Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importere Leaf fra utlandet

Startet av cmartin, onsdag 05. september 2012, klokken 16:54

« forrige - neste »

cmartin

Hei,
Går litt i tankene på å importere Leaf fra Tyskland/ Nederland og det jeg lurer på er:
Er det stor forskjell på bilene som selges der vs bilene her i norge?
Er det store forskjeller mellom de første LEAFene som ble solgt i 2011 vs 2012(2013)
Hvor vikitig er det med vinterpakke?
Er det noe jeg må passe på ved kjøp?
Hvilke transportfirma er billigst? (eller så kan man jo alltid reise ned selv å fikse transporten selv)
Ved import så slippe man engangsgebyr og moms, er det noe andre gebyrer man får (bortsett i fra vrakpanten?)

På forhånd takk!

alagerqv

Hei,

Jeg skrev for noen minutter dette på spørsmål om USA import. Vil anta det er bedre med EU import enn USA import. Navi vil virke fra EU, usikker på Carwings. Garanti er nok også enklere via EU pga EU regler, men ville sjekket først.

"Leser igjennom forumet siden jeg er ny Leaf eier. Jeg vurderte en USA import Leaf, men etter å ha snakket med Nissan Norge droppet jeg det. Det er mulig det finnes flere varianter av utstyrsnivået i USA, så dette er muligens ikke alltid korrekt. Av utstyr så skal det være varmepakke for batteriet og navi/carwings som er den største forskjellen. Jeg oppdaget også at min "norske" har automatiske kjørelys noe USA modellen ikke hadde, og at USA modellen ikke har 3 blink ved rask berøring av blinklys som min norske har.

Men viktigst er nok garanti. Nissan Norge vil kun hjelpe til med offisielle tilbakekallingsprogrammer, alt annet må du ta via den som solgte den til deg. I praksis betyr det nok mye krangling og muligens uten hell...

-Anders"

bno


bno

alt annet må du ta via den som solgte den til deg. I praksis betyr det nok mye krangling og muligens uten hell...


Sålenge Nissan Norge er stedlig rep.for Nissan så er de forpliktet gjennom verdens garantiordninger

cmartin

Her var det mye bra lesestoff ja :)

Jeg tenkte mer på å importere fra Tyskland eller nederland. Men nå ser jeg jo at LEAFen koster jo 165´fra USA. Veldig fristende egentlig. Men det koster vel MYE å frakte den over.

jkirkebo

Sitat fra: cmartin på torsdag 06. september 2012, klokken 19:24
Her var det mye bra lesestoff ja :)

Jeg tenkte mer på å importere fra Tyskland eller nederland. Men nå ser jeg jo at LEAFen koster jo 165´fra USA. Veldig fristende egentlig. Men det koster vel MYE å frakte den over.

Hvordan får du en pris på 165k NOK ? MSRP på SL-modellen er $37,250, noe som betyr ca. 217k NOK. Du kan ikke trekke fra de $7500 i tax credit når den eksporteres...

I tillegg må du ut med noen kroner for ny ladekabel (evt. oppgradere den eksisterende til 240V hos evseupgrade.com) da den som følger med kun støtter 120V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cmartin

Ok, trodde man kunne trekke fra de 7500$. :(

Så det jeg må tenke over er følgende:
- Ladekabel (må kjøpe ny som støtter 220V)
- Garantien er ikke så bra
- Miles i steden for Km (Har hørt at man kan endre dette)
- ikke vinterpakke (hvor mye i det store og hele vil dette påvirke bilen?)

bno

Sitat fra: cmartin på torsdag 06. september 2012, klokken 19:24
Her var det mye bra lesestoff ja :)

Jeg tenkte mer på å importere fra Tyskland eller nederland. Men nå ser jeg jo at LEAFen koster jo 165´fra USA. Veldig fristende egentlig. Men det koster vel MYE å frakte den over.

Ca.: 13000 fra østkysten ro-ro skip

bno

Sitat fra: cmartin på torsdag 06. september 2012, klokken 21:42
Ok, trodde man kunne trekke fra de 7500$. :(

Så det jeg må tenke over er følgende:
- Ladekabel (må kjøpe ny som støtter 220V)
- Garantien er ikke så bra

- Miles i steden for Km (Har hørt at man kan endre dette)
10 ca. 15 sekund å endre i navien

- ikke vinterpakke (hvor mye i det store og hele vil dette påvirke bilen?)
Du får vinterpakke da alle 2012 mod. har standard (bil å ha værtreg.i us ellers får du probl.hjemme.) 2011 mod. med CWP  bør du se  opp mot Chicago for å finne


KaiRK

#9
Lurer litt på det samme her.

Jeg har vært i kontakt med Mobile24.no import hjelp. De kan fikse en ny 2012 Leaf med vinterpakke fra Nederland for 235K ink. alt.

Vil denne bilen være helt lik den norske?
Det skal jo være en slags euro garanti på 3år mekanisk og 5år elektronisk, noen som har vært så uheldige og hatt dårlige erifaringer med dette enda?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Granheim

Liker ikke å være pessimistisk, men hvordan kan en bil som er avgifts- og momsfri i Norge og koster ca 280 000 kr inkl vinterhjul og div ha en pris på 135 000 kr i Nederland?

For biler med forbrenningsmotor er nettoprisene relativt like rundt om i Europa. Riktignok har Nederland, Danmark og (tror jeg) Finland vært litt lavere pga høyere avgiftssystem, men her snakker vi jo halv pris.

Her er det noe muffens Ludvig...
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Eivind_Bergen

Sitat fra: KaiRK på mandag 22. oktober 2012, klokken 20:05
Lurer litt på det samme her.

Jeg har vært i kontakt med Mobile24.no import hjelp. De kan fikse en ny 2012 Leaf med vinterpakke fra Nederland for 135K ink. alt.

Vil denne bilen være helt lik den norske?
Det skal jo være en slags euro garanti på 3år mekanisk og 5år elektronisk, noen som har vært så uheldige og hatt dårlige erifaringer med dette enda?

Mener du 235k?

Jærbuen

Ja, dette må være 235', jeg tråla mobile.de og mobile24.no, det billigste jeg fant, var en for 219' + frakt.
Den er lik en norsk, men da med 3 års mek.garanti, + alle bøkene er på Nederlandsk.

Fikk med 2 sett gulvmatter, vet ikke om det er standard i Norge?

Jeg har bare positive erfaringer med egenimport. Lærer masse. I morgen bestiller jeg time på veistasjonen for kontroll. Så bærer det til tollkontoret med smil rundt munnen, blir ikke mangen kronene å legge igjen der!!!! SÅ er den klar for registrering!
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Lynet

Ny Leaf har vært priset til € 30 000 i resten av europa og det blir ca 220k i Norge
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

KaiRK

#14
Jeg mente 235k  ::) Jeg får ta det på rookie konton min....

Beklager den! ;)

En annen ting...
Vet dere om det er noen andre måter å få pant i bil fra tyskland en å bruke mobile24?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA