommet et steg videre, selv om bilindustrien forsøker å oppretthodet for dem et regime der kundene legger igjen store beløp til verkstedene for såkalt service.

Har selv tenkt å forholde meg til EU kontrollen, og fikse det som bemerkes der.

Fant et gammelt serviceskjema fra Think.

Der stod det at bremsevesken skulle byttes hvert 3. år. ( For å hindre vann som igjen kan skape rust ) og kjøleveske hvert 8. år. ( for å hindre at kjølevesken blir sur og begynner å spise metal ) Så skulle vannpumpen byttes hvert 2. år, noe som er helt ubegrunnet. Ryker vannpumpen er det ingen krise, og den kan da byttes på neste korsvei. Kjører selv enda rundt med vannpumpen som stod i bilen min da jeg kjøpte den i 2007. Den sviver enda, og blir byttet om den skulle gi seg. Da mot en brukt en fra en bil som skulle til huggeren og som fikk ny pumpe 2 år tidligere ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Strømbil

Har spurt Nissan om dette flere ganger, uten å få noe godt svar. De viser bare til at bilen må på service hos godkjent verksted for at garanti skal opprettholdes. Nekter å svare på hvorfor man må betale 3000,- kr for å få byttet luftfilter.
Svart Nissan Leaf 2013.

emil

Sitat fra: Strømbil på torsdag 24. april 2014, klokken 09:06
Har spurt Nissan om dette flere ganger, uten å få noe godt svar. De viser bare til at bilen må på service hos godkjent verksted for at garanti skal opprettholdes. Nekter å svare på hvorfor man må betale 3000,- kr for å få byttet luftfilter.

Vil si at dette er en av fordelene med å ha US import bil. Ingen garantier fra Nissan så jeg kan/skal ta service på et lite og billig verksted "ute i skogen" jeg har god erfaring med fra tidligere. Luftfilter har jeg jo bytta selv uten problemer. Kunne byttet bremsevæsken selv også, har gjort det på mine andre biler, men greit å få noen til å se over at alt av de "vanlige" biltingene rundt ledd og foringer ser greit ut og da kan de ta bremsevæsken samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA