Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Burger

PionerThink: Du presenterer tall som ikke lett lar seg sammenligne uten å innhente flere tall.

Det som er interessant er jo hvor mange elbiler som ble solgt i 2015, 2016 og 2017. og om denne grafen stemmer med Norge for noen år siden. Dersom talla er f.eks 0.5%, 1% og 2% så kan man anta det vil fortsette sånn ca som 4%, 8%, 16% osv.

Vi har mange økonomiske incentiver som gjør opp for for den korte rekkevidden som har vært tilgjengelig, derfor har vi forsprang.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

doldis1

#1366
Da er tallene ute og som ventet er Tesla Norges desidert mestselgende bilmerke i desember 2017 . Ikke mest solgte elbil men mest solgte bil!

Dette må da skape overskrifter ? La oss ta turen innom Broom.no og se hva gutta har fått utav nyheten om at elbilen danker ut fossil i Norge..

Hmm, som ventet ingenting..? Reportasje om Dieselkongen VW transporter? En gammel Merce som skal ut av produksjon? Litt lenger ned bilde av en elbil i brann?

Hvis noen av dere fra Broom mot all formodning leser dette, burde dere ikke snart få hodet ut av dieseltåka og begynne å skrive om biler folk faktisk ønsker og også kjøper i større og større antall?


Tillegg: Så kom reportasjen, selvsagt uten å nevne jordskjelvet Tesla skapte i Norsk bilbransje des. 2017!
Broom, dette er faktisk for dårlig!

Amatøren

Hadde litt gjemt under "dieselkongens" omtale:
SitatElektrisk varebiler = sorgens kapittel også 2017

Det merkes ellers godt at det er et SUUUUG etter elektriske biler ute i markedet, spesielt i store organisasjoner og flåter. Selv Posten Bring har gått til det halvdesperate skrittet å teste ut en kinesiskeid varebil basert på en ti år gammel bilmodell.

Ellers upåaktet foreløpig.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

doldis1

Jepp, media er full av Tesla,s fantastiske desembersalg. Nettavisen, Hegnar,Budstikka,Fredrikstad blad,Startsiden.no +++ men Broom klarer ikke å formidle at det Norske Teslasalget i desember sender sjokkbølger inn i bilbransjen?

Eller vil de ikke?

Nasatech

Sitat fra: doldis1 på onsdag 03. januar 2018, klokken 10:50
Jepp, media er full av Tesla,s fantastiske desembersalg. Nettavisen, Hegnar,Budstikka,Fredrikstad blad,Startsiden.no +++ men Broom klarer ikke å formidle at det Norske Teslasalget i desember sender sjokkbølger inn i bilbransjen?

Eller vil de ikke?

Pussig! Og ikke bra. Vi får tipse dem :)

Ser at mange medier refererer til http://teslastats.no

Det er veldig gøy

cra

Sitat fra: doldis1 på onsdag 03. januar 2018, klokken 10:50
Broom klarer ikke å formidle at det Norske Teslasalget i desember sender sjokkbølger inn i bilbransjen?

Eller vil de ikke?

Ligger vel i navnet. ;)  Om noen år heter de sikkert Svoooosj eller noe lignende og skriver om elbiler.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorgenM

Herlige tall :)
Storeslem av tyskerne.

i3 ble norges nest mest solgte bil for hele 2017 (8.plass i 2016), kun slått av Golf. Imponerende :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

doldis1

 Synd å sverte ned denne fine tråden med Broom.no. Kommer det ikke en reportasje om Tesla ila. dagen får jeg heller starte en tråd om hvorfor Broom.no driver vinklet og til tider uhederlig journalistikk..

Counterpointer

Broom het jo Autofil så de har vel gått i fossil retning .......

Mobileum

Sitat fra: JorgenM på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:05
Herlige tall :)
Storeslem av tyskerne.

i3 ble norges nest mest solgte bil for hele 2017 (8.plass i 2016), kun slått av Golf. Imponerende :)

... og helt uten rentekampanje!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

geear

Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:18
... og helt uten rentekampanje!
Ehh.. i3 har vel ikke hatt annet enn rentekampanjer iallfall hele det siste halvåret! De kaster 0,9% etter alle som vil ha. ;)

Mobileum

#1376
Sitat fra: gr på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:34
Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:18
... og helt uten rentekampanje!
Ehh.. i3 har vel ikke hatt annet enn rentekampanjer iallfall hele det siste halvåret! De kaster 0,9% etter alle som vil ha. ;)

Korrigeres:

Sitat.....kun slått av Golf. Imponerende.
...og uten rentekampanje!  :D
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

doldis1

Joa, VW skal være veldig fornøyde med at folk flest er vanedyr. Det varer ikke evig da....Compliance-Golfen skal nok få kjørt seg seg når TM3 og Leaf2 kommer for fullt... ;D

Mobileum

Sitat fra: doldis1 på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:51
Joa, VW skal være veldig fornøyde med at folk flest er vanedyr. Det varer ikke evig da....Compliance-Golfen skal nok få kjørt seg seg når TM3 og Leaf2 kommer for fullt... ;D

Innen TM3 kommer i volum, vil vanedyrene få ny næring. Også kalt ID.

SitatHvis uttalelsen holder vann, vil det si at ID får en startpris på rundt 220.000 norske kroner. Med tanke på at bilen er forespeilet å få en rekkevidde rundt 400-600 kilometer, blir i tilfelle det en svært gunstig pris – også sett opp mot de andre konkurrentene i elbilmarkedet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Counterpointer

Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. januar 2018, klokken 14:09
Sitat fra: doldis1 på onsdag 03. januar 2018, klokken 13:51
Joa, VW skal være veldig fornøyde med at folk flest er vanedyr. Det varer ikke evig da....Compliance-Golfen skal nok få kjørt seg seg når TM3 og Leaf2 kommer for fullt... ;D

Innen TM3 kommer i volum, vil vanedyrene få ny næring. Også kalt ID.

SitatHvis uttalelsen holder vann, vil det si at ID får en startpris på rundt 220.000 norske kroner. Med tanke på at bilen er forespeilet å få en rekkevidde rundt 400-600 kilometer, blir i tilfelle det en svært gunstig pris – også sett opp mot de andre konkurrentene i elbilmarkedet.
Hvis ID kommer til 220 så skal jeg spise hatten min, uansett rekkevidde.
Tviler på at den kommer før 2020 i det hele tatt faktisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA