Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Team Lotus, onsdag 05. september 2012, klokken 19:51

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: fael på fredag 23. august 2013, klokken 09:14
Har kjørt snart 33.000 km uten service. Er det flere som har planlagt å sløyfe serviceprogrammet til Nissan? Vi satser på første service etter 5 år :-)

+1  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gizmo

Har noen navn og kontaktinfo til relevante verksteder i Sverige, Kiel etc?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Red1963

Heisan!
Har vært i kontakt med Nissan i Strømstad og de har gitt meg en omtrentlig pris på 1.gangs service for en Leaf. Cirka 1500 SEK.
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

jkirkebo

Sitat fra: Red1963 på fredag 30. august 2013, klokken 14:10
Heisan!
Har vært i kontakt med Nissan i Strømstad og de har gitt meg en omtrentlig pris på 1.gangs service for en Leaf. Cirka 1500 SEK.

Glimrende. Blir nok til at jeg tar 2.gangs service der da, senere i høst.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

el nino

Har du et tlf.nr. dit, og vet du navnet til ham du snakket med? Er den prisen inklusive smøring av bremser?

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. august 2013, klokken 15:55
Sitat fra: Red1963 på fredag 30. august 2013, klokken 14:10
Heisan!
Har vært i kontakt med Nissan i Strømstad og de har gitt meg en omtrentlig pris på 1.gangs service for en Leaf. Cirka 1500 SEK.

Glimrende. Blir nok til at jeg tar 2.gangs service der da, senere i høst.

Ja, dette høres bra ut - om man går ledig eller jobber skift i alle fall. For oss med 8-16-jobber, blir det litt upraktisk å spare disse kronene.

@Red1963: Vet du hvor sent på dagen de kan ta denne servicen og hvor mange timer den tar?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ellis

Sjekket med Hedin bil i strømstad. De hadde ikke startet med service på Leaf ennå ?? Hvem var du i kontakt med? Er det andre Nissan forhandlere i Strømstad området?
Nissan Leaf, sølv.
Asker

Red1963

Heisan!
Beklager sent svar, men jeg var i kontakt med Hedin Bil. Navnet på personen som jeg kommuniserer med er Martin Hilmersson og her er hans svar:
"Hej igen,
Jag har hört att den ligger runt 1500:- för första. Den andra har jag tyvärr inget pris på då det inte är någon bil som har kommit dit än.
Men hör du av dig när du har fått den och även skickar med chassinummer så kan jag ge dig ett exakt pris."

Stig

Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Olofm

Jeg har også vært i kontakt med Nissan Strømstad. Fikk da svaret at de ikke utførte service på Nissan Leaf. Men dette var cirka 2 måneder siden.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

FrodeK

Hvis det stemmer at Hedin i Strømstad begynner å serve Leaf, er det en veldig god nyhet. Brukte dem selv i flere år på Jeep service - til halve prisen av hva merkeverkstedet i Oslo forlangte.
Så nå er det bare å glede seg.
BNH, eat your heart out!

Red1963

Sitat fra: Olofm på torsdag 05. september 2013, klokken 12:44
Jeg har også vært i kontakt med Nissan Strømstad. Fikk da svaret at de ikke utførte service på Nissan Leaf. Men dette var cirka 2 måneder siden.

Var i kontakt med Hedin Bil, 29.august.
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Ellis

Tror det er en del feilinformasjon ute å går, eller at de ikke vil ? Har epostet en del med de, og på mine spørsmål svarer de: (de har først svart at de ikke tilby service på Leaf).

Nye spørsmål fra meg:

Når tid begynner dere med Service på Leaf ?
Svar: Det kan jeg ikke svare på nå, sikkert ikke innen ett års tid.

Vet du noe hva prisen blir?
Svar: Nej ikke noe formening om pris desverre da je ganer ikke vad som gjöres på en sådan service.

Med vänlig hälsning
______________________________
Lars-Christian Hoff-Petersen
Service advicer

Så jeg vet ikke, ser ikke ut som Sverige er et godt alternativ. De har vel ikke erfaring eller kundegrunnlag (ikke i Sverige i alle fall )
Nissan Leaf, sølv.
Asker

Leaftekna2018

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 06. september 2012, klokken 00:24
Nå er service intervallet på Leafen 30.000 km eller en gang pr. år, what ever comes first.

Noen som har vært på service enda og vet hva det faktisk koster? Mener å huske priser rundt 4k har vært nevnt?. Vet at Nissan tar med utvidet service på bremsene i Norge siden de frykter at disse vil ruste under norske forhold og lite bruk av brems grunnet regen.

Grunnen oppgitt til meg var bakbremsene måtte smøres for å forhindre at disse setter seg fast.

Jeg har betalt service i 3 år.Så lur var jeg :-[
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

daggad

På tide med ny service her også kanskje. Fikk bilen i november 2011, nå er den gått 48000 km.
Kom ikke å si at disse bilene ikke kan gå langt.. ;)

Forøvrig ikke et eneste problem å melde :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Smiling when sailing

Som sagt var det absolutt ingen problem å få service mitt i skogen i Virrat/Finland. Det eneste de nevnte som virkelig viste seg å ha behov for "servis" var luftfilteret siden den var full av bjerkeskitt. Ellers så alt ut til å være greit med bilen, inkludert bremser som ble smørt opp likevel, og jeg tror faktisk dette er lurt uansett bil. I Caravellen satte seg bremsekaliperne fast to ganger, muligens også pga jeg brukte bremsene ganske lite. Ser for meg at det kunne være en lønnsom virksomhet til Nissan forhandlere langs den Norske grensen å tilby service til Leafer til konkuransedyktige priser. Jeg sparte nesten biltogbillet til Sør-Finland og tilbake. Biltoget tar jeg minst 2 ganger i året uansett for å besøke svigerforeldrene :-) For meg blir det nok Service hos samme forhandleren i fremtiden også. I hvert fall så lenge prisene her til lands faller ikke med minst 50 %.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA