Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

JorgenM

"- Og for første gang fikk elbilene en markedsandel som er høyere enn både diesel- og bensinbiler."

:+1:  :+1:  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

gigafactory

Ble 28,2% elbiler inkl. bruktimport  :+1:

Må likevel si at jeg er litt skeptisk til resten av året, hva er det egentlig av nyheter som kan leveres i betydelige antall i resten av 2017? Tror liksom ikke Smart Forfour og Kango Z.E. 33 vil skape de helt store sjokkbølgene, men det kommer en del PHEV-nyheter som mange nok vil bli fristet av...

Ventetidene på Ioniq virker å bli verre og Ampera-e-leveringene vil etter alt å dømme reduseres kraftig innen kort tid. Ingen garanti for at nye Leaf vil leveres hit i 2017, TM3 vil i hvert fall ikke. Forhåpentligvis blir ikke H2 2017 det store ventehalvåret  ;D

downlow

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 04. juli 2017, klokken 23:36
Ble 28,2% elbiler inkl. bruktimport  :+1:

Må likevel si at jeg er litt skeptisk til resten av året, hva er det egentlig av nyheter som kan leveres i betydelige antall i resten av 2017? Tror liksom ikke Smart Forfour og Kango Z.E. 33 vil skape de helt store sjokkbølgene, men det kommer en del PHEV-nyheter som mange nok vil bli fristet av...

Ventetidene på Ioniq virker å bli verre og Ampera-e-leveringene vil etter alt å dømme reduseres kraftig innen kort tid. Ingen garanti for at nye Leaf vil leveres hit i 2017, TM3 vil i hvert fall ikke. Forhåpentligvis blir ikke H2 2017 det store ventehalvåret  ;D

Av en aller annen grunn er folk veldig hissig på å få kjøpt seg et volkswagen produkt, så nye e-Golf vil nok selge bra ut 2017-18. BMW I3 ser også ut til gjøre det bra.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

JorgenM

Kjenner flere som venter levering av eGolf til høsten/vinteren, den vil ligge høyt lenge.

i3 dabber nok av nå inntil facelift-versjonen kommer mot jul.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

gigafactory

Ja, e-Golf tar jeg for gitt at vil holde koken ut året. Tror også 30 kWh Soul og Zoe 41 kWh vil selge ok. i3 har jo solgt veldig bra veldig lenge, så et noe roligere leveringstempo er nok å forvente. Forsiktig optimistisk for TMX/TMS, de har etterhvert mye innbakt inn i prisen.

Det store wild cardet er i mine øyne Leaf. Hvor lenge vil Nissan produsere utgående modell? Hvor store er/blir lagrene? Jeg har hatt inntrykk av at det har vært bra kampanjer på Leaf, men ikke så aggressive på pris som enkelte i USA. Kanskje vil Nissan flomme markedet med billige Leaf i Norge? Eller kanskje produksjonen stoppes tidlig og leveringene tørker inn, vi får se!

JorgenM

Bråstopp for eGolf nå? Kun 63 registrerte hittil (mot 98 Leaf)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Hadde Golf blitt priset litt mer som Nissan gjør det med Leaf hadde de solgt langt mer, det er min mening!
Mener som mange andre her inne at golf har mange positive siden mtp plass, ekstra- og tilleggsutstyr som den har "arvet" fra sine fossile søsken.
Hvorfor må VW prise den så høyt? Den koster jo like mye som Ampera E med dobbel rekkevidde(praktisk) :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

turfsurf

Volkswagen posisjonerer seg vel som mere Premium enn Nissan og Opel, og mener det forsvarer prisen. Så vil vel salget bestemme om det er riktig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

gigafactory

Visstnok ny runde med utvidet kvalitetskontroll av e-Golf. Juli kan bli veldig rolig...

Glan

Ser nå det er blitt registrert en chevy Bolt i Norge.

Nasatech

Ja. Bare gleder meg til VIN med 5YJ3 jeg nå

doldis1

Sitat fra: PionerThink på fredag 07. juli 2017, klokken 09:08
Hadde Golf blitt priset litt mer som Nissan gjør det med Leaf hadde de solgt langt mer, det er min mening!
Mener som mange andre her inne at golf har mange positive siden mtp plass, ekstra- og tilleggsutstyr som den har "arvet" fra sine fossile søsken.
SitatHvorfor må VW prise den så høyt?
Den koster jo like mye som Ampera E med dobbel rekkevidde(praktisk) :o

Ha,ha -ganske enkelt fordi de i motsetning til de fleste konkurrentene ikke er villig til å tape penger på
"elsatsingen" Den dagen de fjerner dagens up'en og e-golfer fra sortimentet mener de alvor med elbil, ikke
før..

JorgenM

Og VW har vel allerede vist at de mener alvor med elbil. Er de, samt Toyota og noen flere som starter den virkelige elbilrevolusjonen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 18. juli 2017, klokken 21:38
Og VW har vel allerede vist at de mener alvor med elbil. Er de, samt Toyota og noen flere som starter den virkelige elbilrevolusjonen.
Toyota? Burde de ikke faktisk produsere elbiler for å starte elbilrevolusjonen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nasatech

Bare 154 biler igjen for å slå juli 2016. Til sammenligning ble det registrert 102 biler i dag alene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA